Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρέχουν εξαιρετική πληροφόρηση στον οδηγό μέσω του ενσωματωμένου υπολογιστή και της οθόνης του, ώστε αυτός να έχει πλήρη εικόνα της αυτονομίας τους, της στιγμιαίας τους κατανάλωσης σε ενέργεια κ.λπ.
Ωστόσο, σύμφωνα με δοκιμή που διεξήχθη στη Γερμανία, όλα εκ των 15 ηλεκτρικών μοντέλων που συμμετείχαν, εν τέλει κατανάλωναν περισσότερη ενέργεια απ’όση “έδειχνε” η οθόνη τους, με την απόκλιση να είναι από 10% έως και 25%!
Ωστόσο, πριν βιαστείτε να… αναθεματίσετε, χρειάζεται μια διευκρίνηση. Η οθόνη κατά τη διάρκεια της δοκιμής έδειχνε “σωστά”, με βάση την υπολοιπόμενη αυτονομία. Ωστόσο, υπήρχε ανακολουθία μεταξύ της καταναλωθείσας ενέργειας και της ενέργειας που απαιτείται για τη φόρτιση.
Ένα αντίστοιχο παράδειγμα, πιο ευνόητο, θα ήταν ένα βενζινοκίνητο όχημα με ρεζερβουάρ 50 λίτρων που “στην αντλία” θα γέμιζε με 55 λίτρα. Ωστόσο, δεν τίθεται θέμα… “κλοπής” στην περίπτωση των ηλεκτρικών. Ο κάτοχος όντως πληρώνει περισσότερη ενέργεια απ’όση καταναλώνει το EV του. Η επιπλέον ενέργεια, όμως, είναι αυτή που “διαφεύγει” κατά τη διάρκεια της φόρτισης με τη μορφή απωλειών και δε μπορεί να αποθηκευτεί στη μπαταρία του οχήματος. Αυτές οι απώλειες “αγοράζονται” από τον κάτοχο του οχήματος, χωρίς να είναι εκμεταλλεύσιμες από το όχημά του.
Εν τέλει, λοιπόν, το όχημα προβάλλει εσκεμμένα αυξημένη κατανάλωση, συμπεριλαμβάνοντας και τις απώλειες στον υπολογισμό.
Στην παρακάτω εικόνα θα δείτε την απόκλιση μεταξύ ένδειξης και πραγματικής κατανάλωσης, με το Tesla Model 3 να βρίσκεται στην κορυφή, με 24,9% και το Kia e-niro στο 9,9%.
Πηγή: Clean Energy Wire