Τα ηλεκτρικά ποδήλατα, αργά αλλά σταθερά, κερδίζουν τη θέση που τους αξίζει ως μέσα καθημερινής μετακίνησης στην πόλη (και όχι μόνο), ενώ διαρκώς βλέπουμε νέα, βελτιωμένα μοντέλα να έρχονται στην αγορά. Με την μέση τιμή πωλήσεών τους σταδιακά να αυξάνεται, όλο και περισσότεροι αποφασίζουν να δώσουν… “κάτι παραπάνω” για ένα ποιοτικό ποδήλατο με επώνυμα και αξιόλογα περιφερειακά, δεδομένου του οτι θα το χρησιμοποιούν συχνά, για commuting ή αναψυχή. Κάπως έτσι, βρέθηκαν στα χέρια μας δύο μοντέλα της γνωστής Totem, τα Maurice Pro και Carry Pro, τα οποία στοχεύουν τον απαιτητικό χρήστη και τοποθετούνται στα χαμηλά όρια της mid-range κατηγορίας… πάμε να τα δούμε!

Totem Maurice Pro & Carry Pro video review

Τo Totem Maurice Pro έρχεται σε μέγεθος 19″ και το Carry Pro σε 20″. Είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα από την VeloGreen, η οποία και μας τα παραχώρησε για τη δοκιμή. Μπορείτε να τα δείτε στο επίσημο site της, αλλά και να τα δοκιμάσετε στον εκθεσιακό χώρο της, ο οποίος βρίσκεται Κερκύρας 14, στα Γλυκά Νερά. Η τιμή τους αυτή τη στιγμή είναι στα €1.999 και €2.299 αντίστοιχα, προ της όποιας επιδότησης, με εγγύηση 2 ετών για το ποδήλατο και για τη μπαταρία.

Κατασκευή, φρένα 

Αρχικά να σημειώσουμε ότι η Totem είναι εταιρεία με έδρα στην Τσεχία, ιδιαίτερα γνωστή στην αγορά και με αρκετά sub-brands δικής της κατασκευής. Πολλά από αυτά δεν συνδέεονται άμεσα με το brand της εταιρείας αλλά προέρχονται από τις δικές της γραμμές παραγωγής, όμως τα μοντέλα που θα δούμε σήμερα είναι και Totem-branded.

Το μήκος τους είναι κοντά στα 2 μέτρα είναι 147cm και τα προτείνουμε σε αναβάτες ύψους 1,65 έως 2m περίπου. Μπορούν να υποστηρίξουν αναβάτες βάρους έως 120+ Kg και συνολικά η κατασκευής του κρίνεται αρκετά καλή, με όμορφες λεπτομέρειες, cable management αλλά και ορισμένες “ορατές” κολλήσεις στο σασί που ίσως δεν ικανοποιήσους τους λάτρεις της… τελειότητας. Το βάρος τους είναι κοντά στα 25 Kg με τη μπαταρία, αρκετά καλό δεδομένου του μεγέθους της. Το πλάτος στο τιμόνι είναι 73cm και το ύψος του τιμονιού από το έδαφος είναι στα 116-120 cm, ανάλογα με το μοντέλο. Το stand στο πίσω μέρος κρίνεται επαρκές και δεν “εμποδίζει” την πεταλιέρα να περιστραφεί ελεύθερα ενώ δεν υπάρχουν προστατευτικά φτερά και φωτισμός.

Αξίζει να σημειωθεί οτι υπάρχει quick release στον εμπρός αλλά και στον πίσω τροχό, με αυτοκεντραριζόμενο άξονα εμπρός χάρη στο 15mm Q-Loc. Τα χερούλια προσφέρουν καλό grip και είναι ανατομικά ενώ η ντίζα της Totem επιτρέπει τη ρύθμιση της σέλας της Velo καθ’ύψος, με τη σέλα καθαυτή (Vader) να είναι αρκετά βολική και λεπτή.

Όσο για τα φρένα, είναι υδραυλικά της Shimano με δίσκους 180mm εμπρός και πίσω, με πολύ καλή αίσθηση στο χέρι και φυσικά, αποτελεσματικότητα. Αυτό σε συνδυασμό με τα παντός εδάφους ελαστικά της CST, 29×2,35″ στο Maurice Pro (CST All Terrain) και 29×2,4″ στο Carry Pro (CST Patrol). Οι ζάντες είναι επίσης της Totem, όπως και αρκετά άλλα πράγματα πάνω στο ποδήλατο.

Ανάρτηση

Είπαμε οτι πρόκειται για δύο e-bikes με επώνυμα και ποιοτικά περιφερειακά και η ανάρτηση το δείχνει καθαρά. Το Maurice Pro είναι ένα hardtail και έτσι βασίζεστε μόνο στο εμπρός πηρούνι για την απόσβεση των κραδασμών. Πρόκειται για το XCM30 της Suntour με διαδρομή 100mm, ρύθμιση προφόρτισης και το καλύτερο; Remote lockout στο τιμόνι!

Αυτό ισχυεί και στην περίπτωση του Carry Pro και έτσι, με ένα πάτημα του αντίχειρά σας, μπορείτε να κλειδώσετε/ξεκλειδώσετε το πηρούνι εύκολα και εν κινήσει. Ιδανικό για διαρκείς εναλλαγές εδάφους και κλίσεων, αλλά κυρίως για off-road χρήση. Με το πηρούνι αυτό εμπρός και τα συγκεκριμένα ελαστικά, το Maurice Pro είναι πολύ άνετο σε καλό οδόστρωμα και αποσβένει κάποιους κραδασμούς σε μέτριο προς κακό οδόστρωμα, έτσι μπορείτε να το επιλέξετε και για commuting, και για αναψυχή, αν θέλετε να γλιτώσετε μερικά χρήματα και δεν έχετε υψηλές απαιτήσεις.

Αν έχετε, όμως, πάμε στο Carry Pro, καθώς είναι full-suspension e-MTB και θα σας κάνει τα… χατήρια στα διάφορα trails όπου ίσως συχνάζετε, ενώ θα βοηθήσει και στις λακκούβες για απλές, καθημερινές μετακινήσεις. Η ανάρτηση αέρα της Exa form (A5-RE) είναι σχεδιασμένη για trekking, χρήση πόλης αλλά και light-medium καταστάσεις… βουνού, ενώ ρυθμίζεται και η προφόρτισή της. Δεν είναι “μόνη της” στο Carry Pro, όμως, αφού στο εμπρός μέρος έχουμε άλλο πηρούνι, το Suntour XCM34 Boost, με διαδρομή 130mm και φυσικά μεγαλύτερη γωνία κάστερ αλλά και το remote lockout. Με αυτό το συνδυασμό και τα ελαστικά της CST, το Carry Pro προσφέρει πολύ καλή απόσβεση κραδασμών και το εμπρός μέρος θα κρατήσει την επαφή του με το έδαφος στις περισσότερες περιπτώσεις, αν και σίγουρα οι πολύ… σκληροπυρηνικοί των trails δεν θα αρκεστούν σε αυτό. Για τους αρχάριους του βουνού, όμως, θα είναι μια χαρά ως πρώτη εμπειρία!

Ισχύς και αυτονομία

Το μεγάλα ατού κάθε e-bike σε σχέση με ένα συμβατικό ποδήλατο είναι ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία. Τα δύο αυτά μοντέλα της Totem δεν έχουν Bafang ή Bosch ηλεκτροκινητήρα αλλά δεν μας… έλλειψαν, αφού η μεσαία τριβή της ιαπωνικής Vinka (E20) προσφέρει 80Nm ροπής! Εξαιρετική απόκριση εννοείται, όπως και torque sensing, 4 modes υποβοήθησης και αρκετό “νεύρο” ώστε να σας ανεβάσει ακόμα και σε πολύ μεγάλες κλίσεις με άνεση και ελάχιστη προσπάθεια. Ειδικά αν επιλέξετε μια χαμηλή σχέση στο 9άρι (Maurice Pro) ή 10άρι (Carry Pro) σασμάν της Shimano, με ντεραγιέ Shimano Altus ή Deore αντίστοιχα. Ο δισκοβραχίονας είναι 38T της Vinka και με την 9η/10η σχέση μπορείτε άνετα να ταξιδεύετε με 35 Km/h (~70-75 cadence), ενώ οι μικρές σχέσεις του Carry Pro είναι σχεδιασμένες για τεράστια ροπή και χαμηλές ταχύτητες σε υψηλές κλίσεις/φορτία.

Υπερευχαριστημένοι με τη μεσαία τριβή της Vinka, λοιπόν, η οποία έρχεται “πακέτο” και με την οθόνη της εταιρείας. Έγχρωμη, μικρή, διακριτική, ευανάγνωστη μέρα και νύχτα, προσφέρει όλες τις βασικές, απαιτούμενες πληροφορίες (+cadence) και έχει ένα μενού ρυθμίσεων, αν και δεν μπορείτε να αλλάξετε πολλά. Επίσης υποστηρίζει ενεργοποίηση φώτων (αν συνδέσετε φως στην καλωδίωσή της) και walk assist. Η επιλογή των modes γίνεται από έναν όμορφο επιλογέα δύο πλήκτρων στο αριστερό σας χέρι, ενώ προφανώς τα πάντα είναι αδιάβροχα.

Όσον αφορά τη μπαταρία του ποδηλάτου (Phylion), είναι αφαιρούμενη με κλειδί και “κουμπώνει” από κάτω στην διαγώνιο, της οποίας πρακτικά αποτελεί τμήμα. Έτσι, αφ’ενός δεν χαλά την αισθητική του ποδηλάτου, αφ’ετέρου αποτελεί και δομικό τμήμα του. Έχει χωρητικότητα 734 Wh (20,4 Ah – 36V) με ποιοτικά στοιχεία της Samsung. Σε χαμηλόμεσαίο επίπεδο υποβοήθησης άνετα προσφέρει πάνω από 100 Km πραγματικής αυτονομίας και έως 150 ιδανικά, ενώ στο υψηλό επίπεδο Boost, καθώς το μοτέρ έχει μεγάλη κατανάλωση, θα περιοριστείτε στα 70-80 Km. Ο παρεχόμενος φορτιστής επίσης της Phylion είναι και απαιτούνται περίπου 7 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Φυσικά, τα 2 έτη εγγύησης για τη μπαταρία είναι ένα επιπλέον πλεονέκτημα σε σχέση με οικονομικότερα μοντέλα.

Συμπέρασμα

Σε ποιον απευθύνονται, λοιπόν, τα Totem Maurice Pro 29″ και Totem Carry Pro 29″. Σε “αρχάριους” του e-MTB, σε οποιονδήποτε θέλει ένα προσιτό full-suspension ποδήλατο αλλά και σε οποιονδήποτε θέλει ποιοτικά και επώνυμα περιφερειακά, μεγάλη αυτονομία για πολλές δεκάδες Km καθημερινά αλλά και άνετη χρήση σε κάθε έδαφος, χωρίς υψηλό κόστος! Με βάση τις τιμές τους προσφέρουν πολύ καλό value for money και έτσι, σας τα προτείνουμε!

Βρείτε τo Totem Maurice Pro εδώ και το Totem Carry Pro εδώ

Totem Maurice Pro & Carry Pro photo gallery

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.