Επιβραδύνει η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ισπανία όπως δείχνουν οι ταξινομήσεις του πρώτου τριμήνου σε μια από τις σημαντικότερες ευρωπαϊκές αγορές. Συνολικά 4.298 BEVs διατέθηκαν στην Ισπανία τον Μάρτιο, μειωμένα 7% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2023, αν και αξίζει να σημειωθεί οτι συνολικά η αγορά επιβατικών γνώρισε πτώση 4,7% YoY. Τα BEVs αποτελούν το 4,5% των πωλήσεων στην Ισπανία, ένα ποσοστό συγκρίσιμο με της Ελλάδας.
Η κατάσταση χρήζει βαθύτερης ανάλυσης καθώς οι διαφορές μεταξύ του ιδιωτικού στόλου και των εταιρικών/leasing στόλων είναι μεγάλες. Τα BEVs κατέλαβαν μερίδιο 6,9% των πωλήσεων σε ιδιώτες ενώ το ποσοστό για στόλους ενοικίασης ήταν μόλις… 0,8%. Αυτό σημαίνει ότι τον Μάρτιο οι ιδιώτες στην Ισπανία αγόρασαν περισσότερα BEVs από ό,τι πετρελαιοκίνητα (5,4%).
Μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου ταξινομήθηκαν στην Ισπανία 11.669 BEVs, οριακά αυξημένα σε σχέση με πέρυσι (+1%). Ο αριθμός αυτός δείχνει τη στασιμότητα μιας αγοράς που αντιμετωπίζει μια μεταβατική φάση μέχρι την άφιξη των νέων μοντέλων μαζικής παραγωγής, όπως το Citroen ë-C3, το Renault Scenic και το Renault 5.
Η Tesla εξακολουθεί να τα πηγαίνει αρκετά καλά με 883 ταξινομήσεις Model 3 τον Μάρτιο, στο +339% σε σχέση με πέρυσι, ενώ χάρη στο facelift του έχει 2.019 ταξινομήσεις για όλο το τρίμηνο. “Πεσμένες” οι πωλήσεις του Model Y, ωστόσο, στις 1.521 για το Q1 (-6,9% YoY). Η εταιρεία είχε το μεγαλύτερο μερίδιο BEVs τον Μάρτιο (34%) με την MG στη δεύτερη θέση με 7% και την BMW στην τρίτη θέση με 6,5%.
Ένα συμπέρασμα είναι ότι η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φαίνεται να έχει εισέλθει σε φάση επιβράδυνσης. Αυτό όμως επηρεάζει κυρίως τις παραδοσιακές μάρκες και εκείνες που είναι λιγότερο προσηλωμένες στην τεχνολογία. Η κινεζική τριάδα BYD, MG και Smart έχουν σχεδόν διπλασιάσει τα ποσοστά τους στο 12%, ενώ η ομάδα των Peugeot, Opel, Citroen, Renault και Volkswagen έχει πέσει στο 16%.
Η αγορά αναμένεται να ενισχυθεί τους επόμενους μήνες χάρη σε πιο προσιτά μοντέλα που αναμένονται, ωστόσο τα νούμερα είναι ενδεικτικά του οτι η ανάπτυξη δεν μπορεί να συνεχιστεί με τα τρέχοντα μοντέλα EVs.
Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην Ελλάδα αφού μετά από ένα πολύ ενθαρρυντικό 2023, με μερίδιο BEVs+PHEVs πάνω από το 10%, οι πρώτοι μήνες του 2024 ήταν “χλιαροί” με οριακά διψήφια μερίδια. Η αγορά δείχνει στάσιμη και αυτό οφείλεται τόσο στην αναμονή για το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, όσο και στην μείωση του διαθέσιμου “pool” υποψήφιων αγοραστών, πλην όσων ήδη αγόρασαν EV την τελευταία 2-3ετία.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα – Μάρτιος 2024
Πηγή: forocheselectricos.com