Σύμφωνα με δημοσίευμα στην Τσεχία, η THMP, υπεύθυνη για το δημόσιο φωτισμό της Πράγας, θέλει να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πόλη. Ο στόχος είναι να δημιουργηθούν πάνω από χίλια σημεία φόρτισης “φανοστάτη”, το καθένα με μια θέση στάθμευσης που προορίζεται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μέχρι το 2026. Κατά την έναρξη του έργου, 13 τέτοιοι φορτιστές φανοστάτη είχαν ήδη εγκατασταθεί στην περιοχή Vinohrady της Πράγας.

«Το έργο πραγματοποιείται προς το παρόν κυρίως υπόγεια, διότι τα πεντέμισι χιλιάδες χιλιόμετρα δρόμων της Πράγας σημαίνουν ότι είναι απαραίτητο να φτάσει ένα καλώδιο κατάλληλου πάχους και ισχύος σε αυτά τα σημεία φόρτισης, και αυτό είναι το επίκεντρο αυτού του τρέχοντος έργου», εξήγησε ο Tomáš Jílek, διευθύνων σύμβουλος της THMP στο Radio Prague International.

Η THMP διαχειρίζεται και λειτουργεί ως συνεργάτης υπηρεσιών για ένα ευρύ φάσμα τεχνικού εξοπλισμού στην τσεχική μητρόπολη. Εκτός από τον δημόσιο φωτισμό, οι εργαζόμενοι συντηρούν τους φωτεινούς σηματοδότες, τα δημόσια ρολόγια, το σύστημα καμερών της πόλης, τα συστήματα κυκλοφορίας και τηλεματικής, καθώς και τις στάσεις των μέσων μαζικής μεταφοράς. Η THMP δραστηριοποιείται επίσης στους τομείς της ηλεκτρικής κινητικότητας και των φωτοβολταϊκών.

Fiat 500e φορτίζει από κολώνα φωτισμού στο UK

Όλα τα παραπάνω παραπέμπουν σε μια πόλη με μεγάλο ποσοστό διείσδυσης EVs και μια ανεπτυγμένη αγορά φόρτισης, τουλάχιστον σε σχέση με της Ελλάδας. Ωστόσο, αυτό απέχει από την πραγματικότητα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μέχρι το τέλος του 2023 θα υπάρχουν μόνο περίπου 2.400 κοινόχρηστοι σταθμοί φόρτισης και 22.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη τη χώρα. «Το 2023, η Τσεχία είχε υψηλότερο ποσοστό πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ από οποιαδήποτε άλλη χώρα της ΕΕ, ενώ ήταν προτελευταία στον αριθμό των πωληθέντων ηλεκτρικών αυτοκινήτων», ανέφερε η έκθεση.

Συγκριτικά, στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 6.500 κοινόχρηστοι φορτιστές EVs και έχουν ταξινομηθεί λίγο πάνω από 19.000 BEVs, συνολικά. Κοινώς, υπερτερούμε σημαντικά σε υποδομές φόρτισης σε σχέση με την Τσεχία, αλλά έχουμε ελαφρώς λιγότερα BEVs, με σχεδόν ίδιο πληθυσμό.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Συζήτηση για το δίκτυο φόρτισης στην Ελλάδα (+EV road trip)!

Πηγή: Electrive

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.