Λιλιπούτεια αλλά ισχυρά μοτέρ έχουμε δει αρκετά τα τελευταία χρόνια, τόσο θερμικά, όσο και ηλεκτρικά. Φυσικά, τα δεύτερα μας ενδιαφέρουν περισσότερο και αυτό που παρουσίασε η σουηδική Koenigsegg είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο!
Αναπτύχθηκε από την εταιρεία για το τετραθέσιο Koenigsegg Gemera, ονομάζεται Quark και ζυγίζει μόλις 28,5 Kg. Το εντυπωσιακό, όμως, είναι οτι αποδίδει 335 ίππους και… 600 Nm ροπής! Στη φωτογραφία το βλέπετε δίπλα σε ένα κουτάκι αναψυκτικού 330 mL. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, οτι αυτά είναι τα “peak” νούμερα απόδοσης, που μπορούν να διατηρηθούν για 20″ μόνο. Έπειτα, η ισχύς πέφτει στους 134 ίππους και η ροπή στα 250 Nm. Δεν πειράζει, όμως, αφού το Gemera έχει τρεις ηλεκτροκινητήρες Quark, συν ένα τρικύλινδρο biturbo κινητήρα βενζίνης που αποδίδει… 592 ίππους.
Ουσιαστικά οι Quark κινητήρες θα χρησιμεύουν στην αύξηση της απόδοσης και τη βελτίωση της επιτάχυνσης σε χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες. Έπειτα, θα αναλαμβάνει δράση εξ’ολοκλήρου ο βενζινοκινητήρας. Το αποτέλεσμα θα είναι μια ασύλληπτη επιτάχυνση (0-100 Km/h σε 1,9″) αλλά και υψηλή τελική ταχύτητα (400 Km/h). Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου θα είναι μόνο 50 Km. Το παρακάτω γράφημα από το site της εταιρείας θα σας δώσει μια καλή εικόνα του πως λειτουργεί το υβριδικό σύστημα του Gemera.
Τέλος, η εταιρεία ετοιμάζει και ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης που θα αποτελείται από δύο Quark μαζί. Θα ονομάζεται Terrier και θα συνδυάζεται με ένα μικρό αλλά ισχυρό inverter και μικρά πλανητικά συστήματα γραναζιών για μείωση των στροφών στην “έξοδο” της κίνησης. Θα αποδίδει έως 670 ίππους και θα ζυγίζει 85 Kg, ενώ θα μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα, ακόμα και με monocoque σασί. Για τους φίλους της Mazda, το concept θυμίζει λίγο rotary κινητήρα με έναν και δύο ρότορες αντίστοιχα, έτσι δεν είναι;
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Caranddriver.com