Σταθερές παρέμειναν οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Απρίλιο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Συνολικά ταξινομήθηκαν 1.078.521 νέα αυτοκίνητα, μόλις 1.399 περισσότερα Year-on-Year, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η έγκυρη Jato. Αντίστοιχη η εικόνα τετραμήνου (Ιανουάριος-Απρίλιος) με 4.467.681 ταξινομήσεις, μόλις 6.560 περισσότερες σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, παρά την φαινομενική στασιμότητα, “εσωτερικά” υπάρχουν μεγάλες αλλαγές μεταξύ των τύπων κίνησης (ηλεκτρικά, υβριδικά, θερμικά).
Οι δασμοί στα κινέζικα EVs επηρεάσαν τη στρατηγική των Κινέζων κατασκευαστών, οι οποίοι αντέδρασαν με εκπτώσεις αλλά και εμπλουτισμό της γκάμας τους με plug-in υβριδικά μοντέλα, τα οποίο αποδεικνύονται αρκετά δημοφιλή.
BEVs + PHEVs αποτέλεσαν το 26% των συνολικών ταξινομήσεων του Απριλίου, ένα νέο ρεκόρ για την Ευρώπη, με τα κινέζικα μοντέλα να ωθούν προς αυτή την “αλλαγή”. Τα BEVs είχαν μερίδιο 17%, αυξημένο από το 13,4% του περυσινού Απριλίου, ενώ τα PHEVs έφτασαν το 9%, αυξημένα από το 6,9%.
Έτσι, περίπου 15.300 ηλεκτρικά EVs εκ Κίνας ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη τον Απρίλιο, αύξηση 59%, ενώ οι κατασκευαστές EVs από τον υπόλοιπο κόσμο είδαν αύξηση 26%, συνολικά.
Στα plug-in υβριδικά η κατάσταση ήταν ακόμα πιο ξεκάθαρη, με τα κινέζικα μοντέλα να γνωρίζουν αύξηση… 546% YoY, από τα 1.493 οχήματα πέρυσι στα 9.649 φέτος. Πλέον το 10% των PHEVs που ταξινομούνται στην Ευρώπη προέρχονται από κινέζικους κατασκευαστές.
Ίσως η σημαντικότερη “είδηση” του μήνα να είναι οτι η BYD για πρώτη φορά ξεπέρασε την κραταιά Tesla στην Ευρώπη, έστω και οριακά. Η ταχεία άνοδος του κινέζικου κολοσσού, ο οποίος να θυμίσουμε οτι είναι πρώτος σε πωλήσεις ηλεκτρικών και στην Ελλάδα για το Q1 2025, συμπίπτει με την ραγδαία πτώση της Tesla, απόρροια της απουσίας οικονομικών EVs από τη γκάμα της αλλά και της γενικότερης δημόσιας εικόνας και της συμμετοχής του Elon Musk στην κυβέρνηση Trump. Έτσι, οι ταξινομήσεις της Tesla για τον Απρίλιο “έκλεισαν” στο -49% σε σχέση με πέρυσι, ενώ αντίστοιχα της BYD στο… +359%.
Με τον τρόπο αυτό η BYD ξεπέρασε ευρωπαϊους κατασκευαστές σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και το UK. Γνωρίζουμε ήδη οτι η παραγωγή της BYD στο νέο εργοστάσιό της στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει στο τέλος του 2025 και αυτό σίγουρα θα δώσει περαιτέρω ώθηση στην πορεία της.
Τέλος, σε επίπεδο ηλεκτρικών μοντέλων, το Skoda Elroq βρέθηκε στην 1η θέση με 8.000 ταξινομήσεις τον Απρίλιο, ακολουθούμενο από τρία μοντέλα της VW (ID.3, ID.7, ID.4). Άξια αναφοράς και η 6η θέση του ηλεκτρικού Renault 5 με 5.662 ταξινομήσεις, ενώ το Tesla Model Y πήρε την 9η θέση με 4.495 ταξινομήσεις.
Αν αναρωτιέστε γιατί στον παραπάτω πίνακα δεν υπάρχουν μοντέλα της BYD στο Top 25, η απάντηση μάλλον έγκειται στον διαμοιρασμό των ταξινομήσεών της μεταξύ διαφορετικών μοντέλων και segments, με παραδείγματα τα Atto 3 και Dolphin, που αποτελούν δύο από τα best-sellers της μέχρι σήμερα. Η εταιρεία μόλις προ ημερών παρουσίασε και το νέο, “φθηνό”, Dolphin Surf, οπότε μένει να δούμε πως θα επηρεάσει αυτό τις πωλήσεις της.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα – Απρίλιος 2025
Πηγή: Jato