Το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ αποφάσισε να προσθέσει δύο μεγάλες κινεζικές εταιρείες, την Tencent και την CATL, στον κατάλογο των «κινεζικών στρατιωτικών εταιρειών». Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν αποτελεί κάποια κάθετη απαγόρευση δραστηριότητας, αλλά θα δημιουργήσει σημαντικά εμπόδια για τις εταιρείες αυτές στην αγορά των ΗΠΑ.
Η Tencent δεν μας αφορά ιδιαίτερα υπό το πρίσμα της ηλεκτροκίνησης αλλά η CATL είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών EV στον κόσμο. Οι μπαταρίες της τροφοδοτούν EVs από ένα ευρύ φάσμα κατασκευαστών, όπως η Tesla, η Ford, η Volkswagen και η BMW.
Ο χαρακτηρισμός «κινεζική στρατιωτική εταιρεία» είναι αποτέλεσμα του εκτελεστικού διατάγματος του Τραμπ από το 2020 που περιορίζει τις αμερικανικές εταιρείες από το να επενδύουν σε οντότητες με διασυνδέσεις με τον κινεζικό στρατό. Αν και ο χαρακτηρισμός δεν επιβάλλει άμεσες κυρώσεις, θα έχει σοβαρές συνέπειες. Η DJI είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Ο γνωστός κατασκευαστής drones (και όχι μόνο) βρέθηκε στην ίδια κατάσταση το 2022. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι ο χαρακτηρισμός οδήγησε σε μπλοκαρισμένες εισαγωγές, χαμένες επιχειρηματικές συμφωνίες και ζημία στη φήμη της.
Είναι ενδιαφέρον ότι ο χαρακτηρισμός αυτός δεν είναι απαραίτητα μόνιμος. Το 2021, η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία τηλεφώνων Xiaomi αφαιρέθηκε από τον κατάλογο, μόλις λίγους μήνες μετά τη συμπερίληψή της. Τόσο η Tencent όσο και η CATL έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να αμφισβητήσουν τον χαρακτηρισμό. Ο εκπρόσωπος της Tencent, Danny Marti, δήλωσε ότι η εταιρεία «δεν είναι στρατιωτική εταιρεία ή προμηθευτής» και δήλωσε ότι η λίστα «δεν έχει καμία επίπτωση στις δραστηριότητές μας». Ο εκπρόσωπος της CATL, Fred Zhang, κινήθηκε στο ίδιο μήκος κύματος, χαρακτηρίζοντας τη συμπερίληψη «λάθος» και διαβεβαιώνοντας ότι η CATL δεν εμπλέκεται σε δραστηριότητες που σχετίζονται με το στρατό.
Χάρη στην αδιαμφισβήτητη κυριαρχία της CATL στην αγορά μπαταριών EVs, οι επιπτώσεις για τη βιομηχανία είναι σημαντικές. Ο στρατιωτικός προσδιορισμός μπορεί να διαταράξει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και, στη χειρότερη περίπτωση, μπορεί να επιβραδύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Οι δασμοί EVs που επέβαλαν αρχικά οι ΗΠΑ ήταν απλώς μια προειδοποιητική βολή, όπως φαίνεται. Αυτή η νέα κίνηση ίσως έχει αισθητά μεγαλύτερες επιπτώσεις για τις κινέζικες εταιρείες και αναρωτιώμαστε ποιες θα μπορούσαν να έχουν την ίδια τύχη με την CATL…
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
CATL, BAIC και Xiaomi Auto θα κατασκευάζουν μπαταρίες EVs από κοινού
Πηγή: ArenaEV