Για πολλά χρόνια, η διαδικασία του leasing οχήματος ήταν μια διαδικασία χρονοβόρα και ενίοτε κουραστική, λόγω της αναπόφευκτης «γραφειοκρατίας» που την συνοδεύει. Αιτήσεις, αποδεικτικά, εγγυήσεις και εμπλοκή τραπεζών, δεσμεύσεις, «ψιλά γράμματα», καταστάσεις που με τα σημερινά δεδομένα θεωρούμε πως ανήκουν στο παρελθόν και δεν υπάρχει λόγος να υποστούμε, για τη μίσθωση του αυτοκινήτου που θα θέλαμε. Η τεχνολογική πρόοδος, η ψηφιοποίηση συστημάτων και υπηρεσιών αλλά και η γενικότερη μετάβαση προς τις online αγορές και διαδικασίες, σε συνδυασμό με την έμπνευση και το όραμα τριών ανθρώπων, έφεραν στη ζωή μας το εύκολο και γρήγορο leasing που πάντα περιμέναμε… και το όνομα αυτού, instacar!
Οι άνθρωποι πίσω από την ιδέα του instacar και το πως υλοποιήθηκε
Το instacar «γεννήθηκε» ως concept το 2018, στο μυαλό των συνιδρυτών του: Οι Αντώνης Σαμοθράκης, Αντώνης Ζώης και Βασίλης Δαμιανός, διακεκριμένοι και με μεγάλη εμπειρία στον κλάδο τους, έκαστος (έχοντας «θητεύσει» σε εταιρείες όπως η efood, η AVIS και η PWC), θέλησαν να δημιουργήσουν μια νέα υπηρεσία leasing οχημάτων, πιο ευέλικτη και customer-friendly από οποιαδήποτε άλλη στην αγορά μέχρι τότε. Η αρχική ιδέα άρχισε να μετατρέπεται σε μελετημένo business plan και εν τέλει το instacar υλοποιήθηκε και έκανε το ντεμπούτο του το 2019, λίγο πριν την πανδημία που άλλαξε τη ζωή μας για πάντα, αλλά εγκαίρως ώστε να επωφεληθεί των νέων συνθηκών που διαμορφώθηκαν την τελευταία διετία. Ο στόχος των τριών συνιδρυτών ήταν (και είναι) σαφής: Να γίνει το instacar η κορυφαία υπηρεσία γύρω από την αυτοκίνηση στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Μεγαλεπήβολος, ναι, αλλά… why not;
Τι είναι, όμως, το instacar και πως ακριβώς λειτουργεί; Ουσιαστικά πρόκειται για την πρώτη πλήρως ψηφιακή υπηρεσία μηνιαίας συνδρομής οχημάτων στην Ελλάδα. Οι επικεφαλής του αποφεύγουν να το χαρακτηρίζουν ως υπηρεσία “leasing”, ούτε ως “rent-a-car”. Το concept είναι η «γεφύρωση» του χάσματος μεταξύ του κλασικού, δεσμευτικού leasing μεταχειρισμένων ή καινούριων και του κοστοβόρου (για μακροχρόνια χρήση) rent-a-car. Για να επιτευχθεί αυτό θα έπρεπε να μην υπάρχει χρονική δέσμευση συνδρομής, να μην επιβάλλεται η συνήθης, μεγάλη χρηματική προκαταβολή και ταυτόχρονα το μηνιαίο κόστος να διατηρηθεί σε λογικά επίπεδα. Φυσικά, όλα θα έπρεπε να γίνονται online, ει δυνατόν χωρίς φυσική παρουσία του πελάτη, γρήγορα και εύκολα, χωρίς περιττή «χαρτούρα» και με όσο το δυνατόν μικρότερο αρχικό κόστος.
Insta… everything
Φαντάζει ανέφικτο αλλά το instacar το πέτυχε και πλέον διαθέτει πάνω από 1.200 οχήματα σε όλη την Ελλάδα, στα χέρια των “instadrivers” τους, όπως τους αποκαλούν. Οι επιρροές του γνωστού social media είναι εμφανείς παντού. Το “instateam”, οι υπάλληλοι της εταιρείας που εδρεύει σε ένα νέο κτίριο στο Χαλάνδρι, χωρίς επιγραφές και διακριτικά, είναι διαθέσιμοι ανά πάσα στιγμή, online ή τηλεφωνικώς, για να βοηθήσουν τον πελάτη στη διαδικασία συνδρομής. Τα instabikes είναι η γκάμα ηλεκτρικών ποδηλάτων της εταιρείας, τα οποία επίσης μπορεί ο ενδιαφέρομενος να αποκτήσει μέσω συνδρομητής, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα και ηλεκτρικά σκούτερ. Το instablog της φιλοξενεί χρήσιμα άρθρα/How-Tos και το branding είναι έντονο, ακόμα και στο συνοδευτικό φάκελο με τα «καλούδια» που λαμβάνει κάθε πελάτης μαζί με το όχημά του. Stickers, μπρελόκ και ποιος ξέρει τι άλλο, μελλοντικά.
Η online πλατφόρμα του instacar είναι σύγχρονη και εύχρηστη, χωρίς να «χάνεσαι» στις υποσελίδες και με την διαδικασία συνδρομής να απαιτεί 4 βήματα, 100% online. Η υποβολή των δικαιολογητικών γίνεται online, ενώ η ευελιξία είναι δεδομένη και εδώ. Απλώς «ανεβάζετε» το εκάστοτε PDF ή JPG αρχείο, τραβηγμένο ακόμα και με το smartphone σας, ο τυπικός οικονομικός έλεγχος γίνεται εσωτερικά χωρίς εμπλοκή τραπεζών και εφ’όσον το όχημα είναι διαθέσιμο, το αίτημα εγκρίνεται σε ελάχιστο χρόνο. Έπεται η καταβολή του “instastart”, το οποίο ουσιαστικά είναι το εφ’άπαξ ποσό εγγραφής στην υπηρεσία που δεν χρειάζεται να καταβληθεί ποτέ ξανά (συνδέεται με το ΑΦΜ) και το ποσό ενός μήνα συνδρομής του οχήματος, το οποίο για την πλειονότητα των πελατών επιστρέφεται, μέσω τριών διαφορετικών σεναρίων. Μέσα σε 2 έως 10 ημέρες γίνεται η παράδοση του οχήματος και… that’s it!
Φυσικά, δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει και ένα mobile instacar app, ώστε όλα τα παραπάνω να γίνονται ακόμα και χωρίς την ανάγκη υπολογιστή, μέσω του κινητού ή του tablet του χρήστη. Το app είναι ήδη έτοιμο και θα λανσαριστεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ολοκληρώνοντας την πλατφόρμα του instacar, τουλάχιστον μέχρι την επόμενη προσθήκη.
Από εκεί και πέρα, όλα τα «υπέρ» του παραδοσιακού leasing μεταχειρισμένων ή καινούριων οχημάτων ισχύουν και εδώ. Μηδενικά έξοδα συντήρησης του οχήματος, αλλαγής ελαστικών, καταβολής τελών κυκλοφορίας ενώ παρέχεται η αναμενόμενη κάλυψη μικτής ασφάλειας του οχήματος. Η διαφορά είναι οτι ο… instadriver μπορεί να αποδεσμευθεί και επιστρέψει το όχημα ανά πάσα χρονική στιγμή, πληρώνοντας μόνο για όσο καιρό το έχει χρησιμοποιήσει (σε μηνιαία βάση). Ή, μπορεί να το εξαγοράσει όποτε θέλει, χωρίς να χρειάζεται να περιμένει τον προκαθορισμένο χρόνο (π.χ. 48 μήνες).
EV ready
Στο πλαίσιο που μας ενδιαφέρει, αυτό της ηλεκτροκίνησης, το instacar αυτή τη στιγμή διαθέτει πάνω από 60 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο στόλο του. Το παλαιότερο EV του instafleet είναι το Skoda Citigo (σε συνδρομή ήδη επί 2 έτη) ενώ το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των πελατών εστιάζεται στο Tesla Model 3. Οι συνδρομητές που επέλεξαν EV αναφέρουν οτι δεν θα ξαναγυρίσουν σε αυτοκίνητο βενζίνης ή diesel και οτι με συνετό τρόπο οδήγησης είναι απόλυτα ευχαριστημένοι από την αυτονομία του, η οποία ενίοτε ξεπερνά την ονομαστική. Αυτή τη στιγμή το instacar διαθέτει EVs με αυτονομία από 159 Km (Smart Fortwo electric) έως και 612 Km (Tesla Model 3 LR) ενώ στη γκάμα του υπάρχει και το Citroen Ami microcar με αυτονομία 75Km! Η μικροκινητικότητα εν γένει είναι μέρος της φιλοσοφίας του instacar και η γκάμα οχημάτων του διαρκώς εμπλουτίζεται με νέα ηλεκτρικά σκούτερ, ηλεκτρικά ποδήλατα και… ελπίζουμε κάποια στιγμή, ηλεκτρικά πατίνια.
Αυτή ήταν μια πρώτη “γνωριμία” με το instacar, κυρίως για όσους δεν έχετε δει ακόμα κάποιο από τα reviews ηλεκτρικών οχημάτων του που έχουμε πραγματοποιήσει στο GetElectric.gr. Θεωρούμε πως είναι μια καινοτόμος υπηρεσία που προσφέρει νέες δυνατότητες και εναλλακτικές επιλογές σε μερίδα του κοινού, διαφοροποιούμενη από τις κλασικές υπηρεσίες leasing και ευχόμαστε να ανοίξει το δρόμο για περισσότερες καινοτομίες στην αγορά του mobility!
Δείτε την πρόσφατη ομιλία του Αντώνη Σαμοθράκη, CEO του instacar, για το μέλλον του mobility στο 2ο Electric + Micro Mobility Forum πατώντας εδώ.