Μάλλον απογοητευτικές οι επιδόσεις του υβριδικού συστήματος e-Power της Nissan, καθώς δεν επιτυγχάνει την εξοικονόμηση ενέργειας που περιμέναμε. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, είναι υποδέεστερο ακόμα και από θερμικά μοντέλα.
Μια δοκιμή του 1001cars στο YouTube δείχνει ακριβώς τα παραπάνω. Ο δημιουργός χρησιμοποίησε ένα Nissan Qashqai e-Power σε πραγματικές συνθήκες και το αποτέλεσμα δεν ήταν κολακευτικό από πλευράς κατανάλωσης.
Εν ολίγοις για το e-Power, η Nissan ουσιαστικά χρησιμοποιεί ένα μικρό θερμικό κινητήρα (I3 – 1,5 λίτρων) ως γεννήτρια. Αυτή τροφοδοτεί την μπαταρία που με τη σειρά της τροφοδοτεί δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός και έναν πίσω (στις AWD εκδόσεις). Η μπαταρία αυτή έχει χωρητικότητα μόλις 2 kWh και ουσιαστικά λειτουργεί ως “buffer”. Μόλις αποφορτιστεί, η γεννήτρια μπαίνει σε λειτουργία, τη φορτίζει και απενεργοποιείται. Όταν χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για γρήγορη οδήγηση, ο κινητήρας και πάλι βοηθά την κατάσταση, αλλά θεωρητικά είναι ρυθμισμένος για καλύτερη απόδοση, ώστε να εξακολουθεί να ρυπαίνει λιγότερο.
Το τεστ αποδεικνύει και πάλι οτι οι ηλεκτροκινητήρες είναι ανώτεροι από τους κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ, κανείς δεν το αμφισβητεί αυτό άλλωστε. Το κυρίως πρόβλημα είναι η αποθήκευση ενέργειας. Ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση σε αυτό και αναγκαζόμαστε να καταφεύγουμε σε τεράστιες, βαριές και ακριβές μπαταρίες.
Σαν concept, το e-Power δείχνει ιδανικό. Ωστόσο, σε πραγματικές συνθήκες χρήσης η κατανάλωση καυσίμου του ξεπερνάει ακόμα των ανταγωνιστικών, θερμικών μοντέλων. Η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη σε χαμηλές ταχύτητες χωρίς φορτίο και σε αργή κίνηση εντός πόλης. Εκεί το e-Power έχει αισθητά χαμηλότερη κατανάλωση (<5 lt/100 Km) και αποκτά “νόημα”. Σε ανοιχτό δρόμο με ταχύτητες άνω των 120 Km/h, όμως, αλλά και σε πιο επιθετική οδήγηση, η κατανάλωση φτάνει ακόμα και διψήφια νούμερα.
Δείτε τη δοκιμή εδώ:
Γιάννης Τσομπάνογλου
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: ArenaEV