Η καρδιά της μάρκας BMW χτυπά στην πολυτελή μεσαία κατηγορία. Μαζί με τις BMW Σειρά 4 Coupé, BMW Σειρά 4 Cabrio και BMW Σειρά 4 Gran Coupé, η BMW Σειρά 3 αναδεικνύει τα στοιχεία από τα οποία απορρέει η διάσημη οδηγική απόλαυση της μάρκας σε συμπυκνωμένη μορφή. Τώρα, η BMW μεταφέρει τα βασικά χαρακτηριστικά της μάρκας στην εποχή της ηλεκτρικής μετακίνησης – που ήταν και ο κύριος στόχος εξέλιξης του BMW i4. Το πρώτο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο του BMW Group στην πολυτελή μεσαία κατηγορία συνδυάζει τη δυναμική συμπεριφορά, τη σπορ και κομψή σχεδίαση, την ανώτερη ποιότητα και την ευρυχωρία, την άνεση και τη λειτουργικότητα ενός τετράθυρου Gran Coupé με οδήγηση μηδενικών ρύπων. Αυτό προαναγγέλλει μία νέα εποχή οδηγικής απόλαυσης.
Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης θα διαμορφωθεί από την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, πρωτοπόρος της οποίας θα είναι το BMW iX3 – που θα παράγεται από το 2020 και μετά – και θα ακολουθήσουν τα BMW iNEXT και BMW i4. Με την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, που περιλαμβάνει και τις τελευταίες καινοτομίες στον τομέα κυψελών μπαταριών, το BMW i4 θέτει νέα πρότυπα σπορ επιδόσεων, πετυχαίνοντας αυτονομία περίπου 600 km.
Το BMW i4 εντάσσεται στο πρόγραμμα μιας ολοκληρωμένης προϊοντικής επέλασης του BMW Group στο χώρο της ηλεκτροκίνησης. Η εταιρία διαθέτει αυτή τη στιγμή τη μεγαλύτερη γκάμα πλήρως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων στο χώρο της αγοράς. Μέχρι το 2023, το BMW Group θα έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στο πρόγραμμά του. Με μία προϊοντική γκάμα που περιλαμβάνει αποδοτικούς κινητήρες καύσης και σύγχρονα, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, το BMW Group – μία εταιρία με παγκόσμια εμβέλεια – λαμβάνει υπόψιν διαφορετικές απαιτήσεις και προτιμήσεις των πελατών σε διάφορες περιοχές του κόσμου. Ανεξάρτητα από το είδος κίνησης, όλα τα σημερινά και μελλοντικά μοντέλα προσφέρουν τη γνήσια οδηγική απόλαυση που αποτελεί στοιχείο ταυτότητας της μάρκας.
Τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς για βελτιστοποιημένη δυναμική, απόδοση και αυτονομία.
Η τεχνολογία κίνησης του BMW i4 θέτει νέα πρότυπα στον τομέα πυκνότητας ισχύος, απόδοσης και αυτονομίας με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος, η μονάδα φόρτισης και η μπαταρία υψηλής τάσης έχουν δημιουργηθεί εξ αρχής. Μαζί, συνθέτουν την τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς, με την οποία το BMW Group έχει κάνει άλματα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Από το 2020 και μετά, η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive θα λανσαριστεί πρώτα στο BMW iX3 και στη συνέχεια στα BMW iNEXT και BMW i4. Ο ηλεκτροκινητήρας που έχει αναπτυχθεί για το BMW i4 αποδίδει μέγιστη ισχύ περίπου 390kW/530hp, φτάνοντας στο επίπεδο ενός V8 των σημερινών μοντέλων BMW με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η άμεση απόκριση χαρίζει στο BMW i4 εξαιρετικές επιδόσεις και υψηλή απόδοση
Η 5η γενιά του BMW eDrive περιλαμβάνει επίσης μία νέας σχεδίασης μπαταρία υψηλής τάσης με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών. Η σχεδίαση της μπαταρίας υψηλής τάσης που αναπτύχθηκε για το BMW i4 χαρακτηρίζεται από μία επίπεδη σχεδίαση και βελτιστοποιημένη ενεργειακή πυκνότητα. Με βάρος περίπου 550 kg, έχει ενεργειακό περιεχόμενο περίπου 80 kWh που συνεπάγεται με αυτονομία περίπου 600 χλμ.
Gran Coupé με ξεχωριστή σχεδίαση και εντυπωσιακές επιδόσεις.
Το πλήρως ηλεκτρικό BMW i4 θα κατασκευάζεται από το 2021 και μετά και στη συνέχεια θα λανσαριστεί στις παγκόσμιες αυτοκινητιστικές αγορές. Το νέο μοντέλο θα παράγεται στο κύριο εργοστάσιο της εταιρίας στο Μόναχο, όπου μεταξύ των άλλων κατασκευάζεται η BMW Σειρά 3 Sedan με συμβατικό θερμικό κινητήρα και plug-in υβριδικό σύστημα, η BMW Σειρά 3 Touring με συμβατικό σύστημα κίνησης και από το καλοκαίρι του 2020 και με plug-in υβριδική κίνηση, η BMW Σειρά 4 Coupé και η BMW M4 Coupé (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 10,0–9,3l/100km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 227 –213 g/km). Εκτός από την κλασική σπορτίφ και κομψή σχεδίαση 4-θυρου coupé της μάρκας, το BMW i4 εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του. Το πρώτο Gran Coupé της οικογένειας BMW i επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε περίπου 4,0 δεύτερα, ενώ η τελική του ταχύτητα υπερβαίνει τα 200 km/h.
Μία ευέλικτη αρχιτεκτονική οχήματος, η επίπεδη, χαμηλά τοποθετημένη μπαταρία και οι μικρές διαστάσεις του συστήματος κίνησης προσφέρουν ένα υψηλό βαθμό ελευθερίας στους σχεδιαστές. Το BMW i4 συνδυάζει τις χαρακτηριστικές αναλογίες ενός 4-θυρου coupé με σχεδιαστικά στοιχεία ενός μοντέλου BMW i. Δυναμικές γραμμές και ακριβείς επιφάνειες συνδυάζονται με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα χαρακτηριστικά αμαξώματος καθώς και στοιχεία βιωσιμότητας και είναι μοναδικά στη μάρκα BMW i. Η άνετη πρόσβαση των πίσω επιβατών και ένα ευρύχωρο, ευπροσάρμοστο εσωτερικό καθιστούν το όχημα κατάλληλο για καθημερινή χρήση και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Στο πλαίσιο αυτό, το BMW i4 είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως BMW Gran Coupé – και ταυτόχρονα ως ηλεκτροκίνητο όχημα.
Αρθρωτό, ευέλικτο σύστημα κίνησης και αποθήκευση μπαταρίας.
Το σύστημα ηλεκτροκίνησης του BMW i4, η μονάδα φόρτισης και η μπαταρία υψηλής τάσης έχουν εξελιχθεί εσωτερικά από το BMW Group. Η παραγωγή γίνεται επίσης εσωτερικά ή σύμφωνα με τις προδιαγραφές ποιότητας του BMW Group. Εδώ, η εμπειρία που έχει αποκτηθεί από τις προηγούμενες γενιές του BMW eDrive αξιοποιείται συνεχώς με σκοπό τη συνεχή βελτιστοποίηση όλων των εξαρτημάτων.
Η ολοκληρωμένη εμπειρία του BMW Group στον τομέα συστημάτων ηλεκτροκίνησης υποστηρίζει ένα διευρυνόμενο, αρθρωτό σύστημα του οποίου τα εξαρτήματα μπορούν να ενσωματώνονται σε διαφορετικές φιλοσοφίες οχημάτων με μεγάλη ευελιξία. Η 5η γενιά της τεχνολογία BMW eDrive αποτελείται από ένα ενιαίο σύστημα κίνησης στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και τα ηλεκτρονικά ισχύος βρίσκονται στο ίδιο κέλυφος. Αυτό το σύστημα κίνησης είναι συμβατό με όλες τις φιλοσοφίες οχημάτων και θα διατίθεται για διαφορετικά είδη μοντέλων και επίπεδα ισχύος. Η σχεδίαση του συστήματος επιτρέπει σημαντική αύξηση της πυκνότητας ισχύος, μείωση του βάρους και ευκολότερη παραγωγή. Η παραγωγή των μελλοντικών γενιών ηλεκτροκινητήρων δε θα απαιτεί πλέον υλικά από την κατηγορία ‘σπάνιες γαίες’.
Η μονάδα φόρτισης επόμενης γενιάς είναι ένα ενιαίο πακέτο κατάλληλο για όλες τις μελλοντικές αρχιτεκτονικές οχημάτων. Μπορεί να χρησιμοποιείται σε plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα και είναι σχεδιασμένη για ισχύ φόρτισης έως 150 kW. Επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας του BMW i4 κατά 80% σε 35 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος φόρτισης για αυτονομία 100 km είναι σχεδόν 6 λεπτά.
Και στον τομέα μπαταριών υψηλής τάσης, οι καινοτομίες που έχουν ενσωματωθεί στην 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive βασίζονται στην υψηλή τεχνογνωσία και πολυετή εμπειρία του BMW Group. Η εταιρία διαθέτει ένα εξαιρετικό επίπεδο τεχνογνωσίας τόσο στο τομέα κυψελών μπαταριών όσο και στην κατασκευή ειδικών για το μοντέλο μπαταριών υψηλής τάσης. Αυτό αποτελεί τη βάση για τη συνεχή βελτιστοποίηση των μπαταριών – τόσο στα μελλοντικά plug-in υβριδικά μοντέλα όσο και στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το BMW Group κατασκευάζει μονάδες και μπαταρίες υψηλής τάσης για συγκεκριμένα ηλεκτροκίνητα οχήματα από το 2013. Ένα ανεξάρτητο, αρθρωτό σύστημα με ευέλικτη διάταξη των μονάδων επιτρέπει την ενσωμάτωση μπαταριών που εξελίσσονται εσωτερικά σε διαφορετικές φιλοσοφίες οχημάτων. Η εξέλιξη είναι συνεχής με σκοπό τη βελτιστοποίηση των βασικών χαρακτηριστικών των κυψελών μπαταριών και τη δομή των μονάδων και τη διάταξή τους στον αντίστοιχο χώρο τοποθέτησης κάθε οχήματος. Για παράδειγμα, οι μπαταρίες που προορίζονται για το BMW i4 και άλλα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα έχουν υψηλότερο αριθμό κυψελών ανά μονάδα, μειωμένο αριθμό εξαρτημάτων, πιο συμπαγή σχεδίαση και αυξημένη ευελιξία σε ό,τι αφορά τη γεωμετρία τους.
Με τη δημιουργία του Κέντρου Τεχνολογίας Κυψελών Μπαταριών (Battery Cell Competence Centre) στο Μόναχο, το BMW Group έχει επεκτείνει περαιτέρω τις δυνατότητες έρευνας και ανάπτυξης (R&D) σε έναν τομέα κρίσιμο για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Στόχος είναι η θεμελιώδης έρευνα σε τομείς που έχουν αντίκτυπο στον πελάτη – παράγοντες όπως ενεργειακή πυκνότητα, μέγιστη διαθέσιμη ισχύς, διάρκεια ζωής, ασφάλεια, χαρακτηριστικά φόρτισης, απόκριση σε διαφορετικές θερμοκρασίες και κόστος παραγωγής. Στο νέο Κέντρο Τεχνολογίας Κυψελών Μπαταριών, διερευνάται κυρίως η δυνατότητα περαιτέρω βελτιστοποίησης της χημείας και της σχεδίασης των κυψελών. Η επιλογή και σύνθεση των υλικών για την άνοδο, κάθοδο, ηλεκτρολύτη και διαχωριστή, καθώς και η μορφή των κυψελών που κατασκευάζονται από αυτά τα υλικά θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ποιότητα των μπαταριών που θα χρησιμοποιούνται στα μελλοντικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα.