Τα EVs εκ Κίνας έχουν την τιμητική τους στο GetElectric το τελευταία διάστημα και όχι τυχαία… αρκετά νέα brands έχουν κάνει την είσοδό τους στην ευρωπαϊκή αλλά και την ελληνική αγορά, αρκετά από αυτά με premium, high-end SUVs, είτε σε αμιγώς ηλεκτρική, είτε σε plug-in μορφή. Τα χαρακτηριστικά, η τεχνολογία και οι δυνατότητές τους μας τραβούν την προσοχή και όταν έρχονται μέσω μιας μεγάλης εισαγωγικής όπως, εν προκειμένω, η Σπανός Α.Ε., τότε γίνονται πιο δελεαστικά για την αγορά. Η εταιρεία, λοιπόν, έφερε στην Ελλάδα το brand Seres (του κινέζικου ομίλου DFSK) και συγκεκριμένα το Seres 5 EV, ένα ηλεκτρικό SUV με τεράστια ισχύ, ροπή, τετρακίνηση αλλά και τεχνολογία, με premium χαρακτηριστικά που θα συγκινήσουν ακόμα και το πολύ απαιτητικό κοινό. Πάμε να το δούμε…

Seres 5 video review

Πριν συνεχίσουμε, να τονίσουμε ότι η μπαταρία του Seres 5 καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών/160.000 Km ενώ το υπολοιπο όχημα από εγγύηση 4 ετών/100.000 Km. Επί της Λ. Κηφισίας (286) υπάρχει ήδη η έκθεση της Seres όπου μπορείτε να βρείτε και να δοκιμάσετε το Seres 5, αλλά και μοντέλα υπό το brand DFSK που διατίθονται επίσης στην Ελλάδα. Η τιμή του Seres 5 ανέρχεται στις €66.500 προ επιδότησης. Περισσότερα θα βρείτε και στο επίσημο site της εταιρείας, το https://seres5.sereshellas.gr.

Εξωτερικά και… εσωτερικά

Εμφανισιακά, το Pine Frost Green μοντέλο που είχαμε στη διάθεσή μας ξεχωρίζει κυρίως χάρη στο χρώμα καθαυτό, αλλά και τα εμπρός φωτιστικά σώματα με τα DRL σε μορφή S ή Σ, αν θέλετε, το πρώτο γράμμα του brand (προφέρεται «σίρες», επί τη ευκαιρία). Υπάρχουν 8 διαθέσιμοι εξωτερικοί χρωματισμοί και 5 διαφορετικοί συνδυασμοί εσωτερικού, ενώ σχεδιαστικά, σαφώς υπάρχουν επιρροές από την υπόλοιπη βιομηχανία, κάτι που βλέπουμε συχνά σε brands εκ Κίνας που αναζητούν μια νέα, «δυτική» ταυτότητα. Δεν είναι απαραίτητα αρνητικό, ανάλογα με το τελικό αποτέλεσμα φυσικά. Μια γενικότερη τάση, όμως, παρά τις ελκυστικές καμπύλες και τα επιθετικά φωτιστικά σώματα, είναι να μην… «ταιριάζει» το εμπρός με το πίσω μέρος, καθώς θυμίζουν η κάθε μεριά θυμίζει κάτι διαφορετικό. Τούτων λεχθέντων, γενικά μας άρεσε το σχήμα του Seres 5, χωρίς να είναι ιδιαίτερα μυώδες και επιθετικό, αλλά περισσότερο καμπύλο και ομαλό, σχεδόν «ωοειδές». Περί ορέξεως, όλα τα παραπάνω, αφού το γούστο και το στυλ είναι υποκειμενικά.

Το μήκος του οχήματος είναι 4,71m, με 1,93m πλάτος και 1,62m ύψος και 2,85m μεταξόνιο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 16cm στο μικρότερο σημείο της αλλα γενικά είναι υπερυψωμένο σαν όχημα και δεν θα βρείτε εύκολα κάτω, ακόμα και δύσκολους χωματόδρομους ή απότομες ράμπες. Οι 20άρες ζάντες αλουμινίου έχουν επιβλητικό μέγεθος αλλά διακριτική και όμορφη σχεδίαση, ενώ το πίσω φωτιστικό σώμα διατρέχει όλο το πλάτος του οχήματος και της πίσω πόρτας, όντως όμορφο το βράδυ. Τα χερούλια «κρύβονται» μέσα στις πόρτες και αυτό βοηθά αεροδυναμικά, ενώ δεν βγαίνουν ολόκληρα έξω ηλεκτρικά, παρά μόνο μια τους άκρη.

Εσωτερικά, βρίσκουμε premium υλικά και ειδικά το «perforated» δέρμα Nappa στα καθίσματα μας άρεσε πολύ, δίνοντας πόντους πολυτέλειας στο Seres 5. Η πανοραμική οροφή είναι τεράστια και επιτρέπει τον φωτισμό και τη θέρμανση της καμπίνας, ενώ η αντηλιακή μεμβράνη της βοηθά πολύ, ακόμα και κάτω από τον καυτό ήλιο του καλοκαιριού. Ωστόσο, απουσιάζει πλήρως κάποια μορφή κάλυψής της, χειροκίνητη ή ηλεκτρική, πλην ενός λεπτού, υφασμάτινου καλύμματος που παίρνετε μαζί με το αυτοκίνητο και μπορείτε να τοποθετήσετε εσωτερικά, αλλά μας άφησε μια αίσθηση προχειρότητας (και ευτυχώς ήταν το μόνο που το κατάφερε στο Seres 5).

Σχετικά minimal το ταμπλώ, το τιμόνι και η κεντρική κονσόλα, με faux επένδυση ξύλου, χωρίς… «πολλά-πολλά» και γενικώς γίνεται αντιληπτή η απουσία φυσικών πλήκτρων. Αυτό αρχικά μας… τρόμαξε, αφού έχουμε αρκετές δυσάρεστες εμπειρίες από οχήματα στα οποία ο χειρισμός γίνεται κυρίως μέσω της οθόνης αφής, όμως, όπως θα δείτε στη συνέχεια, το Seres 5 μας εξέπληξε ευχάριστα. Το τιμόνι είναι διάκτινο και το κέντρο είναι εξάγωνο, ενώ η κεντρική οθόνη και το ευγεμεγέθες ψηφιακό dash ξεχωρίζουν. Στις πόρτες υπάρχουν μικροχώροι, όπως και δύο υποδοχές ασύρματης φόρτισης μπροστά από τον επιλογέα σχέσεων, αεριζόμενες (!) μάλιστα. Στα δεξιά του επιλογέα οι δύο ποτηροθήκες ενώ πιο πίσω βρίσκουμε τον τεμπέλη, με το χέρι του οδηγού να αναπαύεται ταυτόχρονα σε αυτόν και στον εργονομικά καλοσχεδιασμένο επιλογέα. Μέσα του κρύβει έναν αποθηκευτικό χώρο, ενώ για τους πίσω επιβάτες υπάρχουν και αεραγωγοί, και USB θύρες φόρτισης (Α και C) αλλά και τεμπέλης με πτυσσόμενες ποτηροθήκες και ένα μικρό αποθηκευτικό χώρο.

Τέλος, κάτω από την κεντρική κονσόλα υπάρχει ένας ανοικτός αποθηκευτικός χώρος για οδηγό και συνοδηγό, σχετικά εύκολα προσβάσιμος, όπου βρίσκονται επίσης μια Type-C και μια Type-A USB θύρα, αλλά και η 12V παροχή (αναπτήρα). Γενικώς, εργονομικά μείναμε ευχαριστημένοι από το Seres 5, με τον χώρο να είναι άπλετο για όλους τους επιβάτες, σε μήκος, σε πλάτος και σε ύψος.

Τέλος, από πλευράς αποθηκευτικού χώρου, στο πίσω μέρος μπορείτε να “χωρέσετε” φορτίο 367 λίτρων και έως 723 λίτρων με ριγμένα τα πίσω καθίσματα. Υπάρχει όμως και το frunk εμπρός, το οποίο μπορεί να δεχθεί σχεδόν 65 λίτρα φορτίου.

Infotainment και ανέσεις

Το infotainment του Seres 5 είναι μια τεράστια ιστορία και ειλικρινά, μόνο μέσω του video μας (ή της συμβίωσης μαζί του για μερικές ώρες/μέρες) θα μπορέσετε να σχηματίσετε μια πλήρη εικόνα. Οι δυνατότητες, οι ρυθμίσεις, οι λειτουργίες μέσω της οθόνης των 15,6” είναι τόσο, μα τόσο πολλές, που δεν έχει μεγάλο νόημα να τις γράψουμε αναλυτικά. Αυτό, όμως, στο οποίο θέλουμε να σταθούμε, είναι στο πόσο καλοσχεδιασμένο είναι το UI (user interface) και πόσο εύκολη στη χρήση η οθόνη, σε βαθμό που σχεδόν δεν μας έλειψαν τα φυσικά πλήκτρα! Αυτό είναι κάτι πολύ δύσκολο που ελάχιστοι κατασκευαστές έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα και αξίζουν συγχαρητήρια στον κατασκευαστή που το κατάφερε. Το Seres 5 ελέγχεται ακόμα και εν κινήσει με την ίδια ευκολία που χρησιμοποιείτε ένα smartphone και δεν είναι τυχαίο που αρκετά στοιχεία του UI θα σας θυμίσουν κινητό τηλέφωνο. Απλώς, μπράβο, και δεν είναι κάτι που το λέμε συχνά.

Το ψηφιακό dash «πίσω» από το τιμόνι είναι LCD των 12,3”, επίσης μεγάλο και ευκρινές, παρέχοντας χρησιμές πληροφορίες στον οδηγό. Εκεί δεν μπορείτε να πειράξετε πολλά και οι λίγες τροποποιήσεις στην προβολή γίνονται από τα πλήκτρα στο τιμόνι, αλλά παρ’ότι minimal, δεν νιώσαμε να μας «λείπει» κάτι από αυτό. Αυτό διότι είχαμε και πληροφόρηση από την κεντρική οθόνη, προφανώς, μια καλή υπενθύμιση ότι δεν χρειάζεται να «στριμώχνονται» πολλές πληροφορίες μπροστά στον οδηγό, κουράζοντάς τον και αποσπώντας του την προσοχή. Για όσους θέλουν ακόμα λιγότερη πληροφόρηση, υπάρχει και το HUD που δείχνει την ταχύτητα, τη λειτουργία του cruise control και του lane assist αλλά και βασικές οδηγίες πλοήγησης (π.χ. ότι ακολουθεί στροφή σε Χ μέτρα). Στο κυρίως dash μας άρεσε η ύπαρξη του G-meter (για πιο δυναμική οδήγηση), αλλά και το όμορφο γραφικό του οχήματος με… φωτιές από το πίσω μέρος όταν βρίσκεστε στο Sport mode.

Τα πλήκτρα που υπάρχουν πάνω στο τιμόνι κρίνονται εργονομικά και λειτουργικά σωστά, προσφέροντας αυτά που θα περιμένατε, χωρίς υπερβολές. Μόνη… παραφωνία, το χειριστήριο του cruise control, το οποίο δυστυχώς βρίσκεται σε ξεχωριστά μοχλό, κάτω από αυτόν των φλας, το οποίο θεωρώ τουλάχιστον περίεργο εν έτει 2024. Δεν είναι deal-breaker και ειδικά όσοι δεν είστε «fans» του CC ίσως δεν ενοχληθείτε καθόλου, αλλά οι υπόλοιποι (όπως ο υπογράφουν), σίγουρα θα το προτιμούσατε με πλήκτρα στο τιμόνι.

Το ηχοσύστημα είναι high-end και αποτελείται από 11 ηχεία και DAB (4 tweeters, 1 midrange, 4 χαμηλών συχνοτήτων και 2 subwoofers, με ανεξάρτητο ενισχυτή). Παράπονο, εδώ, ουδέν. Ο ambient φωτισμός της καμπίνας είναι κρυφός και πολύ διακριτικός το βράδυ, αλλά ρυθμίζεται στα γούστα σας. Η ασύρματη φόρτιση γίνεται ως και στα 40W ενώ ισχυρές είναι όλες οι θύρες ενσύρματης φόρτισης. Οι αεραγωγοί είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενοι, μέσα από την κεντρική οθόνη, ενώ μπορείτε να τους βάλετε και σε προκαθορισμένες θέσεις (λειτουργούν εξαιρετικά).

Ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέπτες με λειτουργία μνήμης, αυτόματο dim από τον κεντρικό καθρέπτη, διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά ανοιγόμενο port-baggage, keyless entry και εκκίνηση, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω αλλά και 360ο προβολή μέσω των καμερών που βρίσκονται περιμετρικά του οχήματος και μάλιστα με λειτουργία καταγραφής φωτογραφιών και video (εμπρός), αλλά και αυτόματο dashcam! Έτσι, αν γίνει κάτι (ω μη γένοιτο), μπορείτε να έχετε καταγραφή του συμβάντος εμπρός από το όχημα. Το dashcam «γράφει» διαρκώς στη μνήμη και όταν αυτή γεμίσει, διαγράφει αυτόματα τα παλαιότερα κλιπάκια, ώστε πάντα να έχετε τα πιο πρόσφατα, καταγεγραμμένα.

Εννοείται ότι υπάρχει διαρκής σύνδεση στο internet και υποστηρίζονται OTA updates, υποστηρίζονται ασύρματα Android Auto και Apple CarPlay (λειτούργησαν μια χαρά κατά τη δοκιμή μας), μπορείτε να κάνετε mirroring του κινητού στην κεντρική οθόνη και γενικώς μπορείτε να ελέγξετε κάποια πράγματα στο όχημα μέσω του κινητού σας, αλλά και να δώσετε φωνητικές εντολές σε Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά και Ισπανικά.

Στις ανέσεις περιλαμβάνονται επίσης τα θερμαινόμενα καθίσματα και μάλιστα για 4 επιβάτες, εμπρός και πίσω! Επιπλέον, τα δύο εμπρός καθίσματα είναι και αεριζόμενα, κάτι το πολύ χρήσιμο για το καλοκαίρι μας και που συμπληρώνει ιδανικά το A/C. Δεν τελειώσαμε εδώ με τα καθίσματα καθώς και τα δύο εμπρός καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα 12-way, με μνήμη και αυτόματη λειτουργία όταν ανοίγετε την πόρτα για να βγείτε έξω, με αυτόματη επαναφορά όταν ξαναμπείτε στο όχημα και θέλετε να ξεκινήσετε την οδήγηση. Θέλετε κι άλλα; Ένα από τα πιο cool και απολαυστικά χαρακτηριστικά που είδαμε μέχρι σήμερα σε EV είναι η δυνατότητα μασάζ σε οδηγό και συνοδηγό. Μάλιστα, μέσα από την κεντρική οθόνη επιλέγετε και το είδος μασάζ και πραγματικά είναι τόσο ωραίο που δεν θα θέλετε να το απενεργοποιήσετε, ενώ μπορεί να βοηθήσει σημαντικά όσους κουράζονται εύκολα στη μέση και στην πλάτη τους. Ακόμα και το μποτιλιάρισμα γίνεται ευχάριστο με τέτοια χαρακτηριστικά, σε ένα βαθμό…

Βοηθήματα οδηγού

Σε ξεχωριστή κατηγορία θα βάλουμε τα οδηγικά βοηθήματα και τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του Seres 5. Έχουμε, λοιπόν, 6 αεροσάκους, ISOFIX στα δύο πίσω, πλευρικά καθίσματα, Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist (λειτουργεί και σαν Stop ‘n’ Go με ένα απλό “tap” στο πεντάλ του γκαζιού για να ξεκινήσετε και πάλι, αν έχετε ακινητοποιηθεί για πάνω από λίγα δευτερόλεπτα), προειδοποίηση επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης, πέδηση έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, σύστημα αυτόματης ενίσχυσης πέδησης, lane assist, σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας (αν και το κίτρινο LED στο «καβούκι» των καθρεπτών δεν είναι τόσο ευκρινές όσο τα LEDs μέσα στο κρύσταλλο του καθρέπτη, όπως τα βρίσκουμε συνήθως) αλλά και προειδοποίηση διερχόμενου οχήματος ή πεζού κατά το άνοιγμα της πόρτας. Επίσης έχουμε ABS, ESC, TCS, hill hold control, hill descent assist, ένδειξη πίεσης ελαστικών ξεχωριστά, απενεργοποίηση ηλεκτρικού συστήματος σε περίπτωση σύγκρουσης και αυτόματο e-call (SOS) σε περίπτωση ατυχήματος.

Το 360 view από τις 4 κάμερες, σε συνδυασμό με τους αισθητήρες παρκαρίσματος, βοηθούν σημαντικά στη διαχείριση του όγκου του Seres 5, ενώ βλέπετε και κατά προσέγγιση εκατοστών την απόσταση από διάφορα εμπόδια εμπρός, πίσω και στο πλάι, με παράλληλη ηχητική ειδοποίηση. Ωστόσο, η ποιότητα της εικόνας από την κάμερα οπισθοπορείας το βράδυ ήταν χαμηλότερη από αυτό που περιμέναμε, κάτι που μας ξένισε λίγο. Σίγουρα έχουμε ξεχάσει κάτι μέσα σε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, οπότε σας παραπέμπουμε και πάλι στο video μας.

Φρένα, άνεση, dynamics

Μέχρι τώρα δεν έχουμε μιλήσει σχεδόν καθόλου για την οδήγηση! Αυτό είναι το αποτέλεσμα του «εκτεχνολογισμού» των αυτοκινήτων, σε βαθμό που η οδηγική εμπειρία μερικές φορές φεύγει (για λίγο) από το προσκήνιο. Αρχικά να πούμε ότι το Seres 5 δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα ελαφρύ επιβατικό. Στα 2.360 Kg (με την 80άρα μπαταρία, τη μόνη διαθέσιμη στην Ελλάδα), το όχημα προσπαθεί να κρύψει το βάρος του εντός και εκτός πόλης και κατά τις αλλαγές των κατευθύνσεων αλλά και τα πλευρικά g, στο βαθμό του δυνατού. Τα αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και πίσω σε συνδυασμό με το e-braking κάνουν καλά τη δουλειά τους και η αίσθηση στο πεντάλ του φρένου είναι ικανοποιητική, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η ισχύς της αναγεννητικής πέδησης ρυθμίζεται (Normal και High) ανεξάρτητα από το mode απόδοσης (Eco, Normal, Sport), κάτι που ζητάμε εδώ και χρόνια από τους κατασκευαστές. Προφανώς το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό με Auto-Hold και βολικό στη χρήση.

Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια με αντιστρεπτική εμπρός και ανεξάρτητη με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με τελικό αποτέλεσμα που, πάντα με βάση το βάρος του οχήματος, βρήκαμε πολύ καλό έως εξαιρετικό. Η άνεση μέσα στην πόλη είναι στα ισχυρά όπλα του Seres 5 αλλά σε αντίθεση με άλλα, βαριά EVs, το συγκεκριμένο δεν «δυσανασχετεί» ιδιαίτερα υπό πίεση και στον τυπικό, επαρχιακό, ελληνικό δρόμο. Ακόμα και με υψηλές ταχύτητες οι ανωμαλίες «ισοπεδώνονται» χωρίς να σου δημιουργείται ανασφάλεια και ασάφεια ή η άκρως ενοχλητική «πλεύση», ενώ και στις πλευρικές δυνάμεις η ανάρτηση ανταποκρίνεται ικανοποιητικά, αν και προφανώς υπάρχουν κλίσεις. Δεν είναι μια σπορ κατασκευή αλλά έχει σχεδόν 600 ίππους στους 4 τροχούς της και (ευτυχώς) με ελαστικά (Pirelli P Zero 255/45) που μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πίεση, όχι «eco» χαρακτήρα όπως συχνά βρίσκουμε σε ηλεκτρικά μοντέλα.

Η αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού είναι επίσης ικανοποιητική και προσωπικά δεν «βιάζομαι» να δω τα πάντα σε steer-by-wire εκδοχή. Για τους πιο «εστιασμένους» οδηγούς το feedback από το τιμόνι είναι σημαντικό.

Να αναφέρουμε επίσης οτι το Seres 5 μπορεί να έλξει έως 1.500 Kg με φρένα και έως 750 Kg χωρίς φρένα στο τρέιλερ. Επίσης μπορεί να δεχθεί έως 75 Kg φορτίου στην οροφή του.

Απόδοση και επιδόσεις

Η τετρακίνηση λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται, είτε σε μικρές, είτε σε μεσαίες/υψηλές ταχύτητες και το γραφικό της ροής ενέργειας στις οθόνες σας δίνει μια πολύ καλή ιδέα του πως λειτουργεί το Seres 5 ως δικίνητο ή τετρακίνητο. Το ESC, αν αναρωτιέστε, μπορεί να «βγεί» αλλά μόνο σε χαμηλές ταχύτητες, αλλά και πάλι στην υποψία ολίσθησης, η δύναμη πάει σε όλους τους τροχούς, οπότε μην περιμένετε ατελείωτο drift και powersliding με το Seres 5, καθώς δεν υπάρχει drift mode με κίνηση μόνο πίσω.

Αφού πιάσαμε τα της απόδοσης, πάμε να την εξερευνήσουμε. Το Seres 5 διαθέτει έναν «ασύγχρονο» ηλεκτροκινητήρα εμπρός και έναν μόνιμου μαγνήτη πίσω, οι οποίοι αποδίδουν σχεδόν τους ίδιους ίππους/KW για συνολικά 585 HP και… 940 Nm ροπής! Επίπεδα ροπής που κάποτε αφορούσαν μόνο turbo supercars ή… φορτηγά, πλέον είναι μια casual καθημερινότητα με ένα EV. Μη φοβάστε όμως γιατί στο Eco mode είναι απίστευτα φιλικό για οποιονδήποτε οδηγό, ακόμα και τους λιγότερο έμπειρους/έμπειρες. Στο Normal τα πράγματα είναι λίγο πιο «ζωντανά» ενώ στο Sport αλλάζουν σημαντικά, όπως και η αναγεννητική πέδηση που μηδενίζεται αν δεν πιέζετε το φρένο, για πιο ελεύθερη ροή μεταξύ καμπών.

Το 0-100 Km/h έρχεται σε περίπου 4” (και το επιβεβαιώσαμε με τις μετρήσεις μας), χωρίς «δράμα» και με σχεδόν μηδενική προσπάθεια από τον οδηγό. Απλώς πατάτε το γκάζι και κρατάτε το τιμόνι στην ευθεία, τόσο απλά. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 200 Km/h αλλά μάλλον δεν θέλετε να δείτε πόσο γρήγορα αυτή εξαντλεί την μπαταρία. Να σημειωθεί ότι παρά τον καύσωνα (τις μέρες των δοκιμών), το Seres 5 δεν έδειξε σημάδια υπερθέρμανσης ή μείωσης απόδοσης σε καμία περίπτωση. Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι ικανοποιητική μέχρι τα 100Km/h  αλλά μετά μειώνεται σε πιο «γήινα» επίπεδα (αν αναλογιστούμε ότι μιλάμε για σχεδόν 600 ίππους) καθώς κάπου εκεί αρχίζει να παίζει ρόλο η αεροδυναμική και φαίνεται και το βάρος (που χάρη στην τετρακίνηση «κρύβεται» στις εκκινήσεις από στάση).

Σε κάθε περίπτωση, η όλη εμπειρία της απόδοσης και της λειτουργίας είναι ομαλή και ευχάριστη, είτε στο Eco, είτε στο Sport mode, καθώς φαίνεται ότι έχει γίνει fine-tuning και έχει… πέσει μελέτη πίσω από την εμπειρία του οδηγού από τον κατασκευαστή. Βλέπετε, είναι πλέον πολύ εύκολο να ρίξεις δύο μοτέρ με 500-600 ίππους πάνω σε μια ηλεκτρική πλατφόρμα, αλλά το δύσκολο είναι να επιτευχθεί μια ευχάριστη εμπειρία οδήγησης…

Μπαταρία, αυτονομία, φόρτιση

Κλείνουμε με τα… γνωστά, που ενδιαφέρουν και τους περισσότερους. Το Seres 5 έρχεται στην Ελλάδα σε μια έκδοση, με LFP μπαταρία των 80 KWh (ωφέλιμη 76 KWh). Ωστόσο, αν υπάρξει αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον από το αγοραστικό κοινό, μπορεί να δούμε και την «90άρα» semi-solid state στη χώρα μας (ίδωμεν). Η εταιρεία δίνει μέση μικτή κατανάλωση κατά WLTP στις 17,3 KWh/100 Km και αυτονομία κατά WLTP περί τα 483 Km.

Θαύματα δεν γίνονται, βέβαια, το βάρος είναι μεγάλο, η ισχύς πολλή, οι τροχοί ευμεγέθεις, η κατανάλωση αυξάνεται… Στο Eco mode και με «αυγό» κάτω από το γκάζι, σε ιδανικές συνθήκες, ναι, μπορεί να δείτε και 15 KWh/100 Km. Ωστόσο, με ανοιχτό κλιματισμό και άλλα ωραία χαρακτηριστικά του Seres 5, στο Eco mode, με κανονική προς ήπια οδήγηση, το πιθανότερο είναι να δείτε κοντά στα 18-20 KWh/100 Km, σε επαρχιακό και μέσα στην πόλη. Μόλις βγείτε στον αυτοκινητόδρομο πολύ δύσκολα θα πέσετε κάτω από το «20» και με ταχύτητες κοντά στο όριο συν κλιματισμό, να περιμένετε 22-23 KWh/100 Km, χωρίς υπεερβολές με το γκάζι εννοείται. Κατά συνέπεια η πραγματική αυτονομία σε μικτές συνθήκες, όπως την διαπιστώσαμε οι ίδιοι εντός του καλοκαιριού, ήταν γύρω στα 360-380 Km, με το Eco mode στο 90% του χρόνου και «κανονικό» ρυθμό οδήγησης. Δεν είναι λίγα, αλλά ούτε πάρα πολλά, όμως δεν περιμέναμε και κάτι καλύτερο από ένα βαρύ, ισχυρό, μεγάλο σε όγκο EV. Κοινώς, με μια σύντομη φόρτιση θα πάτε άνετα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, αν κινείστε κοντά στο μέγιστο όριο ταχύτητας.

Περί φόρτισης, η εταιρεία αναφέρει μέγιστη ισχύ 100 KW σε DC φορτιστή (400V πλατφόρμα). Το 30-80% έρχεται σε 25’ (σύμφωνα με την εταιρεία πάντα) και εμείς πήγαμε σε έναν τυπικό 300άρη για να δούμε τι γίνεται στην πράξη. Εκεί το Seres 5 μας εξέπληξε ευχάριστα αρχικά, μέχρι και το 20%, καθώς είδαμε 120KW ισχύος (ίσως έχει υπάρξει κάποιο update που το προκάλεσε αυτό). Στη συνέχεια η ισχύς μειώνεται στα αναμενόμενα 100KW και μετά το 50% αρχίζει σταδιακά να μειώνεται, όπως θα δείτε και στο video. Από μια 400V πλατφόρμα δεν περιμένουμε πολλά παραπάνω σε επίπεδο ταχείας φόρτισης, συνεπώς σε περίπου μισή ώρα θα έχετε αρκετή ενέργεια να διανύσετε 200-250 Km τουλάχιστον, στον αυτοκινητόδρομο.

Ο OBC είναι 11KW και το 30-80% στην περίπτωση αυτή έρχεται σε περίπου 3,5 ώρες, το οποίο και επιβεβαιώσαμε. Μπορείτε να προγραμματίσετε τη φόρτιση μέχρι από την κεντρική οθόνη αλλά και να δείτε real-time πληροφορίες για την ισχύ και τα A φόρτισης.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι το Seres 5 υποστηρίζει και V2L μέχρι 3,3KW, ώστε να τροφοδοτήσετε άλλες ηλεκτρικές συσκευές, αν το θέλετε (π.χ. στο camping ή σε μια διακοπή ρεύματος, ή σε άλλες περιπτώσεις που χρειάζεται να λειτουργήσετε μια ηλεκτρική συσκευή σε εξωτερικό χώρο). Μαζί με το όχημα παίρνετε δύο καλώδια των 7 μέτρων, ένα Type-2 σε Type-2 και ένα σούκο σε Type-2.

Συμπέρασμα

Το Seres 5 έχει δύσκολο έργο στην αγορά όπου τοποθετείται καθώς απέναντί του βρίσκει premium ανταγωνισμό από brands με ισχύ πολλών δεκαετιών, έως και… αιώνα. Ο αντίλογος, όμως, είναι ότι έχει τα φόντα να πετύχει και βάζει, με τη σειρά του, «δύσκολα» σε αυτούς τους πολυτελείς, αμιγώς ηλεκτρικούς ανταγωνιστές του, με μια δελεαστική τιμή (μετά την επιδότηση), εξαιρετική τεχνολογία και απίστευτες ανέσεις, αλλά και επιδόσεις!

Seres 5 photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.