Η μικροκινητικότητα και τα ηλεκτρικά ποδήλατα μπήκαν… με ορμή στις ζωές μας πριν λίγα χρόνια και δεν ήταν λίγοι οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που θέλησαν να προσθέσουν στη γκάμα τους τέτοιου είδους μοντέλα. Φυσικά, δεν είχαν όλοι τη δυνατότητα (ή τη θέληση) να τα κατασκευάσουν in-house και αρκετοί επέλεξαν τις συνεργασίες με άλλους κατασκευαστές. Αυτό έκανε και η πασίγνωστη Lancia, η οποία ανέπτυξε μια γκάμα e-bikes με τη βοήθεια της ιταλικής Platum και ένα εξ΄αυτών είναι το Lancia Genio, το οποίο βρίσκουμε και στην ελληνική αγορά! Πάμε να το δούμε…

Lancia Genio video review

Πριν συνεχίσουμε να σημειώσουμε οτι το Lancia Genio θα το βρείτε και στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων (π.χ. Πλαίσιο, Public κ.ά.), σε προσφορά έναντι €999 και μάλιστα προ επιδότησης. Έτσι, αν κάνετε αίτηση εγκαίρως στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, θα έχετε μια επιστροφή της τάξεως των €322 περίπου. Καλύπτεται από εγγύηση καλής λειτουργίας 2 ετών.

Κατασκευή και εργονομία

“Genio” σημαίνει “ιδιοφυής” στα ιταλικά, για να σας λυθεί η απορία! Το Lancia Genio είναι ένα trekking e-bike και είναι ιδανικό για commuting στην πόλη και για μικρομεσαίες αποστάσεις, κάτι που γίνεται αντιληπτό με μερικές γρήγορες ματιές. Είναι διαθέσιμο σε γκρι χρώμα, κατάλληλο για αναβάτες 1,65-1,85cm περίπου, ενώ ζυγίζει 24,6 Kg. Με τους τροχούς των 27,5″ είναι σχετικά μεγάλο και ασφαλές, με μήκος 183cm, αλλά ευτυχώς και με quick release εμπρός για εύκολη μεταφορά και αποθήκευση. Το ποδήλατο μπορεί να υποστηρίξει φορτίο 100 Kg (μαζί με τον αναβάτη) και έρχεται με προεγκατεστημένο πίσω rack (25 Kg), μαζί με “πλαϊνά” ώστε να κρεμάτες και δύο σακίδια εκατέρωθεν, αν θέλετε. Έτσι, μπορείτε να μεταφέρετε αρκετά από τα απαραίτητά σας, καθημερινά, να πάτε για ψώνια κ.λπ.

Η σέλα είναι ρυθμιζόμενη καθ’ύψος και έχει ικανοποιητικό εύρος, αν και προσωπικά, στο 1,78m, την βρήκα οριακά επαρκή. Το σταντ είναι σταθερό, μεταλλικό και τοποθετημένο προς τα πίσω. Επίσης υπάρχουν μαύρα, μεταλλικά φτερά εμπρός και πίσω, για να προστατεύσουν από τα νερά του δρόμου. Οι πιο παρατηρητικοί θα διακρίνετε γρήγορα τη λέξη “Lancia”, ανάγλυφη πάνω στα συνθετικά χερούλια, ενώ το λογότυπο-“θυρεός” της εταιρείας βρίσκεται στο εμπρός μέρος.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί η ύπαρξη φωτός εμπρός, το οποίο τροφοδοτείται απ’ευθείας από τη μπαταρία. Περισσότερο θα βοηθήσει τους απέναντι να σας βλέπουν το βράδυ, βέβαια, παρά θα φωτίσει ένα σκοτεινό δρόμο. Στο πίσω μέρος υπάρχει επίσης ένα φως, κόκκινο, αλλά είναι αυτόνομο, με μπαταρία και δεν τροφοδοτείται από την μπαταρία του ποδηλάτου.

Ανάρτηση, τροχοί, φρένα

Σε μια προσπάθεια για βασική απόσβεση κραδασμών, το Genio διαθέτει ένα πηρούνι της Zoom στο εμπρός μέρος. Βοηθά αρκετά στις λακκούβες αλλά δεν έχει lockout, κάτι που θα θέλαμε για καλή άσφαλτο και ανηφορικές διαδρομές, σαφώς. Στην απόσβεση κραδασμών και την πρόσφυση βοηθούν τα ελαστικά της Kenda με φάρδος 2,1″. Είναι αρκετά μαλακά και άνετα, με μικρή τριβή, αλλά δεν προσφέρονται για “βαριά” off-road χρήση, προφανώς.

Οι ζάντες είναι ακτινωτές, μαύρες και διακριτικές, αλλά καλαίσθητες και βοηθούν στον περιορισμό του βάρους αλλά και στην άνεση, αν και είναι λίγο πιο απαιτητικές σε θέμα συντήρησης, μακροπρόθεσμα. Το τιμόνι και ο λαιμός του είναι της Zoom.

Όσον αφορά τα φρένα, επιλέχθηκε επίσης μια “basic” λύση. Μηχανικά δισκόφρενα με δίσκους 160mm εμπρός και πίσω, τα οποία καλό θα ήταν να ρυθμίσετε πριν ξεκινήσετε τις βόλτες. Θέλουν περισσότερη δύναμη από το σύνηθες για μέγιστη πέδηση και δεν έχουν κορυφαία αίσθηση στο χέρι αλλά θα σας καλύψουν για ήπια μετακίνηση.

Μοτέρ και ισχύς

Στον τομέα της υποβοήθησης, επιλέχθηκε επώνυμο hub motor της Bafang, τοποθετημένο στον πίσω τροχό προφανώς. Η εταιρεία ανακοινώνει 45 Nm ροπής με λειτουργία στα 36V. Σε γενικές γραμμές δεν περιμέναμε κάτι πολύ δυνατό και “πέσαμε μέσα”. Το μοτέρ είναι επαρκές για flat κομμάτια και ήπιες κλίσεις (μέχρι 5%), σε αυτά τα σενάρια θα σας υποβοηθήσει αρκετά ώστε να διατηρηθείτε στα 20-25 Km/h χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, ακόμα και με μεγάλη σχέση στο 7άρι Shimano Altus. Σε μεγαλύτερες κλίσεις θα χρειαστεί να βάλετε μια από τις πρώτες 2 σχέσεις και πάνω από το 10% θα χρειαστεί αρκετή προσπάθεια στα πετάλια για να “βγάλετε” την ανηφόρα. Η απόκριση είναι η αναμενόμενη από hub motor, με μικρό lag στο “πάτα-άσε”. Σε γενικές γραμμές θα λέγαμε οτι το ποδήλατο κινείται ξεκούραστα στα flat κομμάτια και σε ήπιες κλίσεις.

Ο επιλογέας της Shimano στο τιμόνι είναι ο απλούστερος δυνατός (τύπου thumb shifter) και δεν διεκδικεί… δάφνες αίσθησης, ενώ δίπλα του θα βρείτε κουδουνάκι και στο αριστερό χέρι την LCD οθόνη της Platum με τα 4 πλήκτρα, για τις ηλεκτρικές δυνατότητες του ποδηλάτου και τα φώτα. Μέσω αυτής κάνετε τα πάντα και είναι ευκρινέστατη μέρα και νύχτα, υπο οποιαδήποτε γωνία (ρυθμιζόμενη). Να σημειώσουμε οτι παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και προσφέρει και ορισμό password ώστε να μην μπορεί κάποιος να ενεργοποιήσει το ποδήλατο χωρίς αυτό. Αν αναρωτιέστε για USB θύρα, υπάρχει αλλά βρίσκεται πάνω στη μπαταρία. Οι καλωδιώσεις είναι αδιάβροχες και τμήμα τους “κρύβεται” μέσα στο σασί.

Επίσης, ο μικρός δισκοβραχίονας εμπρός σημαίνει οτι δεν θα μπορέσετε να κινηθείτε με ταχύτητες άνω των 30 Km/h εύκολα σε ευθεία, καθώς η 7η σχέση “τελειώνει” χαμηλότερα. Αν θέλετε να κινείστε σε δρόμους με ταχεία ροή ή να καλύπτετε μεγάλες αποστάσεις καθημερινά, είναι κάτι το σημαντικό για την εμπειρία χρήσης. Τα πετάλια είναι μεταλλικά (neco) και η πεταλιέρα της Prowheel.

Μπαταρία και αυτονομία

Η μπαταρία του Lancia Genio είναι αφαιρούμενη, ενσωματωμένη στη διαγώνιο και δεν διαταράσσει καθόλου την αισθητική του ποδηλάτου. Ζυγίζει 2,8 Kg, αφαιρείται και επανατοποθετείται πολύ εύκολα (με το κλειδάκι) και είναι 36V-10,4Ah για χωρητικότητα 374 Wh. Ένα πλήκτρο ενεργοποιεί LEDs για να σας δείξει τη στάθμη της, αν χρειαστεί, ενώ στο κάτω μέρος της υπάρχει και η USB θύρα, όπως προαναφέραμε, δίπλα στην θύρα φόρτισής της (στεγανοποιημένες).

Η χωρητικότητά της είναι τόση ώστε να προσφέρει περίπου 35-40 Km αυτονομίας σε δύσκολες συνθήκες και στο μέγιστο επίπεδο υποβοήθησης, ενώ με ήπια χρήση, σταθερή ροή, σε flat κομμάτια θα πετύχετε ακόμα και 70 Km. Η φόρτιση διαρκεί περίπου 6 ώρες με τον παρεχόμενο φορτιστή των 2A, ο οποίος είναι μικρός και ελαφρύς.

Συμπέρασμα

Το Lancia Genio είναι ένα value for money ηλεκτρικό ποδήλατο για την πόλη και όχι μόνο, με “τίμια” specs και “bonus” το brand της Lancia, για τους λάτρεις των ιταλικών brands. Στα υπέρ του το οτι προέρχεται από την Ιταλία (Platum) και στην επιλογή περιφερειακών για ήπιο commuting (με φορτίο, όμως), στην πόλη και εν τέλει αποτελεί μια καλή πρόταση στα €999 για όσους θέλουν ένα προσιτό e-bike!

Lancia Genio photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.