Στη Γαλλία, επιτήδειοι πήραν επιδοτήσεις με πλαστές ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων. Σύμφωνα με δημοσίευμα φέρεται να έχουν υπεξαιρεθεί έως και 12 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως γράφει η γαλλική εφημερίδα Le Monde, βάσει δικών της ερευνών, περισσότερα από 300 από τα περίπου 600 ηλεκτρικά λεωφορεία που ταξινομήθηκαν μεταξύ Νοεμβρίου 2022 και Ιανουαρίου 2023 δεν υπήρξαν ποτέ. Αντιθέτως, απατεώνες χρησιμοποίησαν κενά στο κρατικό σύστημα καταχώρησης για να λάβουν επιδοτήσεις για εκατοντάδες πλασματικά ηλεκτρικά λεωφορεία. Το υπουργείο Περιβάλλοντος της κυβέρνησης παραδέχθηκε τις παρατυπίες στη Le Monde, αλλά τόνισε ότι οι κρατικές αρχές αποκάλυψαν γρήγορα την απάτη, ώστε «τα ποσά που διαφεύγουν να παραμείνουν πολύ κάτω από 10 εκατομμύρια ευρώ». Η ίδια η εφημερίδα κάνει λόγο για έως και 12 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα, η απάτη έλαβε χώρα στα τέλη του 2022 και στις αρχές του 2023, όταν ο αριθμός των εγγραφών ηλεκτρικών λεωφορείων εκτοξεύτηκε στα ύψη – από 50 κατά μέσο όρο το μήνα σε 300 τον Ιανουάριο του 2023. Είναι πλέον σαφές ότι δεν επρόκειτο για μια έκρηξη αλλά για μια απάτη. Η Γαλλία είχε μόλις εισαγάγει το κονδύλι επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία στο πλαίσιο του «Σχεδίου France Relance» για την τόνωση της οικονομίας, η οποία είχε κλονιστεί από την πανδημία και τις συνέπειές της. Διέθεσε έτσι 100 εκατομμύρια ευρώ και παρείχε έως και 30.000 ευρώ ανά όχημα.
Για να λάβουν την επιδότηση, οι αιτούντες έπρεπε να συμπληρώσουν ένα έντυπο, να επισυνάψουν την άδεια κυκλοφορίας του αγοραζόμενου οχήματος, αντίγραφα του τιμολογίου και του εντύπου παραγγελίας με ημερομηνία, καθώς και τα τραπεζικά στοιχεία και να το αποστείλουν με e-mail στην Κρατική Υπηρεσία Υπηρεσιών και Πληρωμών (ΚΥΥΥΠ). Στη συνέχεια γινόταν η πληρωμή.
Όπως γράφει η πύλη transbus.org με βάση τη δική της ανάλυση των καταχωρίσεων λεωφορείων, τρία μοντέλα λεωφορείων χρησιμοποιήθηκαν για την απάτη: το Karsan eJest (όχημα κατηγορίας Μ2, 492 περιπτώσεις), το Bluebus 6 μέτρων (κατηγορία Μ3, 11 περιπτώσεις) και το Heuliez GX 337 Elec (κατηγορία Μ3, 1 περίπτωση). Οι σειριακοί αριθμοί (VIN) που χρησιμοποιήθηκαν λέγεται ότι ήταν μεταξύ εκείνων των πραγματικών οχημάτων και, σε ορισμένες περιπτώσεις, παρουσίαζαν ασυνέπειες. «Σε ορισμένες ημέρες, καταγράφηκαν έως και 45 πλασματικά ηλεκτρικά λεωφορεία», αναφέρει η πύλη. Σύμφωνα με την έρευνά της, συνολικά 504 πλασματικά ηλεκτρικά λεωφορεία – 201 μονάδες το 2022 και 303 το 2023 – καταχωρήθηκαν στα ονόματα περισσότερων από 120 διαφορετικών ιδιοκτητών. Γεωγραφικά, σχεδόν οι μισές από τις περιπτώσεις απάτης φέρονται να εντοπίζονται στην περιοχή Île-de-France, κυρίως στο Παρίσι και στο προάστιο Seine-Saint-Denis.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Electrive