Η Honda ανακοίνωσε τις προδιαγραφές για τη μονάδα κυψελών καυσίμου (fuel cell) επόμενης γενιάς, η παραγωγή της οποίας έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2027.
Όταν κάνει αυτές τις συγκρίσεις, η Honda αναφέρεται στη γενιά κυψελών καυσίμου που αναπτύχθηκε από κοινού με τη General Motors. Χρησιμοποιείται από πέρυσι, για παράδειγμα, στο CR-V e:FCEV. Το υδρογονοκίνητο SUV βγαίνει από γραμμή παραγωγής στις ΗΠΑ από τον Ιούνιο του 2024.
Η Honda παρουσίασε τώρα την επόμενη γενιά στην 23η Διεθνή Έκθεση Υδρογόνου και Κυψελών Καυσίμου (H2 & FC EXPO), η οποία πραγματοποιείται στο Τόκιο. Με ισχύ 150 kW, η νέα μονάδα FC είναι ελαφρώς ισχυρότερη από το σύστημα του CR-V e:FCEV, αλλά δεν υπήρξαν σημαντικά άλματα στην εξέλιξη όσον αφορά τις επιδόσεις. Η νέα γενιά λέγεται ότι χαρακτηρίζεται από «το μισό κόστος παραγωγής και υπερδιπλάσια αντοχή σε σχέση με το σημερινό μοντέλο», αναφέρει η Honda. «Επιπλέον, η μονάδα μειώθηκε σε μέγεθος αυξάνοντας την ογκομετρική πυκνότητα ισχύος περισσότερο από τρεις φορές, γεγονός που αύξησε την ευελιξία των διατάξεων εγκατάστασης».

Λίγο πριν από την έκθεση H2 & FC EXPO, η Toyota παρουσίασε επίσης τη νέα γενιά fuel cell της. Ενώ η Toyota έκανε μόνο σχετικές συγκρίσεις με την τρέχουσα γενιά, η Honda παρείχε επίσης συγκεκριμένα τεχνικά δεδομένα. Η μονάδα έχει διαστάσεις 730x580x700mm, δηλαδή έχει όγκο 300 λίτρα και ζυγίζει 250 κιλά. Μετρούμενο σε σχέση με την ισχύ των 150 kW, αυτό αντιστοιχεί σε ενεργειακή πυκνότητα 0,5 kW/λίτρο και 0,6 kW/Kg. Το σύστημα μπορεί να παρέχει τάση εξόδου μεταξύ 450 και 850V και μπορεί να λειτουργήσει σε θερμοκρασίες μεταξύ -30 και +60 βαθμών Κελσίου – ή σε μέγιστο υψόμετρο 3.500 μέτρων.
Εκτός από τη νέα γενιά κυψελών καυσίμου, οι οποίες θα κατασκευάζονται στην Ιαπωνία από το 2027 και θα χρησιμοποιούνται σε οχήματα, η Honda παρουσίασε επίσης ένα κινητήρα υδρογόνου στην έκθεση. Χρησιμοποιεί το fuel cell από το CR-V e:FCEV και έως και τέσσερις μονάδες 250KW μπορούν να συνδεθούν σε σειρά, για ισχύ συστήματος 1 MW. Σύμφωνα με τη Honda, προορίζεται για την παροχή ενέργειας σε μεγάλες εγκαταστάσεις, όπως εργοστάσια ή γραφεία. Για να είναι κατάλληλη ως γεννήτρια ισχύος έκτακτης ανάγκης, το σύστημα θα πρέπει να είναι σε θέση να αρχίσει να παρέχει ισχύ μέσα σε δέκα δευτερόλεπτα από την εκκίνηση.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Electrive