Με πολλή χαρά εγκαινιάζουμε την κατηγορία των e-bike reviews! Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι και αυτά, πλέον, μέρος της καθημερινότητάς μας, αφού αποτελούν επιλογή χιλιάδων Ελλήνων για τις μετακινήσεις τους. Μπορεί να μην έχουν την φορητότητα και την ευελιξία ενός ηλεκτρικού πατινιού, αλλά προσφέρουν άνεση, καθιστή θέση, μεγαλύτερη ασφάλεια απέναντι στις ανωμαλίες του οδοστρώματος και μεγαλύτερη αυτονομία, χάρη στη λειτουργία υποβοήθησης που λειτουργεί παράλληλα με την ποδηλάτηση (πετάλια). Και το πρώτο μας e-bike review αφορά το Aurelia J20 Uplift e-fatbike!
Η Aurelia είναι μια ελληνική εταιρεία με έδρα τη Νάξο (!), η οποία διαθέτει ηλεκτρικά ποδήλατα όπως το J20 Uplift, με έμφαση στην οικονομική μετακίνηση… παντός εδάφους. Άλλωστε, εκτός από πωλήσεις, προχωρά και σε ενοικιάσεις e-bikes σε τουρίστες κατά κύριο λόγο, έτσι η επιλογή ενός fatbike είναι η προφανής για ένα νησί των Κυκλάδων. Τα fat λάστιχα και η ανάρτηση είναι “must” για off-road διαδρομές, για παραλίες, για βουνά, για εξερεύνηση κάθε γωνιάς του νησιού. Επιπλέον, η Aurelia δημιουργεί σταδιακά το δικό της “δίκτυο φόρτισης” στα νησιά των Κυκλάδων, συνεργαζόμενη με επιχειρήσεις που επιτρέπουν στους ενοικιαστές των e-bikes να τα επαναφορτίζουν στα καταστήματά τους. Φυσικά, η εταιρεία διαθέτει τα μοντέλα της προς πώληση σε όλη την Ελλάδα μέσω του site της, ενώ μην ξεχνάτε πως επιδοτούνται και μέσω του “Κινούμαι Ηλεκτρικά” με 40% επί της τιμής τους προ φόρων.
Προτού συνεχίσουμε, έχουμε ένα μεγάλο δώρο για εσάς, εν όψει Χριστουγέννων! Ένας τυχερός ή τυχερή θα κερδίσει το Aurelia J20 Uplift της δοκιμής μας, σε giveaway που θα ανεβάσουμε στο κανάλι μας σε λίγες μέρες! Οπότε, μείνετε συντονισμένοι…
Κατασκευή και εργονομία
Πάμε, όμως, να δούμε το Aurelia J20 Uplift που είχαμε στα χέρια μας για αρκετές μέρες για δοκιμή! Ο καιρός ήταν βροχερός και μας επέτρεψε να πάμε ακόμα και στη λάσπη, δοκιμάζοντας τις off-road δυνατότητες του μοντέλου αυτού. Το J20 Uplift είναι ο διάδοχος του J20 fatbike, με ουσιαστικές βελτιώσεις και επώνυμα εξαρτήματα. Από πλευράς κατασκευής είναι αρκετά στιβαρό ώστε να υποστηρίξει αναβάτες έως 135 κιλών σε δύσκολες off-road διαδρομές, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως με την (προαιρετική) χρήση της δεύτερης σέλας, μπορεί να “σηκώσει” και 2ο αναβάτη! Στη συσκευασία θα βρείτε και μεταλλικά “πατάκια” για τη χρήση αυτή. Σε περίπτωση που δεν σας ενδιαφέρει, μπορείτε να αποκτήσετε το ποδήλατο απλά με τη σχάρα των 40cm, που βοηθά ιδιαίτερα στη μεταφορά πάσης φύσεως φορτίου.
Το προτεινόμενο ύψος αναβάτη είναι 150-195cm αλλά, όπως είδαμε στην πράξη, οι αναβάτες κάτω των 160cm θα νιώσουν κάπως άβολα. Το μήκος του ποδηλάτου είναι 160cm αλλά μειώνεται κατά το ήμισυ σχεδόν, όταν το διπλώνετε. Πολύ σημαντικό καθώς σίγουρα δεν είναι ένα compact mini-bike πόλης που χωράει άνετα στο αυτοκίνητο, αν δεν αναδιπλωθεί. Η διαδικασία αναδίπλωσης είναι σχετικά απλή και εύκολη. Το βάρος του είναι σε φυσιολογικά επίπεδα για ένα fatbike, στα 29 Kg. Σε συνδυασμό με το μεγάλο όγκο του και τους τροχούς των 20″, όμως, αυτό σημαίνει δύσκολη μεταφορά με τα χέρια, αν χρειαστεί (π.χ. στο ασανσέρ, στις σκάλες κ.λπ.). Εκτός από τα πατάκια, στη συσκευασία θα βρείτε ένα αρκετά ισχυρό φορτιστή (3Α), user manual στα αγγλικά και ένα σακουλάκι με εργαλεία πρώτης ανάγκης (άλλεν, κατσαβίδια, γερμανικά κλειδιά).
Συνολικά, πρόκειται για μια στιβαρή κατασκευή με ανθεκτικά μέρη και αρθρώσεις που δεν προβληματίζουν ακόμα και σε “σκληρή” χρήση. Η σέλα (Velo) είναι αρκετά άνετη, τα μεταλλικά φτερά επαρκώς στηριζόμενα και το τιμόνι εμπνέει εμπιστοσύνη στο… casual downhill. Αν θα θέλαμε κάτι, θα ήταν τα πετάλια λίγο πιο “έξω” από το διαμήκη άξονα του ποδηλάτου.
Ανάρτηση, τροχοί, φρένα
Αυτό που κάνει ένα fatbike ξεχωριστό, είναι οι off-road δυνατότητές του. Ενίοτε, βέβαια, ακόμα και οι δρόμοι μιας πόλης μπορούν να θεωρηθούν… off-road διαδρομή, εξ’αιτίας των κακοτεχνιών. Η αλήθεια είναι πως με το J20 Uplift νιώσαμε πιο άνετα στις λακκούβες σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο πατίνι ή ποδήλατο έχουμε δοκιμάσει. Αλλά αυτό είναι απλά ένα “side benefit”, αφού το φυσικό περιβάλλον του είναι εκτός δρόμου. Η ανάρτηση της Mozo στο εμπρός πηρούνι κάνει αρκετά καλή δουλειά για την κατηγορία και είναι ρυθμιζόμενη όσον αφορά την προφόρτιση και τη σκληρότητα.
Σε συνδυασμό με τα 20×4″ fat λάστιχα της πασίγνωστης Kenda (Krusade Sport), οποιαδήποτε ανωμαλία ή αμμώδες/λασπώδες έδαφος δεν αποτελούν πρόβλημα. Ιδανική πίεση για τα λάστιχα είναι γύρω στα 25+ psi, ενώ είναι “φορεμένα” σε ενισχυμένες ζάντες 36 ακτίνων.
Όσο για τα φρένα, αποτελούνται από δίσκους 160mm εμπρός και πίσω, με τις δαγκάνες της Tektro να αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο. Η αίσθηση στις μανέτες είναι αρκετά καλή και αναλογιζόμενοι το βάρος του ποδηλάτου, η πέδηση είναι ικανοποιητική, αφού βρείτε το όριο πρόσφυσης των ελαστικών. Τα τακάκια είναι οργανικού υλικού, συγκεκριμένα τα Tektro MD-M280, ενώ δεν παράγουν θόρυβο.
Ισχύς και αυτονομία
Γράψαμε για “επώνυμα” εξαρτήματα και το σημαντικότερο εξ’αυτών είναι το 250W μοτέρ της Bafang στον πίσω τροχό. Προσφέρει 45 Nm ροπής σε πλήρη απόδοση, ικανά να περιστρέψουν τους μεγάλους τροχούς σε κλίσεις έως και 10-15% περίπου, ανάλογα με το βάρος του αναβάτη. Αυτά χωρίς υποβοήθηση, αν επιλέξετε την έκδοση με το χειρόγκαζο μισής περιστροφής στο δεξί χερούλι. Αυτή η έκδοση, όμως, εξαιρείται από την επιδότηση του 40%, με βάση την κρατική οδηγία. Ανεξαρτήτως έκδοσης, με λίγη προσπάθεια στα πετάλια θα ανεβείτε και σε αρκετά μεγάλη κλίση. Ο 53T δισκοβραχίονας ProWheel και το σασμάν της Shimano των 6 ταχυτήτων (Tourney TZ) εξασφαλίζουν άνετο cadence μέχρι και τα 23-24 Km/h περίπου. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 25 Km/h, αλλά στις κατηφόρες… είστε ελεύθεροι! Σημειώνουμε πως στη στιγμιαία peak απόδοση (που προβάλλεται στην οθόνη) είδαμε μέχρι 600 Watts.
To έτερο, επώνυμο εξάρτημα είναι η αφαιρούμενη μπαταρία της Samsung με χωρητικότητα 10,4Ah και τάση 48V. Βρίσκεται μέσα στο σκελετό και αφαιρείται εύκολα όταν διπλώσετε το ποδήλατο, ενώ κλειδώνει για ασφάλεια έναντι κλοπής. Η συνολική της χωρητικότητα είναι 499Wh και χάρη σε αυτή προσφέρει περίπου 20-25 Km pure electric αυτονομίας, σε μικρές συνθήκες χρήσης. Με υποβοήθηση από τον αναβάτη η αυτονομία σχεδόν διπλασιάζεται, ξεπερνώντας τα 40 Km. Όπως προείπαμε, ο μεγάλος φορτιστής των 3A την φορτίζει αρκετά γρήγορα. Συγκεκριμένα, απαιτήθηκαν σχεδόν 3 ώρες και 45 λεπτά για κάθε φόρτιση που κάναμε. Η μέγιστη ισχύς του στο όργανο μέτρησής μας άγγιξε τα 175W.
Χειριστήρια, οθόνη, φώτα
Στο τιμόνι του Aurelia J20 Uplift βρίσκουμε αρκετά πράγματα… Τα εργονομικά χερούλια από καουτσούκ αποδείχθηκαν αρκετά ποιοτικά και άνετα. Στην αριστερή μεριά έχουμε 4 πλήκτρα ελέγχου. Το “+” αυξάνει το επίπεδο υποβοήθησης και πατημένο παρατεταμένα, ενεργοποιεί/απενεργοποιεί τα φώτα. Το “-” μειώνει το επίπεδο υποβοήθησης. Το κεντρικό πλήκτρο “i” ενεργοποιεί/απενεργοποιεί το ποδήλατο. Τέλος, το “κρυφό” πλήκτρο στο κάτω μέρος κινεί ηλεκτρικά το ποδήλατο με 5-6 Km/h, όσο κρατιέται πατημένο. Ιδανικό για ανηφόρες όπου ανεβάζετε το ποδήλατο περπατώντας δίπλα του, πολύ πιο ξεκούραστα έτσι. Λίγο πιο δίπλα μια βάση για smartphone, αρκετά σταθερή και με θύρα φόρτισης USB ακριβώς δίπλα της, πάνω στην οθόνη.
Στη δεξιά μεριά έχουμε ένα κόκκινο πλήκτρο που αφορά την κόρνα. Αυτή βρίσκεται μέσα στο εμπρός LED φως είναι υψηλής έντασης, αντίστοιχης με ενός σκούτερ/παπιού, οπότε μας κάλυψε απόλυτα. Δίπλα του ο επιλογέας των ταχυτήτων της Shimano και στο κέντρο του τιμονιού… η οθόνη.
Η οθόνη είναι ένα από τα highlights του J20 Uplift, καθώς προσφέρει πολλές πληροφορίες και δυνατότητες παραμετροποίησης. Θα τα δείτε όλα αναλυτικά στο βίντεό μας παραπάνω. Ενδεικτικά αναφέρουμε ταχύτητα (στιγμιαία, μέση, μέγιστη), ισχύ (στιγμιαία), οδόμετρο, στάθμη μπαταρίας και μπόλικες επιλογές στο “κρυφό” menu. Είναι έγχρωμη και έχει υψηλή ανάλυση, αλλά υπό έντονη ηλιοφάνεια δεν είναι πολύ ευκρινής (μέτρια φωτεινότητα). Πάνω της υπάρχει και ένας αισθητήρας φωτός, ο οποίος ανιχνεύει τη φωτεινότητα του περιβάλλοντος. Μόλις μπείτε σε ένα σκοτεινό τούνελ ή δύσει ο ήλιος, ενεργοποιεί αυτόματα τα φώτα και κάνει dim την οθόνη. Αντίστοιχα, τα απενεργοποιεί όταν το κρίνει σκόπιμο.
Το εμπρός φως των 4 LEDs είναι ικανοποιητικό σε κανονικές συνθήκες εντός πόλης, αλλά η δέσμη του είναι στενή και το φως “κρύο”. Σίγουρα θα χρειαστείτε κάτι ισχυρότερο αν κινείστε σε πλήρως σκοτεινούς δρόμους και γενικά αν κινείστε πολύ το βράδυ. Το πίσω, κόκκινο φως είναι διακριτικό αλλά ευδιάκριτο το βράδυ, ενώ ανάβει πιο έντονα όταν πατάτε το φρένο.
Συμπέρασμα
Το Aurelia J20 Uplift είναι ένα σχετικά οικονομικό ηλεκτρικό fatbike, με τιμή λιανικής €1.490 (€1.010 με την κρατική επιδότηση). Έχει στιβαρή κατασκευή, αναδιπλώνεται, έχει επώνυμα εξαρτήματα και μια ικανοποιητική απόδοση και αυτονομία. Ιδανικό για χρήση σε μικτές συνθήκες, δε θα νιώσει “άβολα” εκτός δρόμου ενώ αρκεί και για τις καθημερινές σας μετακινήσεις μέσα στην πόλη, αρκεί να έχετε τον κατάλληλο χώρο “στάθμευσης”. Δεν είναι το ιδανικό ποδήλατο πόλης λόγω των fat ελαστικών και του μεγάλου βάρους του, αλλά αν σας αρέσει το βουνό και η εξοχή γενικότερα, θα σας ικανοποιήσει.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!
Υπεροχο ποδηλατο!!!!!! Πολυ επεξηγηματικο αρθρο ❤❤❤❤❤