Οι επιδοτήσεις που ετοιμάζονται από την κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων κυκλοφορούν σαν φήμες εδώ και μήνες, όμως τελικά ίσως είναι πολύ υψηλότερες απ΄ότι περιμέναμε!
Λίγο πριν το lockdown, οι τελευταίες πληροφορίες έκαναν λόγο για επιδότηση έως 4.000 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου (Ι.Χ.). Ωστόσο, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) κ.Γιώργος Βασιλάκης μίλησε σήμερα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ και αποκάλυψε πως το ύψος των κινήτρων θα είναι αντίστοιχο της Γερμανίας και της Ολλανδίας, ενώ για τους ιδιοκτήτες Ταξί ή για επαγγελματικό όχημα οι επιδοτήσεις θα είναι διπλάσιες.
Οι επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού οχήματος στη Γερμανία κυμαίνονται έως 6.000 ευρώ ενώ στην Ολλανδία η επιδότηση είναι έως 5.000 ευρώ. Οπότε η επιδότηση στην Ελλάδα αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 5 και 6 χιλιάδων ευρώ και για τους επαγγελματίες θα διπλασιάζεται και θα κυμαίνεται μεταξύ 10 και 12 χιλιάδων ευρώ, αν τελικά ισχύσουν τα παραπάνω!
Επιπλέον, ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ ξεκαθάρισε ότι η επιδότηση θα αφορά μόνο όσους αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και οι οποίοι αν αποσύρουν και κάποιο παλαιό όχημα ταυτόχρονα, θα λαμβάνουν μικρή επιπλέον επιδότηση.
Ακολουθούν τα κύρια τμήματα των δηλώσεων του κ.Βασιλάκη:
“Τα ηλεκτρικά είναι μηδενικών ρύπων και μηδενικού ήχου. Τώρα τον Ιούνιο ετοιμάζονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος να ανακοινώσουν τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σε μία συνάντηση που είχαμε στο Υπουργείο με μεγάλη μας έκπληξη είδαμε τα κίνητρα που θα δοθούν καθώς τα επίπεδα επιδότησης είναι πολύ υψηλά και κυμαίνονται στα επίπεδα της Γερμανίας, Ολλανδίας. Πάρα πολλά χρήματα για να βοηθηθεί κάποιος να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα.
Αυτό περιμένουμε να δουλέψει. Βέβαια δεν περιμένουμε οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελέσουν ξαφνικά ένα μεγάλο ποσοστό της αγοράς καθώς είναι σχετικά ακριβά.
Το σχέδιο που έχουν επεξεργαστεί προβλέπει 1.500 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος, δηλαδή 2% της αγοράς και 3.500 μονάδες το 2021 αλλά από εκεί και πέρα να αυξάνονται πολύ.
Αυτά που ακούστηκαν για την απόσυρση αφορά μόνο αυτούς τους λίγους που θα αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και σε περίπτωση που θα αποσύρουν και κάποιο παλαιό όχημα ταυτόχρονα θα πάρουν κάποια επιπλέον χρήματα. Αλλά μιλάμε για 1.500 περιπτώσεις και η αγορά πέρυσι έκλεισε στις 115.000 αυτοκίνητα κάτι που προφανώς δεν θα γίνει φέτος ούτε τα μισά περίπου αλλά δεν μιλάμε για μια γενικευμένη απόσυρση.
Όσον αφορά στα Ταξί και τα επαγγελματικά οχήματα τα κίνητρα τα οποία κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη θα είναι διπλάσια από εκείνα των ιδιωτών καταναλωτών! Τα κίνητρα θα είναι πολύ μεγάλα”.
Πηγή: Newsauto