Είχαμε αναφερθεί και παλαιότερα στις προσπάθειες των εταιρειών shared micromobility για την αντιμετώπιση των ατυχημάτων από μεθυσμένους χρήστες. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης και δη της Βόρειας, τα ατυχήματα και οι τραυματισμοί με πατίνια που οδηγούσαν μεθυσμένοι χρήστες, αυξάνονται με γοργό ρυθμό. Μια απλή λύση ήταν η απαγόρευση χρήσης τους αργά το βράδυ και μετά τα μεσάνυχτα, τις ώρες δηλαδή που το φαινόμενο ήταν συχνότερο. Ωστόσο, η Tier ανέπτυξε μια πιο έξυπνη λύση, ένα “software” αλκοτέστ και μένει να δούμε το πόσο αποδοτική είναι στην πράξη.
Πως λειτουργεί το αλκοτέστ
Το αλκοτέστ της Tier, λοιπόν, λειτουργεί ως εξής: Όταν ο χρήστης προσπαθήσει να ξεκλειδώσει το πατίνι μέσω του app, καλείται να περάσει μια μικρή “δοκιμασία”. Αν τα καταφέρει, “αποδεικνύει” οτι δεν είναι μεθυσμένος και είναι σε κατάσταση να οδηγήσει. Ήδη η εφαρμογή της Tier για iOS διαθέτει το νέο τεστ, σε πολλές πόλεις και σύντομα θα το δούμε και στο Android.
Το τεστ ζητά από το χρήστη να φέρει το κινητό του σε μια συγκεκριμένη γωνία, η οποία φαίνεται στην οθόνη. Αν σας φαίνεται εύκολο, δεν είναι και τόσο, ειδικά όταν έχετε πιεί αρκετά. Μάλιστα, ακόμα κι αν το καταφέρει την πρώτη φορά, πρέπει να το επαναλάβει άλλες δύο και σε περιορισμένο χρονικό διάστημα. Έτσι, ένας πραγματικά μεθυσμένος χρήστης, δύσκολα θα περάσει αυτή τη δοκιμασία. Μας θυμίζει λίγο το περίφημο τεστ της Τροχαίας με το περπάτημα πάνω στη λευκή γραμμή…
Η δοκιμασία αναπτύχθηκε από την εταιρεία InnovationBubble, μετά από αίτημα της Tier. Ακόμα κι αν κάποιος δεν περάσει το τεστ, η εφαρμογή θα του προτείνει εναλλακτικά μέσα μεταφοράς, με link προς τις αντίστοιχες πλατφόρμες τους (π.χ. λεωφορεία, ταξί, τραίνα κ.λπ.). Φυσικά, το μέτρο ασφάλειας μπορεί εύκολα να παρακαμφθεί αν ο χρήστης ζητήσει από κάποιον φίλο ή περαστικό να περάσει το τεστ γι’αυτόν. Μια λύση σε αυτό θα μπορούσε να είναι η διενέργεια του τεστ για δεύτερη φορά, κατά την ολοκλήρωση της διαδρομής, ώστε να διακοπεί η χρέωση. Επίσης, υπενθυμίζουμε οτι τα πατίνια της Tier και άλλων εταιρειών μπορούν να αναγνωρίσουν την επικίνδυνη και ασταθή οδήγηση του αναβάτη, όπως και να πάρουν μέτρα σε μια τέτοια περίπτωση (π.χ. αυτόματη μείωση ταχύτητας ή και ακινητοποίηση). Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για άλλη μια λειτουργία προς τη σωστή κατεύθυνση, όσον αφορά την οδική ασφάλεια μέσων μικροκινητικότητας.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: InsideEVs