Εχθές πραγματοποιήθηκε το επίσημο “ντεμπούτο” των νέων BYD Atto 2 και Sealion 7 στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα κάναμε και “ποδαρικό” στη νέα έκθεση της εταιρείας, στον Άλιμο. Η εγκατάσταση των 3.000 τ.μ. γίνεται το τρίτο “BYD point” στην Αττική, έπειτα από του Αμαρουσίου και του Κηφισού και το τέταρτο πανελλαδικά, ενώ έχει ανοίξει ήδη τις πόρτες της στο κοινό, για πωλήσεις, after-sales support και πάσης φύσεως υπηρεσίες.

byd-greece-ellada-2024-2025-atto-2-sealion-7

Στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης των δύο νέων ηλεκτρικών μοντέλων, οι άνθρωποι της BYD Greece και του Ομίλου Σφακιανάκη έκαναν έναν άτυπο απολογισμό, με αφορμή τη συμπλήρωση ακριβώς ενός έτους λειτουργίας της εταιρείας στην Ελλάδα. Ήταν στις 20 Μαρτίου του 2024 όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα μοντέλα της BYD στο Ζάππειο Μέγαρο και οι πρώτες 365 ημέρες τους στη χώρα μας, έχουν σαφώς θετικό πρόσημο.

byd-greece-ellada-2024-2025-atto-2-sealion-7

Την παρουσίαση άνοιξε με δηλώσεις του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Σφακιανάκη, Σταύρος Τάκη, ο οποίος στάθηκε στην μέχρι τώρα ταχύτατη άνοδο του BYD brand στην Ελλάδα, προβλέποντας μια αντίστοιχη συνέχεια. Στην παρουσίαση που ακολούθησε, ενημερωθήκαμε από τον Γενικό Διευθυντή της BYD Greece, Βασίλη Θεοδώρου, για την πορεία του brand μέσα στο 2024, την οποία γνωρίζαμε, αλλά και για την έως τώρα πορεία του το 2025, με στοιχεία σχεδόν πλήρους τριμήνου (Ιανουάριος-Μάρτιος 2025). 

Να σημειωθεί οτι σε παγκόσμιο η επίπεδο, η BYD είναι πλέον 3ο brand σε πωλήσεις παγκοσμίως (ανεξαρτήτως τύπου κίνησης), με 3,8 εκατομμύρια πωλήσεις και 6η με 4,27 εκ. σε επίπεδο ομίλων.

byd-greece-ellada-2024-2025-atto-2-sealion-7
Ο Πρόεδρος και CEO του Ομίλου Σφακιανάκη, Σταύρος Τάκη.

Μέσα στο 2024, πρακτικά στο διάστημα Απρίλιος-Δεκέμβριος, η BYD κατέγραψε 1.578 ταξινομήσεις, με “αιχμή” τα Atto 3 και Dolphin (θυμηθείτε τις δοκιμές μας εδώ και εδώ, αντίστοιχα). Έτσι απέκτησε το 1,2% της συνολικής αγοράς επιβατικών (όλων των τύπων κινητήρων), με το μερίδιο στην αγορά λιανικής να φθάνει το 1,6%. Απομονώντας την αγορά ηλεκτροκίνησης, η εταιρεία κατέκτησε μερίδιο 17,9%, με σαφώς υψηλότερη επίδοση στην αγορά λιανικής (28,4%), δείχνοντας οτι τα μοντέλα της απευθύνονται σε μεγάλη μερίδια ιδιωτών, πλέον.

byd-greece-ellada-2024-2025-atto-2-sealion-7

Στο σημείο αυτό ο κ.Θεοδώρου έκανε ένα πολύ χρήσιμο breakdown των μεριδίων του εκάστοτε segment στη συνολική αγορά. Αν και τα A και B segments παραμένουν “ασήμαντα” επί του συνόλου των ηλεκτρικών, ελλείψει και διαθέσιμων μοντέλων (3+3% αντίστοιχα), το B-SUV segment (όπου μόλις “μπήκε” το Atto 2) έχει το 20% της αγοράς EVs, με το C segment να κατέχει το 15% και το C-SUV (όπου βρίσκεται ήδη το Atto 3) να έχει το 18%. Καθώς, όμως, η επέκταση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας ξεκίνησε από τα “ψηλά προς τα χαμηλά”, ήτοι από τα premium/luxury μοντέλα, το D segment έχει ένα υψηλό 17% και το D-SUV segment είναι στην πρώτη θέση με 21%. Εκεί ακριβώς τοποθετείται και το Sealion 7, έτσι ώστε η BYD να καλύπτει και τα τρία νευραλγικά SUV segments.

byd-greece-ellada-2024-2025-atto-2-sealion-7

Όσον αφορά το 2025, αν και οι ταξινομήσεις Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου είναι ήδη γνωστές, λάβαμε στοιχεία YTD (Year-To-Date), δηλαδή μέχρι και το πρώτο 20ήμερο του Μαρτίου. Συνολικά η αγορά επιβατικών παρουσιάζει πτώση 12,8% αλλά η αγορά των EVs σημειώνει αισθητή άνοδο, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Αυτό εκμεταλλεύεται και η BYD, με 469 ταξινομήσεις μέχρι στιγμής και το 1,9% της συνολικής αγοράς, ενώ μεταξύ των “ηλεκτρικών” brands είναι με διαφορά πρώτη, με μερίδιο που πλησιάζει το 30% (29,9%). Στην αγορά λιανικής EVs, το μερίδιό της φθάνει το 44,1%, επαληθεύοντας και το προηγούμενο συμπέρασμά μας περί τοποθέτησης των μοντέλων της και ως επιστέγαση της ομολογουμένως πολύ επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής της, επιθετικότερης ακόμα και σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Για την ιστορία, στη 2η θέση για το πρώτο τρίμηνο του 2025 βρίσκονται τα EVs της Volvo (147 ταξινομήσεις, 9,4%) και στην 3η αυτά της Tesla (126, 8,1%).

byd-greece-ellada-2024-2025-atto-2-sealion-7

Τέλος, ενδιαφέρουσα ήταν η σύγκριση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, με την Ευρώπη. Τα βενζινοκίνητα μοντέλα είχαν παρεμφερή μερίδια το 2024 (35,7% έναντι 34,4%, αντίστοιχα), όπως και τα PHEVs (6% έναντι 6,9%). Μεγάλη διαφορά όμως υπάρχει στα BEVs (6,4% έναντι 13,1%), όπου η χώρα μας υπολείπεται ακόμη, ενώ το κενό αυτό, όπως και των diesels, υπερκαλύπτουν τα απλά υβριδικά (HEVs), με 42,3% στην Ελλάδα έναντι 30,1% της Ευρώπης.

byd-greece-ellada-2024-2025-atto-2-sealion-7

Στη συνέχεια ενημερωθήκαμε για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες των Atto 2 και Sealion 7, αλλά και για τις τιμές τους. Μπορείτε να τα δείτε όλα στα αντίστοιχα Δελτία Τύπου που εξέδωσε χθες η εταιρεία, εδώ και εδώ, όπως και στο επίσημο site της.

byd-greece-ellada-2024-2025-atto-2-sealion-7

Τέλος, είχαμε την δυνατότητα για κάποιες πρώτες εντυπώσεις οδήγησης του Atto 2, ενώ το έχουμε πλέον στα χέρια μας για δοκιμή και τις επόμενες μέρες θα σας πούμε τα πάντα γι’αυτό, μέσω του καθιερωμένου, πλέον, αναλυτικού video-review μας…

byd-greece-ellada-2024-2025-atto-2-sealion-7

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.