Τα ηλεκτρικά ποδήλατα, αργά αλλά σταθερά, κερδίζουν τη θέση που τους αξίζει ως μέσα καθημερινής μετακίνησης στην πόλη (και όχι μόνο), ενώ διαρκώς βλέπουμε νέα, βελτιωμένα μοντέλα να έρχονται στην αγορά. Με την μέση τιμή πωλήσεών τους σταδιακά να αυξάνεται, όλο και περισσότεροι αποφασίζουν να δώσουν… “κάτι παραπάνω” για ένα ποιοτικό ποδήλατο με επώνυμα και αξιόλογα περιφερειακά, δεδομένου του οτι θα το χρησιμοποιούν συχνά, για commuting ή αναψυχή. Κάπως έτσι, βρέθηκαν στα χέρια μας δύο μοντέλα της ProTour που κατασκευάζονται από την Totem, τα M920 και M930, τα οποία στοχεύουν τον απαιτητικό χρήστη και τοποθετούνται στα χαμηλά όρια της mid-range κατηγορίας… πάμε να τα δούμε!

ProTour M920 & M930 video review

Τo ProTour M920 έρχεται σε μέγεθος 19″ και το M930 σε 18″. Είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα από την VeloGreen, η οποία και μας τα παραχώρησε για τη δοκιμή. Μπορείτε να τα δείτε στο επίσημο site της, αλλά και να τα δοκιμάσετε στον εκθεσιακό χώρο της, ο οποίος βρίσκεται Κερκύρας 14, στα Γλυκά Νερά. Η τιμή τους αυτή τη στιγμή είναι στα €1.249 και €1.499 αντίστοιχα, προ της όποιας επιδότησης, με εγγύηση 2 ετών για το ποδήλατο και για τη μπαταρία.

Κατασκευή, φρένα 

Αρχικά να σημειώσουμε ότι τα ποδήλατα της ProTour κατασκευάζονται από την γνωστή Totem, στην μονάδα παραγωγής της, στην Τσεχία. Αυτό “λέει” πολλά για την ποιότητά τους, ή οποία σαφώς είναι ανώτερη από ενός τυπικού, entry-level e-bike που έρχεται απευθείας από την Κίνα, με τις διαφορές να εντοπίζονται κυρίως στην συναρμολόγηση, το quality control και τις ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις.

Το μήκος τους είναι κοντά στα 1,8 μέτρα και τα προτείνουμε σε αναβάτες ύψους 1,65 έως 1,90m περίπου. Να σημειωθεί οτι το M920 έχει τροχούς 29″ αλλά 19″ frame ενώ το M930 έχει τροχούς 27,5″ και 18″ frame. Μπορούν να υποστηρίξουν αναβάτες βάρους έως 120+ Kg και συνολικά η κατασκευή τους κρίνεται αρκετά καλή, με όμορφες λεπτομέρειες, cable management αλλά και ορισμένες “ορατές” κολλήσεις στο σασί που ίσως δεν ικανοποιήσουν τους λάτρεις της… τελειότητας. Το βάρος τους είναι κοντά στα 24-24,5 Kg με τη μπαταρία, αρκετά καλό δεδομένου του μεγέθους της. Το stand είναι ρυθμιζόμενο καθ’ύψος και είναι προς τα πίσω ώστε να μην εμποδίζει την πεταλιέρα.

Αξίζει να σημειωθεί οτι υπάρχει quick release στον εμπρός τροχό. Τα χερούλια προσφέρουν καλό grip και είναι ανατομικά, το τιμόνι είναι της ProTour (70cm πλάτος), όπως και η σέλα, σχετικά άνετη.

Όσο για τα φρένα, εδώ έχουμε μια από τις σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων, καθώς το M920 έχει μηχανικά δισκόφρενα με δαγκάνες της Shimano και μανέτες της Artek, ενώ το M930 έχει υδραυλικά δισκόφρενα ίδιων διαστάσεων, εξ΄ολοκλήρου της Shimano, με σαφώς ανώτερη αίσθηση στις μανέτες και κάνει το φρενάρισμα πιο εύκολο και πιο απολαυστικό.

Ανάρτηση και ελαστικά

Όσοι θέλουν άνεση, είτε για off-road καταστάσεις, είτε απλώς για πιο ξεκούραστο commuting στους κακούς δρόμους μας, σίγουρα ενδιαφέρονται για τα παρακάτω. Το Protour M920 είναι ένα hardtail και έτσι βασίζεστε μόνο στο εμπρός πηρούνι για την απόσβεση των κραδασμών. Πρόκειται για το XCM30 (XCM-HLO-DS29) της Suntour με διαδρομή 100mm, ρύθμιση προφόρτισης και lockout. Σε συνδυασμό με τα CST Patrol ελαστικά με φάρδος 2,25″, το ποδήλατο είναι αρκετά άνετο και κάνει ικανοποιητική απόσβεση κραδασμών, στις περισσότερες περιπτώσεις.

Για τους πιο απαιτητικούς, όμως, το M930 πάει ένα βήμα παραπέρα. Έτσι έχουμε full-suspension κατασκευή με πίσω ανάρτηση της Exaform (562), η οποία μάλιστα ρυθμίζεται τόσο όσον αφορά την προφόρτιση, όσο και το rebound! Έτσι θα έχετε ένα κάπως μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων ώστε να φέρετε το ποδήλατο στα μέτρα σας. Εμπρός έχουμε και πάλι XCM30 πηρούνι της Suntour (XCM-HLO-DS27, 100mm), με ρύθμιση προφόρτισης και lockout.

Διαφορετικά είναι και τα ελαστικά, όμως, καθώς πρόκειται για 27,5άρια KENDA El Capo με φάρδος 2,6″. Πραγματικά “γομάρια” που σχεδόν μου θύμισαν… fatbike σε αίσθηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Προφανώς θα έχετε ακόμα μεγαλύτερη άνεση, προφανώς θα μπορέσετε πιο άνετα να πάτε σε ένα ήπιο trail και γενικά, το M930 είναι πιο κατάλληλο για όσους ψάχνουν άνεση και all-terrain χαρακτήρα.

Ισχύς και αυτονομία

Το μεγάλα ατού κάθε e-bike σε σχέση με ένα συμβατικό ποδήλατο είναι ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία. Εδώ δεν έχουμε μεσαία τριβή όπως στα (ακριβότερα) Totem μοντέλα που σας δείξαμε πρόσφατα, αλλά ένα hub motor της Bafang με ροπή 45Nm, στον πίσω τροχό.

Συνδυάζεται με 38T δισκοβραχίονα στο M920 και 9άρι σασμάν Shimano με το Alivio ντεραγιέ και έτσι έχετε ένα ικανοποιητικό εύρος σχέσεων μετάδοσης, ενώ με την 9η σχέση θα κινηθείτε με περίπου 30-31 Km/h σχετικά άνετα.

Στο M930 έχουμε μικρότερο δισκοβραχίονα (34T) που δείχνει τις… βουνίσιες διαθέσεις του ποδηλάτου, αλλά και 10άρι σασμάν Shimano με Deore ντεραγιέ πίσω. Ο συνδυασμός αυτός είναι πιο αποδοτικός στις μεγάλες ανηφόρες χάρη στις κοντές πρώτες σχέσεις, αλλά και η 10η είναι τόσο μακριά ώστε να κινείστε σε ευθεία πιο γρήγορα, με 32-33 Km/h.

Από πλευράς ισχύος και απόδοσης, στην οθόνη είδαμε peak 460W και στις δύο περιπτώσεις, στο μέγιστο επίπεδο υποβοήθησης, με πλήρες φορτίο σε ανηφόρα. Με μια τέτοια ισχύ και μικρή σχέση στο σασμάν, μπορείτε να ανεβείτε με πολύ μικρή προσπάθεια σε κλίσεις 10-15% και ακόμα και σε μεγαλύτερες, με λίγη προσπάθεια στα πετάλια. Γενικώς μείναμε ικανοποιημένοι από το μοτεράκι της Bafang, ακόμα και με την απόκρισή του, στις περισσότερες περιπτώσεις. Φυσικά δεν συγκρίνεται με mid-drive motor αλλά για κάτι τέτοιο θα πρέπει να διαθέσετε μεγαλύτερο budget, 1800-2000 ευρώ.

Όσον αφορά τη μπαταρία των ποδηλάτων, ακόμα κι εδώ έχουμε κάποιες διαφορές. Αυτή του M920 είναι 36V-13Ah με στοιχεία της PMI, αφαιρούμενη φυσικά και με USB θύρα στο πλάι για να φορτίζετε το κινητό, το φακό σας ή ό,τι άλλο θέλετε. Με αυτήν μπορείτε να περιμένετε σίγουρα 50-60 Km πραγματικής αυτονομίας με το μέγιστο επίπεδο υποβοήθησης και σαφώς περισσότερα με χαμηλό επίπεδο στην οθόνη.

Το M930 έχει ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία, 36V-14Ah, με στοιχεία DT12+ και έτσι προσφέρει ελαφρώς μεγαλύτερη αυτονομία από του M920. Δεν διαθέτει, ωστόσο, USB θύρα για να φορτίζετε άλλες συσκευές μέσω αυτής.

 

Ο φορτιστής είναι 2A και μια πλήρης φόρτιση απαιτεί περίπου 6-7 ώρες, για τις δύο αυτές μπαταρίες.

Συμπέρασμα

Σε ποιον απευθύνονται, λοιπόν, τα ProTour M920 και M930; Σε “αρχάριους” του e-MTB, σε οποιονδήποτε θέλει ένα προσιτό ηλεκτρικό ποδήλατο με ανάρτηση αλλά και σε οποιονδήποτε θέλει ποιοτικά και επώνυμα περιφερειακά, μεγάλη αυτονομία για πολλές δεκάδες Km καθημερινά αλλά και άνετη χρήση σε κάθε έδαφος, χωρίς υψηλό κόστος! Με βάση τις τιμές τους προσφέρουν πολύ καλό value for money και έτσι, σας τα προτείνουμε!

Βρείτε τo ProTour M920 εδώ και το ProTour M930 εδώ

ProTour M920 & M930 photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.