Ο CEO της Mahle, γνωστής εταιρείας παραγωγής εξαρτημάτων για κινητήρες και οχήματα, Arnd Franz, δήλωσε ότι η υδρογονοκίνηση θα αποτύχει χωρίς «μπλε» υδρογόνο που παράγεται από ορυκτά καύσιμα.
«Δεν μπορούμε να επιτύχουμε καμία μείωση των εκπομπών CO2 αν χρησιμοποιήσουμε φυσικό αέριο ή άλλες ορυκτές πηγές για την παραγωγή υδρογόνου», είπε ο Franz. «Σήμερα, η παραγωγή υδρογόνου παγκοσμίως είναι περίπου 90 εκατομμύρια τόνοι. Ο αριθμός αυτός πρόκειται να αυξηθεί στους 130 εκατομμύρια τόνους μέχρι το 2030. Επί του παρόντος, έχουμε ένα αυξανόμενο τμήμα αυτού του προϊόντος που είναι πιο βιώσιμο. Με τον όρο πιο βιώσιμο, εννοώ το μπλε και, τελικά, το πράσινο υδρογόνο. Κατά τη γνώμη μας, η παραγωγή μπλε υδρογόνου είναι απαραίτητη για να αναπτυχθούν οι υποδομές προκειμένου να διαμορφωθεί ένα οικοσύστημα».
«Θα αποτύχουμε [με την τεχνολογία υδρογόνου] αν δεν χρησιμοποιήσουμε και μπλε υδρογόνο», διευκρίνισε ο Franz. «Αυτή τη στιγμή, το υδρογόνο παράγεται από ορυκτές πηγές με δέσμευση άνθρακα, δηλαδή δεν αφήνουμε τον άνθρακα να φτάσει στην ατμόσφαιρα. Τελικά, πρέπει να φτάσουμε στην αιολική και την ηλιακή ενέργεια ως πηγές ενέργειας για την παραγωγή υδρογόνου, και πιστεύουμε ότι οι ΗΠΑ έχουν ένα πραγματικά εντυπωσιακό πρόγραμμα [χάρη στις] επιδοτήσεις από το νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού».
Η MAN Trucks, από την άλλη πλευρά, πιστεύει οτι ότι το υδρογόνο δεν θα λειτουργήσει ποτέ, ποντάροντας στις μπαταρίες. Νωρίτερα φέτος, ο διευθύνων σύμβουλος της MAN trucks, Alexander Vlaskamp, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι είναι «αδύνατο για το υδρογόνο να ανταγωνιστεί αποτελεσματικά τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρίες».
«Είναι άλλο πράγμα να έχεις την τεχνολογία και άλλο πράγμα η τεχνολογία να είναι βιώσιμη», δήλωσε ο Vlaskamp στο περιοδικό Expansión. «Το πράσινο υδρογόνο δεν είναι εύκολα διαθέσιμο για τις μεταφορές και δεν έχει νόημα η μετάβαση από το ντίζελ στο υδρογόνο αν η πηγή ενέργειας δεν είναι βιώσιμη».
Ακόμα κι έτσι, η ΜΑΝ συνεχίζει να αναπτύσσει την τεχνολογία υδρογόνου με εντατικό ρυθμό, επωφελούμενη έτσι και από τις πολλαπλές επιδοτήσεις που προσφέρονται για το σκοπό αυτό.
Η άποψή μας;
Ήδη η πηγή του άρθρου περιέχει αρκετά προσωπικά σχόλια του συντάκτη, τα οποία αφαιρέσαμε ώστε να εστιάσουμε στις δηλώσεις των στελεχών αυτών. Είναι ηλίου φαεινότερον οτι μόνο το πράσινο υδρογόνο είναι αρκετά “οικολογικό” και “βιώσιμο” για να αντικαταστήσει άλλες μορφές κίνησης και ενέργειας (και ακόμα και αυτό αμφισβητείται σε ένα βαθμό), αλλά η δημιουργία του σε αυτή τη φάση είναι κοστοβόρα και ασύμφορη. Το μπλε υδρογόνο είναι μια μέση λύση, ένα ενδιάμεσο σκαλοπάτι αν θέλετε, όμως απαιτεί ορυκτά καύσιμα για να δημιουργηθεί. Beats the purpose, σωστά;
Ωστόσο, οι “βαριές” επιδοτήσεις που δίνονται για την ανάπτυξη του υδρογόνου προσελκύουν το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών, και όχι άδικα. Το αν όλο αυτό θα οδηγήσει κάπου, θα το δείξει ο χρόνος, αλλά προς το παρόν οι ενδείξεις δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές…
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση €3,5 εκ. για σταθμό ανεφοδιασμού Υδρογόνου στο Θριάσιο
Πηγή: Electrek