Update: 2:04 – 24/9/2020
Μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε για το αν ή όχι οι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης Β κατηγορίας θα μπορούν να οδηγούν μηχανή έως 125 κυβικά χωρίς να περνούν εξετάσεις το υπουργείο Μεταφορών αναγκάστηκε να δώσει διευκρινίσεις…
Όπως αναφέρεται σε νεότερη ανακοίνωση: «Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.
Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.
Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.
Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα».
========================================
Αρχικό άρθρο:
Καλά τα νέα για όλους τους κατόχους διπλώματος Β’ κατηγορίας (ΙΧ αυτοκινήτου) που ενδιαφέρονταν για την απόκτηση μοτοποδηλάτου ή μοτοσυκλέτας με κινητήρα έως 125 κυβικών εκατοστών, αφού πλέον θα δικαιούνται να το κάνουν χωρίς να δώσουν εξετάσεις εκ νέου για δίπλωμα.
Όλα αυτά αναφέρονται στην υπ’ αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).
Δείτε επίσης: Διευκρινίσεις του Υπουργείου για τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα
Η λήψη αυτής της απόφασης μάλλον θα αποδειχθεί ευεργετική για τη μικροκινητικότητα εν γένει καθώς πλέον θα μπορούν να οδηγηθούν νόμιμα από όσους έχουν δίπλωμα για ΙΧ, ελαφριά ηλεκτρικά μοτοποδήλατα με σύστημα πρόωσης που μπορεί να ξεπερνούν τα 250W και τα 25 Km/h, ηλεκτρικά πατίνια, ηλεκτρικά ποδήλατα κ.λπ. Φυσικά, εξακολουθεί να είναι υποχρεωτική η ασφάλιση των οχημάτων, η χρήση κράνους, η ύπαρξης πινακίδας αριθμού κυκλοφορίας και ό,τι άλλο ίσχυε μέχρι σήμερα γι’αυτά.
Επιπλέον, η απόφαση μπορεί να ενθαρρύνει την εξάπλωση των ηλεκτρικών σκούτερ που ήδη βρίσκουν το δρόμο τους προς την ελληνική αγορά και αποτελούν ικανοποιητική εναλλακτική λύση αντί των συμβατικών σκούτερ έως 125 κ.ε.
Δείτε το ΦΕΚ εδώ.
Συγκεκριμένα, αναφέρονται τα εξής:
Άρθρο 2
Συμπλήρωση Παραρτήματος Ι του π.δ. 51/2012 (Α’ 101)
Στην παρ. 3 του Παραρτήματος Ι του άρθρου 21 του π.δ. 51/2012 (Α’ 101), στο σημείο 12 του στοιχείου α της σελίδας 2 του εντύπου της άδειας οδήγησης, προστίθεται νέος εθνικός κωδικός αριθμός «121», ως ακολούθως:
«121. Η κατηγορία Β ισχύει και για οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1.»
Άρθρο 3
Ισχύς
Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Παπάγου, 18 Σεπτεμβρίου 2020
Πηγή: e-nomothesia