Η νορβηγική πρωτεύουσα, το Όσλο, είχε ανακοινώσει τον Σεπτέμβριο του 2020 οτι ο στόλος των ταξί της έπρεπε να εξηλεκτριστεί πλήρως μέσα στα επόμενα χρόνια. Με εξαίρεση τα ταξί που κάνουν υπεραστικές διαδρομές, από 1/11/2024, κάθε νέο ταξί που μπαίνει στους δρόμους είναι υποχρεωτικά, αμιγώς ηλεκτρικό.
Πριν από λίγο καιρό, ο κλάδος των ταξί είχε ζητήσει την αναβολή του μέτρου για το 2027, επικαλούμενος την έλλειψη εγκαταστάσεων φόρτισης, αλλά το δημοτικό συμβούλιο αρνήθηκε.
Στις ταξινομήσεις επιβατικών της Νορβηγίας, τα BEVs έχουν μερίδιο 82,4%. Συγκεκριμένα για τα ταξί, όμως, το μερίδιο είναι ακόμα υψηλότερο, στο 88%! Στο Μπέργκεν και στο Σταβάνγκερ, όλα τα νέα ταξί το 2023 ήταν ηλεκτρικά. Στο Τρόντχαϊμ, το ποσοστό των νέων ταξί που ήταν ηλεκτρικά ήταν 97%, ενώ στο Όσλο ήταν 90%. Αυτά τα μερίδια ήταν απόρροια και των προσθεσμιών που έθεσαν οι πόλεις, τα τελευταία χρόνια.
Τι κάνουμε στην Ελλάδα; Αρκεί να πούμε οτι χρήση της επιδότησης του προγράμματος “Πράσινα Ταξί” έχει γίνει μόνο για 48 οχήματα, σε σύνολο στόλου περίπου 28.000 ταξί στη χώρα μας.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Σε πλήρη ανάπτυξη το ZAP Taxi Club, το πρόγραμμα απόκτησης ηλεκτρικού ταξί με leasing
Πηγή: Electrive