Στις 15 Δεκεμβρίου 2022 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (αρ. φύλλου 6414) η απόφαση 393352 που αφορά την αυτόνομη οδήγηση στην Ελλάδα. Οι προβλέψεις κυρίως αφορούν τα αυτόνομα ηλεκτρικά λεωφορεία και επιβατικά που τα επόμενα χρόνια θα κινούνται δοκιμαστικά ή μη στους ελληνικούς δρόμους. Με το νέο ΦΕΚ ορίζονται τα οχήματα, οι πλατφόρμες λειτουργίας και παρακολούθησής τους, ο υπεύθυνος της λειτουργίας του, το σχέδιο εκτάκτου ανάγκης κ.λπ.
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την απόφαση εδώ αλλά παρακάτω αναφέρουμε επιγραμματικά κάποια ενδιαφέροντα σημεία της.
-Το όριο ταχύτητας των αυτόνομων οχημάτων (χωρίς οδηγό) ορίζεται στα 30 Km/h.
-Επιτρέπεται η κίνηση αυτόνομων οχημάτων μόνο για ερευνητικούς/δοκιμαστικούς σκοπούς. Μετά την αρχική δοκιμαστική περίοδο και ανάλογα με τα αποτελέσματα, μπορεί να δοθεί η άδεια κίνησης για ερευνητικούς σκοπούς.
-Το αυτόνομο όχημα μπορεί να φέρει και επιβάτες, ενώ δεν απαιτείται (αλλά επιτρέπεται) η ύπαρξη οδηγού και επόπτη.
-Οι δρόμοι στους οποίους κινείται αυτόνομο όχημα πρέπει να έχουν ειδική σήμανση για να ενημερώνουν και τους υπόλοιπους χρήστες/πεζούς.
-Το όχημα μπορεί να παραβιάσει τον ΚΟΚ σε περίπτωση που αναγνωρίζει οτι απαιτείται για να αποφευχθεί άλλος κίνδυνος (ελιγμός ελάχιστου κινδύνου)
-Σε περίπτωση αναπόφευκτου κινδύνου για την ανθρώπινη ζωή, το σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης δεν προβλέπει καμία στάθμιση με βάση τα προσωπικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων. Η προστασία άλλης ανθρώπινης ζωής εκτός του οχήματος δεν εξαρτάται από την προστασία της ανθρώπινης ζωής εντός οχήματος.
Η ευπάθεια των εμπλεκόμενων χρηστών του οδικού δικτύου θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στο πλαίσιο της στρατηγικής αποφυγής/μετριασμού.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Η Mercedes θα έχει 100% την ευθύνη σε ατύχημα με αυτόνομο όχημά της
αυτόνομη οδήγηση
Αρχική εικόνα: ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ | Credit: Eurokinissi