Το «πράσινο όνειρο» της Ευρώπης, η Northvolt, κατέθεσε αίτηση για προστασία από τους πιστωστές της στις ΗΠΑ, αφού ένα πακέτο διάσωσής της απέτυχε να προχωρήσει, αφήνοντας την με cashflow μόλις μιας εβδομάδας. Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Peter Carlsson, ο οποίος ηγήθηκε μιας δαπανηρής επέκτασης, παραιτήθηκεμ αν και θα παραμείνει στο ΔΣ της εταιρείας.
Η σουηδική κατασκευάστρια μπαταριών κατέθεσε αίτηση για υπαγωγή στο άρθρο 11 στη νότια περιφέρεια του Τέξας, αναφέρει το Bloomberg, με χρέος 5,8 δισ. δολάρια. Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η Northvolt δήλωσε ότι το κύριο εργοστάσιό της θα διατηρήσει τη λειτουργία του κατά τη διάρκεια της αναδιοργάνωσης, καθώς η εταιρεία έχει πλέον προστασία από τους πιστωτές, δίνοντάς της χρόνο για την αναδιάρθρωση του ισολογισμού. Ωστόσο, η εταιρεία ανέφερε ότι αυτό δεν θα επηρεάσει τις δραστηριότητές της στη Γερμανία και μέσω της δικαστικής διαδικασίας, η Northvolt έχει πλέον πρόσβαση σε περίπου 145 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά ως εγγύηση. Επιπλέον 100 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση από οφειλές θα προστεθούν στο ταμείο μέσω ενός από τους πελάτες της, αναφέρει το δημοσίευμα.
Τις τελευταίες εβδομάδες, η Northvolt βρισκόταν σε εντατικές διαπραγματεύσεις με την ελπίδα να εξασφαλίσει ένα πακέτο διάσωσης ύψους 300 εκατομμυρίων δολαρίων που θα έδινε στην εταιρεία λίγο περισσότερο χρόνο για να αναζητήσει μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση. Όταν η συμφωνία ναυάγησε, η κατασκευάστρια μπαταριών αναγκάστηκε να ζητήσει προστασία από τους πιστωτές της.
Η Northvolt εξακολουθεί να έχει ένα σχέδιο επένδυσης ύψους 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Κεμπέκ – μια νέα πανεπιστημιούπολη που πρόκειται να περιλαμβάνει εργοστάσιο παραγωγής και ανακλύκλωσης μπαταριών και εγκαταστάσεις παραγωγής ενεργών υλικών καθόδου – και η πτώχευση δεν θα επηρεάσει αυτά τα σχέδια, ανέφερε η εταιρεία στην ιστοσελίδα της. «Η Northvolt Germany και η Northvolt North America, θυγατρικές της Northvolt AB με έργα στη Γερμανία και τον Καναδά, χρηματοδοτούνται ξεχωριστά και θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά εκτός της διαδικασίας του κεφαλαίου 11 ως βασικά μέρη της στρατηγικής τοποθέτησης της Northvolt».
Το εργοστάσιο αναμένεται να έχει ικανότητα παραγωγής 30 GWh κάθε χρόνο, με μια επέκταση που θα διπλασιάσει την παραγωγή αυτή, καθιστώντας την αρκετή για 1 εκατομμυρίο EVs. Η καναδική κυβέρνηση βάζει 1,334 δισ. δολάρια CND για το έργο, με το Κεμπέκ να συνεισφέρει άλλα 1,37 δισ. δολάρια CND.
Η Northvolt έχει περάσει δύσκολες στιγμές τους τελευταίους μήνες, ενώ κάποτε θεωρούνταν η μεγαλύτερη ευκαιρία της Ευρώπης για ευρωπαϊκά EVs. Ο ενθουσιασμός αυξήθηκε όταν η εταιρεία άνοιξε τις πόρτες του πρώτου εργοστασίου της στη Σουηδία, το 2021. Δισεκατομμύρια δολάρια επενδύθηκαν στην εταιρεία και η Volvo, η VW και η BMW έσπευσαν να δώσουν μελλοντικές παραγγελίες.
Όλος αυτός ο ενθουσιασμός τροφοδοτήθηκε από το όραμα να μειωθεί η εξάρτηση από την Κίνα με τη δημιουργία πιο “πράσινων” μπαταριών που χρησιμοποιούν 100% ανακυκλωμένο νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο. Τέθηκαν σε εφαρμογή σχέδια για την κατασκευή εργοστασίων στο Γκέτεμποργκ, στη νότια Σουηδία, καθώς και στην Πολωνία, τη Γερμανία και τον Καναδά, όλα υποστηριζόμενα από τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις. Τον Ιανουάριο, η εταιρεία άντλησε επιπλέον 5 δισεκατομμύρια δολάρια, κλειδώνοντας σταθερά τη θέση της ως μία από τις καλύτερα χρηματοδοτούμενες νεοφυείς επιχειρήσεις της Ευρώπης και αποδέκτης του μεγαλύτερου πράσινου δανείου στην ΕΕ.
Η συνέχεια, δυστυχώς, δεν ήταν ανάλογη, με τα προβλήματα παραγωγής και τις τεράστιες καθυστερήσεις να αναγκάζουν την BMW να ακυρώσει την παραγγελία μπαταριών, ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Τον περασμένο Μάιο, η Northvolt ανακοίνωσε επίσης ότι αναβάλλει τα σχέδιά της για είσοδο στο χρηματιστήριο μέχρι το επόμενο έτος. Η ενδιάμεση έκθεση που ακολούθησε αποκάλυψε την άσχημη κατάσταση των οικονομικών της και το πόσο η παραγωγή της είχε μείνει πίσω από τους στόχους της, με τον Carlsson να παραδέχεται ότι ήταν «πολύ επιθετικός» με το σχέδιο επέκτασης της εταιρείας.
Από τότε η Northvolt έθεσε σε εφαρμογή μια σειρά αλλαγών για να επαναφέρει την πορεία της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης νέου οικονομικού διευθυντή, αφήνοντας τον πρώην οικονομικό διευθυντή να επικεντρωθεί αποκλειστικά στα σχέδια επέκτασης. Επιπλέον, η εταιρεία άρχισε να προβαίνει σε περικοπές, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος του ερευνητικού της κέντρου, Cuberg, στο Σαν Φρανσίσκο και της αποπροσανατολισμού δευτερευουσών δραστηριοτήτων. Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η Northvolt ανακοίνωσε ότι θα περικόψει 1.600 υπαλλήλους από τρεις σουηδικές εγκαταστάσεις και περίπου το 20% του διεθνούς εργατικού δυναμικού της.
Τον περασμένο μήνα, η Volvo ξεκίνησε τις διαδικασίες για να αναλάβει την κοινοπραξία της με τη Northvolt, ενώ ο εκπρόσωπος του ομίλου Volkswagen στο διοικητικό συμβούλιο της Northvolt παραιτήθηκε. Η Σουηδία, από την πλευρά της, αποκλείει το ενδεχόμενο να αγοράσει μερίδιο για να σώσει την εγχώρια επιχείρησή της. Ο Carlsson είχε δηλώσει τον περασμένο μήνα ότι η εταιρεία χρειάζεται περισσότερα από 900 εκατομμύρια δολάρια για να στηρίξει μόνιμα τα οικονομικά της.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Electrek