Η Cruise, η startup της General Motors που ασχολείται αποκλειστικά με την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων, παρουσίασε το Cruise Origin, το οποίο προορίζεται για χρήση από ride-sharing υπηρεσίες.
Το Origin είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ Cruise και Honda και ουσιαστικά ανήκει στην 3η γενιά αυτόνομων οχημάτων της GM, πολύ κοντά πλέον σε ένα τελικό, βιώσιμο προϊόν.
Ο CEO της Cruise, Dan Ammann, δήλωσε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στο San Fransisco: “Το Origin λειτουργεί χάρη σε μια ολοκαίνουρια, ηλεκτρική πλατφόρμα της GM και είναι σχεδιασμένο ώστε να μην υπάρχουν πιθανά σημεία “αστοχίας”, από τους αισθητήρες μέχρι την επεξεργαστική μονάδα, τους ηλεκτροκινητήρες και τις μπαταρίες, καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα ύπαρξης εφεδρικού συστήματος ανθρώπινου ελέγχου (οδηγού).”
Εν ολίγοις, αυτό σημαίνει πως δε θα υπάρχει τιμόνι και πεντάλ, καθώς το όχημα θα είναι σχεδιασμένο ως πλήρως αυτόνομο. Σύμφωνα με τον Ammann θα έχει διάρκεια ζωής 1.600.000 Km, η κατασκευή του θα κοστίζει τα μισά από ενός Tesla Model X αλλά δε θα πωλείται ελεύθερα στην αγορά σε ιδιώτες.
“Όχι για ιδιώτες”…
Ο CEO της Cruise ξεκαθάρισε πως το Origin θα απευθύνεται αποκλειστικά σε εταιρείες ενοικίασης/ride-sharing που θα διατηρούν στόλους τέτοιων οχημάτων, στις πόλεις του μέλλοντος. Υποστήριξε, μάλιστα, πως ένας μέσος οδηγός και κάτοχος ΙΧ θα μπορεί να εξοικονομήσει έως και $5.000/έτος αν απλά διατηρεί ένα “Cruise account” που θα του επιτρέπει να μετακινείται με τα οχήματα της εταιρείας, αντί να διατηρεί το δικό του όχημα.
Δε γνωρίζουμε πόσο μπορεί να κοστίζει η μετακίνηση με ένα τέτοιο αυτόνομο όχημα αλλά πρόσφατη έρευνα κατέληξε σε ένα πιθανό κόστος της τάξεως των €0,35 ανά Km, περίπου.
Όσο για το “πότε” θα εμφανιστεί στους δρόμους ένα τέτοιο όχημα, η Cruise δηλώνει πολύ κοντά στο στόχο των “υπερανθρώπινων” δυνατοτήτων οδήγησης. Αφού ξεπεραστεί αυτό το επίπεδο, τότε οχήματα όπως το Origin θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν υπό όλες τις δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί στα αστικά κέντρα.
Πηγή: Elektrek