Ένα από τα πιο ωραία χαρακτηριστικά των EVs, είναι η δυνατότητα προθέρμανσης της καμπίνας τις κρύες μέρες. Απλώς την ενεργοποιείτε μέσω του κινητού σας από το σπίτι/γραφείο και μπαίνετε σε ένα ήδη ζεστό όχημα. Πόση αυτονομία χάνετε όμως τις κρύες μέρες του χρόνου σε ένα EV;

Κινέζικα μέσα ενημέρωσης έκαναν τη δοκιμή και παρ’ότι τα αποτελέσματα αφορούν και ορισμένα κινέζικα μοντέλα, αρκετά από όσα συμμετείχαν είναι ευρωπαϊκά, αμερικάνικα και ιαπωνικά. Συνολικά 45 EVs συμμετείχαν στις δοκιμές και υπό τις παρακάτω συνθήκες:

  • Εξωτερική θερμοκρασία 8-10 βαθμών Κελσίου
  • Ανάκτηση ενέργειας στο μέγιστο
  • Θέρμανση καμπίνας στους 25 βαθμούς
  • Eco Mode
  • Ελαστικά 4 εποχών

Δοκιμάστηκαν σε τρία διαφορετικά σενάρια. Με 30 Km/h στην πόλη για 100 Km, με 60 Km/h για 100 Km και στον αυτοκινητόδρομο με 100 Km/h για 153 Km. Οι 8 βαθμοί Κελσίου δεν θεωρούνται ακραία συνθήκη, αλλά ταιριάζουν πολύ στον ελληνικό χειμώνα, οπότε μας ενδιαφέρουν τα αποτελέσματα.

BEVs

Model kWh/100 km @ 30 km/h kWh/100 km @ 60 km/h kWh/100 km @ 100 km/h Actual range % of advertised range
BMW i3 eDrive 35L 15.6 15.6 18.8 424km
263mi
80.5%
Ford Mustange Mach-e GT 17.4 20.5 25.0 392km
244mi
79.7%
Nio ET5 100 kW 16.8 16.3 21.0 561km
349mi
79.0%
BMW iX3 18.3 17.5 21.5 422km
262mi
78.8%
Audi Q4 e-tron 40 14.7 18.1 23.2 470km
292mi
77.7%
Zeekr 001 4WD YOU 20.2 18.5 23.8 485km
301mi
74.5%
IM L7 19.2 19.4 23.6 452km
281mi
73.5%
Rising Auto R7 19.3 18.9 24.4 437km
272mi
72.1%
Nissan Ariya 87kWh 22.1 22.4 28.3 376km
234mi
70.5%
Polestar 2 LR FWD 18.3 19.9 23.1 387km
240mi
68.3%
Maxus Mifa 9 23.5 23.0 30.3 357km
222mi
66.2%
Cadillac Lyriq RWD 21.4 20.8 25.4 427km
265mi
65.4%
Volvo XC40 Recharge SR RWD 19.0 19.7 24.7 331km
206mi
60.2%
Arcfox aS HI 24.1 23.8 27.8 297km
185mi
59.3%

Το BMW i3 eDrive 35L τα πήγε εξαιρετικά καλά και πήρε την πρώτη θέση, επιτυγχάνοντας το 80,5% της διαφημιζόμενης αυτονομίας του. Το Ford Mustang Mach-e GT και το Nio ET5 έρχονται 2ο και 3ο αντίστοιχα, με 79,7% και 79,0%.

Εξετάζοντας τα κορυφαία 14 BEV της λίστας, τα περισσότερα αγγίζουν το 70-80% της αυτονομίας τους. Τα Volvo XC40 και Arcfox aS HI ήρθαν τελευταία, επιτυγχάνοντας σχεδόν το 60% της αυτονομίας τους.

Hybrids

Model Advertised battery range Actual battery range % of advertised range
Geely Emgrand L Leishen Hi-P 100km/62mi (NEDC) 55km/34mi 54.6%
Changan Deepal SL03 200km/124mi (CLTC) 136km/85mi 68.2%
Haval H6 110km/68mi (NEDC) 73km/45mi 66.3%
BYD Song Plus 110km/68mi (NEDC) 94km/58mi 85.2%
Geely Monjaro Hi-P 245km/152mi (CLTC) 167km/104mi 68.3%
Wey Mocha 175km/109mi (CLTC) 149km/93mi 85%
AITO M5 170km/106mi (CLTC) 133km/83mi 78.4%
Lynk & Co 09 190km/118mi (CLTC) 140km/87mi 73.8%
AITO M7 200km/124mi (CLTC) 125km/78mi 62.3%
Li L8 210km/130mi (CLTC) 152km/94mi 72.2%
Li L9 215km/134mi (CLTC) 153km/95mi 71%

Στις περισσότερες περιπτώσεις, η διαφορά μεταξύ 30 και 60 km/h είναι αμελητέα. Αυτό διότι η θέρμανση αντισταθμίζει την αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης. Όπως ήταν αναμενόμενο, η ταχύτητα των 100 km/h επιβαρύνει την μπαταρία, με σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα να ξεπερνούν τις 20 kWh/100 Km. Εξαίρεση το BMW i3, το οποίο είχε κατανάλωση 18,8 kWh/100 Km με αυτή την ταχύτητα.

Όσον αφορά τα PHEV και EREV μοντέλα, διατήρησαν περίπου το 70% της αυτονομίας τους κατά μέσο όρο.

Γιάννης Τσομπάνογλου

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Γιατί τo κρύο μειώνει την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων

Πηγή: ArenaEV

αυτονομία αυτονομία 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.