Παρά την αύξηση της ζήτησης για οχήματα μικροκινητικότητας στην Ευρώπη, κατά 39% μέσα στο 2022, η συχνότητα ατυχημάτων μειώθηκε περαιτέρω κατά 19% σε σχέση με το 2021. Αυτό δείχνουν τα νεότερα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Micro-Mobility for Europe (MMfE), συγκεντρώνοντας όσα διαθέσιμα δεδομένα ήταν εφικτό από χώρες της Ε.Ε.
Τα δεδομένα αφορούν περίπου 350 εκ. διαδρομές με ηλεκτρικά πατίνια και μια συνολική απόσταση 640 εκ. χιλιομέτρων, όπως και 28 εκ. διαδρομές με ηλεκτρικά ποδήλατα (75 εκ. χιλιόμετρα). Το MMfE είναι μια ένωση παρόχων μικροκινητικότητας στην Ευρώπη, συγκεκριμένα των Bird, Bolt, Dott, Lime, Tier, Voi, Hopp και Superpedestrian, αυτή τη στιγμή. Οι πάροχοι βοηθούν σημαντικά στην συγκέντρωση και αξιοποίηση των δεδομένων, μιας και οι περισσότερες χώρες στην Ευρώπη δεν συγκεντρώνουν και δεν δημοσιεύουν τέτοια στοιχεία, δυστυχώς.
Επιστρέφοντας στα δεδομένα, τα ατυχήματα με πατίνι στα οποία χρειάστηκε ιατρική περίθαλψη κάποιου εμπλεκόμενου μειώθηκαν από 5,1/εκατομμύριο Km σε 4,09/εκατομμύριο Km. Η πιθανότητα θανατηφόρων συμβάντων μειώθηκε κατά 17,7% σε σχέση με το 2021. Όσον αφορά τα shared e-bikes, σημειώθηκαν 4,15 τραυματισμοί/εκατομμύριο Km. Στη Γερμανία, από όπου προέρχονται τα πιο αναλυτικά δεδομένα, σημειώθηκαν 0,013 δυστυχήματα/εκατομμύριο Km με πατίνια, έναντι 0,011 με e-bikes. Επίσης σημειώνεται οτι σύμφωνα με δεδομένα της AXA, η πιθανότητα ατυχήματος με shared πατίνι είναι 20 φορές χαμηλότερη απ’ότι με e-moped (ηλεκτρικό μοτοποδήλατο/σκούτερ).
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: MMfE