Ένα από τα πιο ωραία χαρακτηριστικά των EVs, είναι η δυνατότητα προθέρμανσης της καμπίνας τις κρύες μέρες. Απλώς την ενεργοποιείτε μέσω του κινητού σας από το σπίτι/γραφείο και μπαίνετε σε ένα ήδη ζεστό όχημα. Πόση αυτονομία χάνετε όμως τις κρύες μέρες του χρόνου σε ένα EV;
Κινέζικα μέσα ενημέρωσης έκαναν τη δοκιμή και παρ’ότι τα αποτελέσματα αφορούν και ορισμένα κινέζικα μοντέλα, αρκετά από όσα συμμετείχαν είναι ευρωπαϊκά, αμερικάνικα και ιαπωνικά. Συνολικά 45 EVs συμμετείχαν στις δοκιμές και υπό τις παρακάτω συνθήκες:
- Εξωτερική θερμοκρασία 8-10 βαθμών Κελσίου
- Ανάκτηση ενέργειας στο μέγιστο
- Θέρμανση καμπίνας στους 25 βαθμούς
- Eco Mode
- Ελαστικά 4 εποχών
Δοκιμάστηκαν σε τρία διαφορετικά σενάρια. Με 30 Km/h στην πόλη για 100 Km, με 60 Km/h για 100 Km και στον αυτοκινητόδρομο με 100 Km/h για 153 Km. Οι 8 βαθμοί Κελσίου δεν θεωρούνται ακραία συνθήκη, αλλά ταιριάζουν πολύ στον ελληνικό χειμώνα, οπότε μας ενδιαφέρουν τα αποτελέσματα.
BEVs
Model | kWh/100 km @ 30 km/h | kWh/100 km @ 60 km/h | kWh/100 km @ 100 km/h | Actual range | % of advertised range |
---|---|---|---|---|---|
BMW i3 eDrive 35L | 15.6 | 15.6 | 18.8 | 424km 263mi |
80.5% |
Ford Mustange Mach-e GT | 17.4 | 20.5 | 25.0 | 392km 244mi |
79.7% |
Nio ET5 100 kW | 16.8 | 16.3 | 21.0 | 561km 349mi |
79.0% |
BMW iX3 | 18.3 | 17.5 | 21.5 | 422km 262mi |
78.8% |
Audi Q4 e-tron 40 | 14.7 | 18.1 | 23.2 | 470km 292mi |
77.7% |
Zeekr 001 4WD YOU | 20.2 | 18.5 | 23.8 | 485km 301mi |
74.5% |
IM L7 | 19.2 | 19.4 | 23.6 | 452km 281mi |
73.5% |
Rising Auto R7 | 19.3 | 18.9 | 24.4 | 437km 272mi |
72.1% |
Nissan Ariya 87kWh | 22.1 | 22.4 | 28.3 | 376km 234mi |
70.5% |
Polestar 2 LR FWD | 18.3 | 19.9 | 23.1 | 387km 240mi |
68.3% |
Maxus Mifa 9 | 23.5 | 23.0 | 30.3 | 357km 222mi |
66.2% |
Cadillac Lyriq RWD | 21.4 | 20.8 | 25.4 | 427km 265mi |
65.4% |
Volvo XC40 Recharge SR RWD | 19.0 | 19.7 | 24.7 | 331km 206mi |
60.2% |
Arcfox aS HI | 24.1 | 23.8 | 27.8 | 297km 185mi |
59.3% |
Το BMW i3 eDrive 35L τα πήγε εξαιρετικά καλά και πήρε την πρώτη θέση, επιτυγχάνοντας το 80,5% της διαφημιζόμενης αυτονομίας του. Το Ford Mustang Mach-e GT και το Nio ET5 έρχονται 2ο και 3ο αντίστοιχα, με 79,7% και 79,0%.
Εξετάζοντας τα κορυφαία 14 BEV της λίστας, τα περισσότερα αγγίζουν το 70-80% της αυτονομίας τους. Τα Volvo XC40 και Arcfox aS HI ήρθαν τελευταία, επιτυγχάνοντας σχεδόν το 60% της αυτονομίας τους.
Hybrids
Model | Advertised battery range | Actual battery range | % of advertised range |
---|---|---|---|
Geely Emgrand L Leishen Hi-P | 100km/62mi (NEDC) | 55km/34mi | 54.6% |
Changan Deepal SL03 | 200km/124mi (CLTC) | 136km/85mi | 68.2% |
Haval H6 | 110km/68mi (NEDC) | 73km/45mi | 66.3% |
BYD Song Plus | 110km/68mi (NEDC) | 94km/58mi | 85.2% |
Geely Monjaro Hi-P | 245km/152mi (CLTC) | 167km/104mi | 68.3% |
Wey Mocha | 175km/109mi (CLTC) | 149km/93mi | 85% |
AITO M5 | 170km/106mi (CLTC) | 133km/83mi | 78.4% |
Lynk & Co 09 | 190km/118mi (CLTC) | 140km/87mi | 73.8% |
AITO M7 | 200km/124mi (CLTC) | 125km/78mi | 62.3% |
Li L8 | 210km/130mi (CLTC) | 152km/94mi | 72.2% |
Li L9 | 215km/134mi (CLTC) | 153km/95mi | 71% |
Στις περισσότερες περιπτώσεις, η διαφορά μεταξύ 30 και 60 km/h είναι αμελητέα. Αυτό διότι η θέρμανση αντισταθμίζει την αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης. Όπως ήταν αναμενόμενο, η ταχύτητα των 100 km/h επιβαρύνει την μπαταρία, με σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα να ξεπερνούν τις 20 kWh/100 Km. Εξαίρεση το BMW i3, το οποίο είχε κατανάλωση 18,8 kWh/100 Km με αυτή την ταχύτητα.
Όσον αφορά τα PHEV και EREV μοντέλα, διατήρησαν περίπου το 70% της αυτονομίας τους κατά μέσο όρο.
Γιάννης Τσομπάνογλου
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: ArenaEV
αυτονομία αυτονομία