Η ταχεία άνοδος και προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χάρη και στα διάφορα κίνητρα (μειωμένοι φόροι κ.λπ.) που προσφέρονται στις περισσότερες χώρες από το κράτος και τους κατασκευαστές, χρειάζονται προσοχή όσον αφορά τη διαχείρισή τους καθώς ήδη εμφανίζονται οι πρώτες “στρεβλώσεις” στην αγορά…
Στις Η.Π.Α., όπου η ηλεκτροκίνηση είναι “παρούσα” ήδη εδώ και αρκετά χρόνια, τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών έχουν αρχίσει και μειώνονται. Εύλογο, ίσως, όμως σίγουρα δε γίνεται να παραβλέψει κανείς το οξύμωρο που προέκυψε πρόσφατα με την επιβολή φόρου στα ηλεκτρικά οχήματα, ώστε να αντισταθμιστούν τα χαμένα φορολογικά έσοδα από τη μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων!
Τουλάχιστον 8 πολιτείες των Η.Π.Α., συγκεκριμένα οι Alabama, California, Illinois, Iowa, Ohio, Oregon και Utah θα αυξήσουν το τέλος ταξινόμησης για τα ηλεκτρικά οχήματα από αύριο, 1/1/2020. Το τέλος θα ξεκινά από τα $39 και θα φτάνει τα $200, ανάλογα με την πολιτεία, ποσά που δε θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικά, αλλά είναι ενδεικτικά του αντιστρεφόμενου κλίματος.
Ο λόγος και ο… αντίλογος
Αρκετές πολιτείες της χώρας είδαν τα έσοδά τους να μειώνονται σημαντικά μαζί με τη μείωση χρήσης ορυκτών καυσίμων, καθώς οι φόροι που προέρχονται από τη διάθεσή τους δεν είναι ευκαταφρόνητοι, σαν ποσό. Τα νέας τεχνολογίας οχήματα και το downsizing των κινητήρων έχουν οδηγήσει σε μικρότερη κατανάλωση καυσίμων, όπως και η χρήση των ηλεκτρικών οχήματων.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως η California, στην οποία αναλογεί σχεδόν το 50% των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στις Η.Π.Α., θα επιβάλλει τέλος ταξινόμησης $100 από 1/7/2020.
Στην Alabama, τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEVs) θα πληρώνουν $200 και τα plug-in hybrids (PHEVs) θα πληρώνουν $100, με τα χρήματα να “πηγαίνουν” στη δημιουργία σταθμών φόρτισης.
Στο Oregon και τη Utah, ο ιδιοκτήτης θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ της πληρωμής μεγαλύτερου τέλους ταξινόμησης ($90), ή ενος μικρού ποσού ανά μίλι που διανύει με το ηλεκτρικό/υβριδικό του αυτοκίνητο (1,5 cent/μίλι).
Πηγή: Usnews
Στην περίπτωση που η φορολογία τους είναι “χαμηλή” αλλά και γίνεται για να ανοίξουν περισσότεροι χώροι φόρτισης, τότε από μένα είναι ΝΑΙ..
–
Θα συμφωνήσω να υπάρξει “ανακύκλωση” του χρήματος η οποία θα αποδώσει σε βάθος χρόνου στους οδηγούς τέτοιων οχημάτων.
–
Και να πάω και στα δικά μας…
–
Επίσης θα συμφωνούσα και στο να χρησιμοποιούσαν αυτά τα χρήματα, για να δημιουργήσουν δημόσια πάρκινγκ που θα είναι αυτοσυντηρούμενα με τα χρήματα αυτά στα οποία θα μπορούσε κάποιος να παρκάρει το αυτοκίνητό του εκεί αντί έξω από μια πολυκατοικία ή να ψάχνει 30+ λεπτά να παρκάρει…
–
Τόσα κτήρια υπάρχουν εκεί έξω που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν για να φτιάξουν 5όροφα πάρκινγκ για να βάζει ο καθένας το αμάξι του…
–
Ακόμα και ένα συμβολικό ποσό 1€/μέρα να έβαζαν με μία έκπτωση 10€ αν προπληρώσεις το μήνα, εγώ θα πήγαινα με κλειστά τα μάτια…
–
Κρίμα που κανείς δεν τα σκέφτεται αυτά… (δε μιλάω να υπάρχουν μόνο σε κεντρικά σημεία, έξω από μετρό κλπ, αλλά στις γειτονιές…)