Το 2024 είναι με κάθε σιγουριά, πλέον, η χρονιά που θα δούμε πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα να φτάνουν και στη χώρα μας. Η αρχή έγινε ουσιαστικά προς τα τέλη του 2023 αλλά πλέον έχουμε διαθέσιμα ορισμένα EVs κοντά στις €30.000 (και κάτω από αυτό το σημείο), ενώ αναμένουμε περισσότερα μέχρι το τέλος του έτους. Στόχος, βέβαια, να δούμε κάποτε και ένα EV πόλης σε ακόμα χαμηλότερο επίπεδο, αλλά και “οικογενειακά” επιβατικά στο φάσμα των €20.000-25.000. Στο πλαίσιο αυτό, ένα από τα μοντέλα που περιμέναμε πως και πως το τελευταίο διάστημα, ήταν και το EcoCar Yudo, το οποίο έφτασε στην Ελλάδα ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV, με τιμή που μετά την επιδότηση βρίσκεται στις €21.000 και το καθιστά το 2ο πιο οικονομικό ηλεκτρικό 5θέσιο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Το δοκιμάσαμε εξαντλητικά και… πάμε να το δούμε!
Πριν συνεχίσουμε, να σημειώσουμε οτι η Ecocar προσφέρει μια πολύ “δυνατή” εγγύηση για το Yudo και κυρίως για την LFP μπαταρία του, μέχρι 7 έτη ή 150.000 Km! Το όχημα καθαυτό μπορεί να έχει έως 4 έτη εγγύηση (με την επέκταση αυτής) και ουσιαστικά το πρώτο full-size επιβατικό της εταιρείας, η οποία μας είναι γνωστή από τα microcars της που σας παρουσιάζουμε τακτικά), αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον EV στην ελληνική αγορά αυτή τη στιγμή.
Εξωτερικές διαστάσεις και κατασκευή
Είχαμε το Ecocar Yudo στη διάθεσή μας στο Galactic Grey χρώμα, το οποίο είναι και το πιο όμορφο, κατά την άποψή μας. Ωστόσο, θα το βρείτε και σε λευκό, το οποίο μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες παρακάτω και είναι πιο διακριτικό, αλλά οι λαχανί λεπτομέρειες του γκρι οχήματος, όπως και το χρώμα του που τονίζει τις καμπύλες του, μας “κέρδισαν”. Το Yudo έχει σασί που κατασκευάζεται μεν στην Κίνα (όπως σχεδόν τα πάντα, πλέον), αλλά “ρυθμίζεται” από την κορυφαία εταιρεία του χώρου (UK), την Horiba Mira, η οποία εμπλέκεται και στην δημιουργία των σασί εταιρειών όπως η Rolls-Royce και η Bentley. Το Yudo έχει μήκος οριακά πάνω από τα 4m (4,035m), πλάτος 1,736m και ύψος 1,625m, με μεταξόνιο 2,48m. Ένα compact επιβατικό 5θέσιο, λοιπόν, το οποίο κινείται άνετα ακόμα και στα στενά της πόλης, ενώ μας ικανοποίησε και το ύψος από το έδαφος, στα 16,5cm. Για του λόγου το αληθές πήγαμε με το Yudo και σε χωματόδρομους με αρκετά “νεροφαγώματα” και δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα. Το όχημα ζυγίζει 1.310 Kg, ένα μάλλον ικανοποιητικό βάρος για ένα EV με τέτοια μπαταρία και “πατάει” σε όμορφες ζάντες αλουμινίου 17″.
Σχεδιαστικά, το γκρι μεταλλικό χρώμα “δένει” με κάποια λίγα μαύρα τμήματα και τις λαχανί λεπτομέρειες που προαναφέραμε. Το εμπρός μέρος είναι ωοειδές και σε αυτό ξεχωρίζουν τα εμπρός φωτιστικά σώματα με τα “τριπλά” DRLs, ενώ πίσω έχουμε σαφώς πιο “πρησμένη” εμφάνιση, με μια ευμεγέθη αεροτομή στο πάνω μέρος και δύο έντονα “φουσκώματα”, αριστερά και δεξιά, στον προφυλακτήρα. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι κάπως πιο αδιάφορα και το αισθητικό κομμάτι είναι πάντα υποκειμενικό αλλά σε γενικές γραμμές μας άρεσε εμφανισιακά το Yudo. Οι μαύρες, διακοσμητικές μπάρες οροφής είναι ωραία προσθήκη και επίσης διακρίνονται αμέσως (την ημέρα) τα σκούρα φιμέ πίσω παράθυρα, με το εμπρός να είναι ένα τόνο πιο “ανοικτά”. Πάντα χρήσιμο χαρακτηριστικό για το ελληνικό κλίμα.
Ο κύκλος στροφής δεν δίνεται στα specs αλλά είναι σχετικά μικρός και θα τον υπολογίζαμε σε κάτω από 10m, με βάση τους ελιγμούς που κάναμε κατά τις δοκιμές.
Καμπίνα και χώροι
Αν η πρώτη (εξωτερική) εντύπωση που αφήνει το Yudo είναι καλή, τότε περνώντας στο εσωτερικό του, γίνεται ακόμα καλύτερη. Έχοντας να κάνουμε με ένα από τα οικονομικότερα EVs της αγοράς, περιμέναμε μέτρια ποιότητα και υλικά. Πέσαμε έξω, ευτυχώς, αφού μας υποδέχθηκαν τα λευκά, δερμάτινα καθίσματα με suede επένδυση στο πάνω μέρος τους (και στα πίσω!) αλλά και το εντυπωσιακό εσωτερικό. Οι πόρτες δείχνουν “πλούσιες” με συνδυασμό δερματίνης, glossy μαύρου πλαστικού και γυαλιστερού carbon φινιρίσματος, το ταμπλώ είναι επίσης όμορφο με ακόμα μια μεγάλη λωρίδα γυαλιστερού carbon και μαλακό συνθετικό υλικό στο πάνω μέρος του, ενώ το μόνο που μας “ξένισε” ελαφρώς ήταν το τιμόνι. Όχι ολόκληρο, αφού το στεφάνι του είναι ντυμένο με λευκή δερματίνη και αφήνει πολύ ωραία αίσθηση (και grip) αλλά το κεντρικό καπάκι που καλύπτει τον αερόσακο και είναι από σκληρό πλαστικό, με τα νίκελ γράμματα “Yudo” πάνω του. Ήταν το μόνο σημείο με “μέτρια” αίσθηση και όψη μέσα στην καμπίνα του οχήματος, η οποία μας άφησε απόλυτα ευχαριστημένους συνολικά.
Η κύρια οθόνη του infotaiment ξεχωρίζει αμέσως με την εντυπωσιακή homescreen, οι αεραγωγοί είναι διακριτικοί, οι μικροχώροι είναι παρόντες, με αντιολισθητικό πάτωμα και εξυπηρετούν αρκετά. Ο τεμπέλης έχει δερμάτινη επένδυση και είναι σε σωστή θέση, η ορατότητα είναι καλή προς όλες τις κατευθύνσεις και, το σημαντικότερο, ο χώρος είναι άπλετος, ειδικά αναλογιζόμενοι την κατηγορία (B-SUV). Για παράδειγμα περιμέναμε στριμωγμένα τα πράγματα για τους πίσω επιβάτες αλλά τελικά το legroom ήταν επαρκέστατο και το “flat” πάτωμα πίσω βοηθά ακόμα περισσότερο. Το headroom ήταν κάπως μικρότερο αλλά αρκεί για πίσω επιβάτες με ύψος μέχρι 1,85-1,90m, κάτι που σπάνια βρίσκουμε σε ηλεκτρικό SUV μικρής κατηγορίας. Άνετη η χωροταξία και για οδηγό/συνοδηγό, χωρίς οτιδήποτε να ενοχλεί ή να “εισβάλλει” στο χώρο μας.
Το port-baggage ανοίγει πολύ άνετα, απλώς πατώντας το κουμπί της ηλεκτρομαγνητικής κλειδαριάς και ανασηκώνοντας ελαφρά την πέμπτη πόρτα. Ο χώρος αποσκευών είναι ο αναμενόμενος, στα 310 λίτρα, έτσι μπορεί άνετα να εξυπηρετήσει ακόμα και μια μικρή οικογένεια, με λίγη… καλή θέληση. Κάτω από τη μοκέτα του χώρου αυτού βρίσκεται ένα κιτ επισκευής ελαστικού μαζί με τρίγωνο κ.λπ. Ωστόσο, ρίχνοντας και μια… ματιά κάτω από το Yudo, ίσως θα μπορούσε να έχει γίνει και λίγο πιο βαθύ το πίσω τμήμα του ώστε να προσφέρει ακόμα περισσότερα λίτρα όγκου. Η μπαταρία βρίσκεται στο κέντρο του οχήματος, κάτω από τους επιβάτες και δεν στερεί χώρο από το πίσω μέρος. Δεν είμαστε εμείς οι ειδικοί, όμως, απλώς κάνουμε μια παρατήρηση.
Χαρακτηριστικά και βοηθήματα
Εδώ ξεκινά μια μακρά λίστα εξοπλισμού και χαρακτηριστικών που επίσης δεν περιμέναμε από ένα EV τέτοιας κατηγορίας τιμής και μας εξέπληξαν ευχάριστα, πλην ελάχιστων “απουσιών”. Αφήνοντας για λίγο στην άκρη το infotainment, στο Ecocar Yudo θα βρείτε αερόσακο οδηγού και συνοδηγού, δύο isofix στα πίσω καθίσματα, ηλεκτρικά παράθυρα (με “Auto” για τα εμπρός), ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, φωτιζόμενα πλήκτρα παντού, ambient φωτισμό 256 χρωμάτων στο ταμπλό, keyless entry, LED projector φώτα, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, κάμερα αλλά και αισθητήρες οπισθοπορείας, wireless charging για το κινητό σας (στον μικροχώρο κάτω από την κεντρική οθόνη), auto dark mode, auto hold, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα θυρών, hill assist, θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού (!) και… V2L (περισσότερα στο τέλος του review)! Επίσης υπάρχει έξοδος 12V (αναπτήρα) και μια USB θύρα.
Μερικές παρατηρήσεις για όλα τα παραπάνω, τα οποίως γενικά δουλεύουν απρόσκοπτα: Το Auto mode των φώτων λειτουργεί όπως πρέπει, το auto hold είναι… σωτήριο στην πόλη, η κάμερα οπισθοπορείας μαζί με τους αισθητήρες κάνουν το παρκάρισμα πανεύκολο, αλλά το βράδυ η ποιότητα εικόνας της είναι χαμηλή. Επιπλέον, τα φώτα εμπρός είναι εξαιρετικά σε ένταση και δέσμη, άρα μας κάλυψαν πλήρως. Το keyless entry λειτουργεί επίσης εξαιρετικά και σπάνια θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το “τετράγωνο” τηλεχειριστήριο που παίρνετε με το Yudo (και είναι μάλλον ογκώδες). Ωστόσο, σας επιτρέπει να ανοίξετε και να κλείσετε τα παράθυρα, ενώ ταυτόχρονα κλειδώνετε ή ξεκλειδώνετε το όχημα. Γενικά δεν μας έλειψε σχεδόν τίποτα από τον εξοπλισμό και μάλιστα ορισμένα χαρακτηριστικά, ήρθαν αναπάντεχα. Από την άλλη, δυστυχώς απουσιάζει το Cruise Control (ελπίζουμε οτι η εταιρεία θα το προσφέρει ως retrofit επιλογή στο μέλλον) και δεν θα βρείτε κάποια σύγχρονα βοηθήματα ασφαλείας όπως το collision detection και το automatic emergency braking (τα οποία θα στερήσουν σίγουρα κάποιους πόντους στην παθητική ασφάλεια). Ο ambient φωτισμός είναι μια όμορφη πινελιά για το βράδυ, αλλά αρκετά διακριτικός ώστε να μην ενοχλεί και να μην αποσπά την προσοχή σας.
Η θέρμανση και η ψύξη λειτουργούν εξαιρετικά, αν και κυρίως χρησιμοποιήσαμε την δεύτερη, αυτές τις μέρες (με θερμοκρασίες περιβάλλοντος γύρω στους 25-27 βαθμούς). Η κατεύθυνση του αέρα είναι αυτή που θέλαμε και η καμπίνα έρχεται στην επιθυμητή θερμοκρασία σχετικά γρήγορα, ενώ και η “ανακύκλωση” λειτουργεί σωστά, κρατώντας τις ενοχλητικές οσμές μακριά από τους επιβάτες.
Infotainment και χειρισμός
Αξίζει ειδικά αναφορά στις οθόνες του Ecocar Yudo καθώς σχεδόν τα πάντα γίνονται μέσα από την κεντρική οθόνη των 12,3″. Ενεργοποιώντας το όχημα ξεκινά ένα ωραίο οπτικοακουστικό εφέ που καταληγεί στην ονομασία του λειτουργικού: Amber OS. Πίσω από το OS βρίσκεται ένα Qualcomm Snapdragon chipset μαζί με 3GB RAM που βοηθούν πολύ στην ομαλή λειτουργία και άμεση απόκριση, όπως και η οθόνη αφής με το 60Hz refresh rate και το 120Hz touch sampling rate. Κοινώς, η εικόνα ανανεώνεται 60 φορές το δευτερόλεπτο αλλά “διαβάζει” το άγγιγμά σας 120 φορές το δευτερόλεπτο. Έτσι, η χρήση είναι πολύ smooth και η απόκριση εξαιρετική, χωρίς lag και ενοχλητικές καθυστερήσεις ή “λάθος” ενέργειες. Παρ΄ότι, λοιπόν, γενικά προτιμούμε τα φυσικά πλήκτρα, η οθόνη μας βοήθησε να το ξεπεράσουμε σε ένα βαθμό.
Μέσω της οθόνης αυτής, λοιπόν, μπορείτε να χειριστείτε τον ήχο (ραδιόφωνο ή πηγή bluetooth), τον εξαερισμό/κλιματισμό αλλά και να αλλάξετε τις ρυθμίσεις του Ecocar Yudo, με την πιο χρήσιμη οθόνη να είναι η “Energy”. Εκεί θα βρείτε πληροφορίες για την μπαταρία, την φόρτιση, την υπολοιπόμενη αυτονομία (WLTP ή CTLC) και λοιπά. Επίσης στην οθόνη των ρυθμίσεων μπορείτε να ορίσετε επίπεδο αναγεννητικής πέδησης, επίπεδο απόδοσης ισχύος (Sport, Normal, Eco, Low-Power), το Auto Hold (που ευτυχώς κρατάει τη ρύθμιση ακόμα και όταν σβήσετε το αυτοκίνητο) και αρκετά ακόμη. Αντί να σας τα περιγράψουμε εδώ αναλυτικά, σας παραπέμπουμε στο video μας.
Η οθόνη μπροστά από τον οδηγό είναι μικρότερη, με μαύρο φόντο και τις βασικές ενδείξεις που χρειάζονται σε οποιοδήποτε EV. Ταχύτητα, μπάρα ισχύος/ανάκτησης, υπολειπόμενη αυτονομία και όλα τα πιθανά “λαμπάκια” λειτουργίας που θα θέλατε. Ωστόσο, θα θέλαμε να δείχνει και το ποσοστό της μπαταρίας επί τοις εκατό, κάτι που υπάρχει δυστυχώς μόνο στην κεντρική οθόνη. Γενικά αμφότερες οι οθόνες είναι ευανάγνωστες μέρα και νύχτα, χωρίς έντονη αντανάκλαση φωτός, με εξαίρεση την κάτω-αριστερή γωνία της κεντρικής οθόνης που “κρύβεται” πίσω από το τιμόνι.
Τέλος, για την επιλογή σχέσεων υπάρχει ένας μοχλός στα δεξιά του τιμονιού, όπου κανονικά θα υπήρχε ο μοχλός για τους υαλοκαθαριστήρες. Παρά την θέση του, είναι ανεκτός, εργονομικά, ενώ διαθέτει και πλήκτρο για την εμπλοκή του χειροφρένου.
Συμπεριφορά και άνεση
Απο πλευράς άνεσης, το Ecocar Yudo “έλαμψε” στις δοκιμές μας. Με γόνατα McPherson εμπρός και μια απλούστερη αλλά αποτελεσματική διάταξη με άξονα πίσω, σε συνδυασμό με τις 17άρες ζάντες και τα 205/55/17 ελαστικά (Giticomfort F22), απορροφά εξαιρετικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και στο εσωτερικό δεν νιώθαμε σχεδόν τίποτα από τα… φοβερά που συνέβαιναν κάτω από τα πόδια μας. Το ύψος από το έδαφος βοηθά στο να κινείστε άνετα ακόμα και εκτός δρόμου και σε γενικές γραμμές, μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι από τον παράγοντα “comfort”. Βοηθούν και τα καθίσματα, βέβαια, τα οποία παρείχαν και ικανοποιητική στήριξη στην οσφυϊκή περιοχή, τουλάχιστον για ένα δίωρο οδήγησης.
Βέβαια, δεν μπορούμε να έχουμε και την πίτα ολόκληρη, και το σκύλο χορτάτο, έτσι η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί για άνεση και όχι για επιδόσεις και επιθετική οδήγηση. Αυτό γίνεται σαφές από την πρώτη στροφή και τον πρώτο απότομο ελιγμό, αφού παρά το μικρό βάρος του (και το χαμηλό κέντρο βάρος), το Yudo αφήνει μια “πλαδαρή” αίσθηση, με αργές αντιδράσεις και μέτριο feedback. Σίγουρα τα ελαστικά με το μαλακό πλαϊνό τους δεν βοηθούν καθόλου στα παραπάνω αλλά εν γένει, το Yudo δεν εμπνέει για “σπορ” καταστάσεις. Βέβαια όταν χρειάστηκε απότομος ελιγμός για αποφυγή εμποδίου, δεν είχαμε παράπονο, αλλά μέχρι εκεί.
Να σημειωθεί οτι η ακαριαία ροπή μπορεί εύκολα να σπάσει την πρόσφυση εμπρός, ακόμα και με το anti-spin ενεργό, για λίγο. Αν το απενεργοποιήσετε, όμως, σε γλιστερό οδόστρωμα θα νιώσετε τα λάστιχα να πασχίζουν μάταια για πρόσφυση. Εμείς το είχαμε διαρκώς ενεργό, κάτι που συστήνουμε.
Από πλευράς θορύβου στην καμπίνα τα πράγματα είναι αρκετά καλά, τουλάχιστον μέχρι τα 100-110 Km/h. Από εκεί και πάνω ξεκινά ο αεροδυναμικός θόρυβος, ο οποίος πιθανότατα οφείλεται στους ευμεγέθεις πλαϊνούς καθρέπτες. Κατά τα άλλα ελάχιστοι οι τριγμοί στο εσωτερικό (παραλάβαμε το όχημα με περίπου 800 Km) και με κλειστά παράθυρα, μπορείτε να κινειθείτε σχεδόν αθόρυβα, καθώς ελάχιστος είναι και ο παραγόμενος ήχος από το μοτέρ. Πιο πιθανό είναι να ακούτε τον ανεμιστήρα και να νιώθετε τον κομπρέσσορα του Α/C παρά οτιδήποτε άλλο.
Όσον αφορά το τιμόνι, είναι πανάλαφρο, πανεύκολο στη χρήση ακόμα και σε πλήρη ακινησία, χάρη στην ηλεκτρική υποβοήθηση και την ωραία επένδυση. Ευτυχώς όσο αυξάνεται η ταχύτητα το τιμόνι “βαραίνει” στο σωστό βαθμό, ώστε να υπάρχει η απαιτούμενη σταθερότητα.
Φρένα
Από πλευράς πέδησης, οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και οι απλοί δίσκοι πίσω, μας ικανοποίησαν, με μια λέξη. Φυσικά υπάρχει ABS και ABD ενώ βοηθά αρκετά και η αναγεννητική πέδηση, αν και προτιμούσαμε να την έχουμε στο “μεσαίο” επίπεδο αντί του “ισχυρού”, όπως συνηθίζουμε. Ο λόγος είναι το οτι εκεί γίνεται αρκετά ισχυρή και απότομη στο “άσε” του γκαζιού, κάτι που μας κούρασε, τουλάχιστον σε ταχύτητες μέχρι τα 50 Km/h, δηλαδή εντός πόλης. Εκτός πόλης δεν υπάρχει θέμα και είναι αρκετά ευχάριστη η αίσθηση και ευκολότερο το one-pedal driving, αλλά να σημειωθεί οτι το e-brake δεν λειτουργεί πάνω από τα 125 Km/h, για κάποιο λόγο.
Σε φρενάρισμα “πανικού” το Ecocar Yudo ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά, χωρίς κάτι το “αναπάντεχο”. Η αίσθηση του πεντάλ είναι αρκετά καλή και δεν έχουμε να αναφέρουμε τίποτα περισσότερο εδώ. Να τονίσουμε οτι το regenerative braking μπορεί να μειωθεί στο “low”, αλλά δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.
Επιδόσεις και απόδοση
Μιλώντας για ένα κανονικό επιβατικό, καταλαβαίνετε οτι δεν μπορούμε να είμαστε καλυμμένοι με τους 20 ή 30 ίππους που συνήθως βρίσκουμε σε μικρότερα ηλεκτρικά τετράτροχα. Κανένα παράπονο εδώ, λοιπόν, αφού το Yudo αποδίδει 70 KW στους εμπρός τροχούς, ήτοι 94 ίππους, με 165 Nm ροπής από το “μηδέν”. Η εταιρεία ανακοινώνει ένα 0-50 Km/h σε 4,5″ και, όπως θα δείτε παρακάτω, οι επιδόσεις είναι ακόμα καλύτερες.
Το θετικό είναι οτι η απόδοση αυξάνεται γραμμικά, ομαλά και είναι ακριβώς όση πρέπει, όταν πρέπει. Αυτά στο “Normal” mode, το οποίο επίσης προτιμήσαμε αντί των Sport και Eco, στις περισσότερες περιπτώσεις εντός πόλης. Ο λόγος, όπως και στην περίπτωση του e-brake, ήταν οτι στο Sport mode, ακόμα και το παραμικρό “χάδι” στο γκάζι “κλωτσούσε” το όχημα προς τα εμπρός, σε χαμηλομεσαίες ταχύτητες. Ήταν ενοχλητικό και έτσι προτιμήσαμε το Normal, αλλά σε αυτοκινητόδρομο ή σε επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες άνω των 60 Km/h, φαντάζει πολύ πιο φυσικό και δεν ενοχλεί. Γιατί όχι Eco mode, όμως; Και πάλι στον αστικό ιστό υπήρχε πρόβλημα, αφού το Eco, μεταξύ άλλων, μειώνει πολύ την απόκριση του γκαζιού και την κάνει υπερβολικά αργή. Έτσι, όταν θέλαμε να ξεκινήσουμε γρήγορα (π.χ. θέλοντας να διασχίσουμε μια διασταύρωση), αυτό δεν ήταν άμεσα εφικτό. Συνεπώς, προτιμήσαμε το Normal mode εντός πόλης.
Να σημειωθεί, επίσης, οτι η απόδοση ήταν επαρκέστατη ακόμα και στο… 0% μπαταρίας. Κάτω από το 10% το όχημα σας ενημερώνει για το αν θέλετε να ενεργοποιήσετε το Low-Power mode, αλλά μπορείτε να μην το κάνετε. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε άφοβα να κινείστε οπουδήποτε μέχρι να τελειώσει πλήρως η μπαταρία.
Από πλευράς επιτάχυνσης, το Yudo ξεκινά σβέλτα, αλλά χωρίς “δράμα”. Το 0-30 Km/h έγινε σε 2,3″, το 0-50 Km/h έγινε σε 4,2″ και το 0-100 Km/h στο αξιοπρεπέστατο 11,3″, με τις ρεπρίζ να είναι αρκετές για μια προσπέραση, αν χρειαστεί, σε μεσαίες ταχύτητες. Η μέγιστη ταχύτητα του Yudo φθάνει τα 135 Km/h (GPS) και στο κοντέρ είδαμε μέχρι 138 Km/h (δεν “κλέβει” ιδιαίτερα). Μπορείτε άνετα να κινείστε στον αυτοκινητόδρομο με 120+ Km/h, ακόμα και σε ανηφορικά κομμάτια, οπότε το ταξίδι είναι απόλυτα εφικτό με αξιοπρεπή ταχύτητα. Το θετικό είναι οτι η τελική δεν περιορίζεται στο Eco mode, άρα μπορείτε να ταξιδεύετε και με αυτό. Στο Low-Power mode, όμως, η ταχύτητα μειώνεται στα 70 Km/h περίπου.
Όπως συνηθίζουμε, οταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, προσπαθούμε να δυναμομετρούμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δοκιμάζουμε, για να έχουμε μια εικόνα της “καμπύλης” ισχύος τους αλλά και της πραγματικής τους ισχύος. Έτσι, για ακόμα μια φορά μας “φιλοξένησαν” στο dyno τους οι e-tuners, οι οποίοι όχι μόνο μπορούν να δυναμομετρήσουν EVs, αλλά και να τα βελτιώσουν, αν το θελήσετε. Στο παρακάτω γράφημα μπορείτε να δείτε οτι το Yudo απέδωσε… ακριβώς 94 ίππους, όσους αναφέρουν τα specs, ενώ η ισχύς κάνει “peak” γύρω στα 80 Km/h με πολύ ομαλή καμπύλη και μειώνεται κοντά στους 60 ίππους, στην μέγιστη ταχύτητα του οχήματος.
Αυτονομία και φόρτιση
Μέχρι εδώ, το Ecocar Yudo παίρνει πολύ υψηλή βαθμολογία για την κατηγορία του και την τιμή του. Όλα, λοιπόν, κρίνονται από το ποια είναι η πραγματική του αυτονομία, σε μικτές συνθήκες χρήσης. Η μπαταρία του είναι LFP με χωρητικότητα 41,7 KWh, άρα σε καμία περίπτωση μικρή, για αστική χρήση. Όμως ένα 5θέσιο SUV πρέπει να μπορεί να ταξιδέψει για κάποιες εκατοντάδες Km, αν χρειαστεί, για μια εξόρμηση ή ένα ταξίδι.
Η εταιρεία αναφέρει 320 Km αυτονομίας στον κύκλο WLTP. Προφανώς δεν δίνουμε σημασία στην αυτονομία κατά CLTC (κινέζικος κύκλος δοκιμών), καθώς είναι μη ρεαλιστική. Εμείς, ως συνήθως, κάναμε 1/3 των χιλιομέτρων στην πόλη, με πολύ χαμηλές ταχύτητες και πολλά “σταμάτα-ξεκίνα”, 1/3 σε πιο ανοικτούς δρόμους με 50-70 Km/h και 1/3 στον αυτοκινητόδρομο με 120-130 Km/h. Αυτά με μόνιμη χρήση του κλιματισμού (στους 20 βαθμούς Κελσίου με 25 εξωτερική), μέρα και νύχτα, στο Normal mode, με Normal regen. Το αποτέλεσμα (δις) ήταν 240-250 Km αυτονομίας, από το 100% μέχρι το 0%. Αξίζει να σημειωθεί οτι μάλλον υπάρχει και “ρεζέρβα” πέρα από το 0%, αλλά δεν θέλαμε να… μείνουμε στο δρόμο.
Φυσικά, με το Eco mode και χρήση μόνο εντός πόλης, ή με μεσαίες ταχύτητες και σταθερή ροή εκτός πόλης, μπορείτε να πλησιάσετε τα 300 Km. Στο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες, όμως, μια ρεαλιστική εκτίμηση θα ήταν περί τα 180-190 Km, αν κινείστε διαρκώς πάνω από τα 120 Km/h. Αυτά με ένα άτομο και χωρίς ιδιαίτερο φορτίο. Δεν είναι πολλά, αλλά είναι αρκετά για κοντινούς προορισμούς, ή για… άλλο τόσο, με μια ενδιάμεση ταχυφόρτιση.
Πόσο “ταχεία” είναι αυτή, όμως; Η θύρα φόρτισης (Type2/CCS) του Yudo κρύβεται πίσω από το πορτάκι στο εμπρός μέρος του. Μπορείτε να το φορτίσετε σε DC φορτιστή, σε AC φορτιστή/wallbox ή μέσω πρίζας σούκο, με το παρεχόμενο καλώδιο φόρτισης. Ξεκινώντας από το τέλος, είδαμε 1,8 KW ισχύος (8A) από απλή οικιακή πρίζα, με μια πλήρη φόρτιση να ολοκληρώνεται σε 28 ώρες. Το καλώδιο υποστηρίζει μέχρι 16A, βέβαια, οπότε… μπορείτε και καλύτερα από αυτό, δυνητικά. Μέσω AC φορτιστή/wallbox μια πλήρης φόρτιση απαιτεί περίπου 7 ώρες (10-100%). Τέλος, σε 50άρη DC φορτιστή είδαμε 41KW ισχύος, με το 10-80% να έρχεται σε 45′ περίπου. Να σημειωθεί οτι ο μετρητής τοίχου μας έδειξε κατανάλωση περίπου 49 KWh για μια πλήρη φόρτιση (για να υπολογίσετε το κόστος ενέργειας).
Αυτό σημαίνει οτι μπορείτε άνετα με 8 ώρες οικιακής φόρτισης να παίρνετε περίπου 70 Km πραγματικής αυτονομίας, αρκετά για τους περισσότερους οδηγούς στην πόλη. Επίσης σημαίνει οτι μπορείτε να καλύψετε 350 Km στον αυτοκινητόδρομο με μια φόρτιση 45′ σε οποιονδήποτε DC φορτιστή, άρα τα ταξίδια είναι απόλυτα εφικτά, με τον κατάλληλο προγραμματισμό.
Τέλος, όσον αφορά το V2L, ενθουσιαστήκαμε γιατί είναι ένα πολύ “ειδικό” χαρακτηριστικό που ακόμα και πανάκριβα EVs δεν διέθεταν μέχρι σήμερα. Δυστυχώς δεν καταφέραμε να το δοκιμάσουμε στην πράξη και να τροφοδοτήσουμε εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές καθώς δεν υπάρχει ακόμα διαθέσιμο το απαραίτητο V2L καλώδιο/adapter, αλλά μόλις αυτό συμβεί, θα σας ενημερώσουμε.
Συμπέρασμα
Εν κατακλείδι, ο λόγος που περιμέναμε το Ecocar Yudo με ανυπομονησία ήταν επειδή θα “έσπαγε” με άνεση το φράγμα των €30.000 (προ επιδότησης) και θα πλησιάζε τις €20.000 (με την επιδότηση), με αξιοπρεπή μπαταρία, χώρους και ισχύ. Τελικά αποδείχθηκε καλύτερο των προσδοκιών μας σε όλους σχεδόν τους τομείς, τόσο που… μας έβαλε σε πειρασμό! Η έλευσή του στην αγορά είναι κάτι που μπορεί να βοηθήσει αρκετούς να κάνουν το μεγάλο βήμα και να εντείνει τον ανταγωνισμό στην entry-level αγορά, αλλά το κάνει με στυλ, χωρίς “εκπτώσεις” στον εξοπλισμό και με ένα “φρέσκο” brand, αλλά από μια εταιρεία με αρκετό know-how στα EVs μέχρι σήμερα και σημαντικές πωλήσεις στην αγορά. Στην οικονομική του κατηγορία μάλλον δεν έχει ανταγωνισμό και το μόνο που μπορούμε να σας πούμε είναι οτι αξίζει ένα test drive και το να βρίσκεται στη “λίστα” σας.
Δείτε το Yudo στο Ecocar.city
Ecocar Yudo photo gallery