Αρχική Reviews-Tests e-cars Οδηγήσαμε το Lynk & Co 02 στη Σλοβενία και ιδού τα πάντα...

Οδηγήσαμε το Lynk & Co 02 στη Σλοβενία και ιδού τα πάντα γι’αυτό!

lynk & co 02 (15)

Όπως σας είχαμε προϊδεάσει μέσω των social media μας, βρεθήκαμε αυτές τις μέρες στη Σλοβενία για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Lynk & Co 02, του BEV C-SUV από το brand που “συστήθηκε” στην Ελλάδα μέσω του Lynk & Co 01 PHEV (θυμηθείτε την παρουσίασή μας εδώ). Έτσι, είχαμε την ευκαιρία να είμαστε από τα πρώτα Μέσα που είδαμε και οδηγήσαμε το νέο μοντέλο της εταιρείας, το οποίο πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά, οπότε σας έχουμε αρκετές πληροφορίες γι’αυτό!

Η αποστολή μας είχε ως βάση το Bohinj, όπου ένας μικρός στόλος από “02” μας περίμενε και όπου έλαβε χώρα η επίσημη παρουσίαση, από τους ανθρώπους της εισαγωγικής SEEAG και της Lynk & Co. Όσον αφορά την Ελλάδα, η εταιρεία έχει ήδη παρουσία σε 8 σημεία μέσω του δικτύου συνεργατών της και σύντομα θα βρεθεί σε ακόμα 3, ενώ υπενθυμίζουμε και την επένδυση στο πρώην ακίνητο του “Λαϊνόπουλου”, στην Κηφισιά, το οποίο διαμορφώνεται και σύντομα θα στεγάσει τα γραφεία της και όχι μόνο.

Το Lynk & Co 02, όπως προείπαμε, είναι ένα C-SUV που βασίζεται στην ίδια 400V πλατφόρμα που “πατάει” και το Volvo EX30, ελέω Geely, φυσικά. Ωστόσο, είναι αισθητά μεγαλύτερο σε μήκος (4,46m) αλλά διατηρεί το ίδιο σχεδόν πλάτος παρά τις ογκώδεις βάσεις των καθρεπτών του (2,04m, 1,845m με κλειστούς καθρέπτες) και το ύψος του είναι 1,57m. Η απόσταση από το έδαφος είναι 191mm και υπέρ-αρκετή για να κινηθείτε και εκτός δρόμου, αν χρειαστεί, ενώ ο κύκλος στροφής είναι 11,4m, χάρη και στους κοντούς προβόλους του.

Εμφανισιακά διατηρεί τα εμπρός DRLs που είναι σήμα-κατατεθέν του brand, με τα κυρίως φώτα να βρίσκονται αρκετά χαμηλότερα, έχει ωραίες καμπύλες και ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το πίσω μέρος, με το πίσω τζάμι να καταλήγει σε ένα απότομο “κόψιμο”, όπου βρίσκονται και τα πίσω, LED φώτα. Εκτός από πόντους στην εμφάνιση, η συγκεκριμένη επιλογή βοηθά και αεροδυναμικά μειώνοντας τους στροβιλισμούς του αέρα, με μειονέκτημα, ωστόσο, την περιορισμένη ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω.

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 410 λίτρα αλλά μόνο αν συνυπολογίσετε και τον χώρο κάτω από το “πάτωμά” του, όπου βρίσκονται το κιτ επισκευής ελαστικού κ.λπ. Εμπρός έχουμε ένα μικρό frunk των 15 λίτρων όπου μπορείτε να αποθηκεύτε τα καλώδια φόρτισης, για παράδειγμα. Το βάρος του οχήματος είναι 1.820 Kg και μπορεί να ρυμουλκήσει έως 1.600 Kg με φρένα και να μεταφέρει 75 Kg στην οροφή του (γυάλινη, πανοραμική, χωρίς σκίαστρο).

Ο ηλεκτροκινητήρας στο πίσω μέρος αποδίδει 272 ίππους και 323 Nm ροπής με το 0-100 Km/h να έρχεται σε 5,5″ και την μέγιστη ταχύτητα να ορίζεται στα 180 Km/h. Η μπαταρία είναι NMC με ωφέλιμη χωρητικότητα 66 KWh και προσφέρει έως 435-445 Km αυτονομίας σε μικτό κύκλο κατά WLTP, με κατανάλωση 17,1-17,6 KWh/100 Km. Η φόρτιση γίνεται είτε στα 11, είτε στα 22 KW μέσω AC φορτιστή και στα 150KW σε DC ταχυφορτιστή, με το 10-80% να απαιτεί 30′, σύμφωνα με την εταιρεία. Σημαντική και η ύπαρξη V2L (έως 3,3 KW).

Όσον αγορά τις διαφορές των εκδόσεων Core και More, θα αναφέρουμε τις ζάντες 20″ (αντί 19″) με ελαστικά 245/45/20 (αντί 235/50/19), την ύπαρξη αντλίας θερμότητας στην More έκδοση, τις 360 κάμερες, την 22KW AC φόρτιση (αντί 11KW), την ασύρματη φόρτιση για 2 κινητά, την selfie κάμερα, το ηχοσύστημα 14 ηχείων Harman Kardon με subwoofer (αντί του απλού των 8 ηχείων), το θερμαινόμενο τιμόνι, το ηλεκτρικό ρυθμιζόμενο 6-way κάθισμα συνοδηγού και οδηγού, τον ambient φωτισμό καμπίνας με ρύθμιση χρωμάτων, τα φιμέ πίσω παράθυρα (που επί τη ευκαιρία δεν κατεβαίνουν και πάρα πολύ) και το auto-tilt των καθρεπτών κατά την όπισθεν. Κατά τα άλλα ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και για τις δύο εκδόσεις, τις τιμές των οποίων αναφέρουμε παρακάτω.

Αφού λάβαμε την παραπάνω ενημέρωση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο BEV μέχρι το δημοφιλές Bled, όπου ξεναγηθήκαμε στο πασίγνωστο μεσαιωνικό του κάστρο. Στη διαδρομή ήταν αναπόφευκτες οι συγκρίσεις με το άτυπο “αδερφάκι” του καθώς βασίζονται στην ίδια modular πλατφόρμα-“πάτωμα” και έχουν αρκετές ομοιότητες, αλλά και διαφορές. Άλλωστε, το 02 είναι μακρύτερο και έχει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, ενώ χάρη στην πανοραμική οροφή το headroom είναι αρκετό για όλους τους επιβάτες. Η εσωτερική διαμόρφωση έχει επίσης αρκετές διαφορές, από τους μικροχώρους (που βρήκαμε αρκετά πρακτικούς) μέχρι και τo dash του οδηγού, κάποια χειριστήρια, το τιμόνι κ.λπ.

Ο ambient φωτισμός κατά μήκος του ταμπλώ είναι πολύ ενδιαφέρον και “3D”, δημιουργώντας μια όμορφη ατμόσφαιρα αλλά και προσφέροντας χρήσιμα animations-ειδοποιήσεις, όπως όταν ανάβετε φλας ή όταν πλησιάζετε εμπόδιο κάνοντας όπισθεν. Είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση More και παρά τις 20″ ζάντες, βρήκαμε την ανάρτηση αρκετά άνετη, τουλάχιστον στις λίγες λακκούβες που… καταφέραμε να πετύχουμε, στο καλό οδόστρωμα της σλοβενικής επαρχίας. Τα χιονολάστιχα δεν μας επέτρεψαν… “υπερβολές” αλλά σε γενικές γραμμές το 02 τείνει προς το “comfort” παρά προς το “sport”, χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν ανταποκρίνεται όταν οι διαθέσεις το οδηγού το απαιτούν.

Η απόκριση της κεντρικής οθόνης είναι γενικώς καλή, αλλά δεδομένου του οτι σχεδόν τα πάντα γίνονται μέσω αυτής, υπάρχει ένα μικρό περιθώριο βελτίωσης της ταχύτητάς της. Από την άλλη, η επιλογή ενός Snapdragon chipset της Qualcomm μαζί με το LynkOS καθιστούν πλέον ένα πολύ καλό συνδυασμό software/UI που με λίγο fine-tuning, θα βρεθεί σε ένα ικανοποιητικότατο επίπεδο χρηστικότητας. Το dash είναι μικρό και “μακρόστενο”, με μικρές ενδείξεις, οπότε ίσως βρείτε τον εαυτό σας να βασίζεται κυρίως στην κεντρική οθόνη για πληροφορίες πέραν της… ταχύτητας και της υπολοιπόμενης αυτονομίας. Θα χρειαστεί λίγος χρόνος να εξοικειωθείτε με όλες τις παραμέτρους που προσφέρει το μενού, οι οποίες είναι πολλές, τόσο όσον αφορά τα driving assists, όσο και για τα διάφορα modes απόδοσης, αίσθησης του τιμονιού, αναγεννητικής πέδησης κ.λπ. Αξιοσημείωτη η ύπαρξη one-pedal driving που θυμίζει αρκετά αυτό του EX30 και προσωπικά μας ικανοποίησε σε μεγάλο βαθμό.

Η ροπή και η ισχύς ήταν υπερ-αρκετές ώστε να κινήσουν πολύ σβέλτα το όχημα (μαζί με τους 3 επιβάτες του, εν προκειμένω) και το 0-100 Km/h όπως και οι ρεπρίζ, θα σας υπερκαλύψουν, ειδικά με την απόκριση του Sport mode.

Όσον αφορά την αυτονομία, δυστυχώς η διαδρομή που κάναμε ήταν περιορισμένη χιλιομετρικά, συνεπώς δεν καταφέραμε να έχουμε πλήρη εικόνα. Επίσης, η θερμοκρασία που κυμάνθηκε από 2-5 βαθμούς Κελσίου μας έδωσε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε το τι κάνει η αντλία θερμότητας και ποια η κατανάλωση ενέργειας της θέρμανσης της καμπίνας. Σε γενικές γραμμές το 02 μπορεί να κινηθεί άνετα με κάτω από 15 KWh/100 Km στο Eco mode και σε μικρές-μεσαίες ταχύτητες, ενώ με έντονη χρήση της θέρμανσης και χωρίς να είμαστε εξαιρετικά εγκρατείς με το γκάζι, έδειξε λίγο πάνω από 20 KWh/100 Km, με ταχύτητες 70-100 Km/h. Και πάλι, δεν θεωρούμε τη δοκιμή μας αρκετή για να κρίνουμε την κατανάλωση και την αυτονομία, οπότε θα χρειαστεί να κάνετε λίγη υπομονή μέχρι να έρθει στα χέρια μας το όχημα για δοκιμή, επί ελληνικού εδάφους, πολύ σύντομα.

Αυτές ήταν κάποιες αρχικές εντυπώσεις από την επαφή μας με το Lynk & Co 02, το οποίο σίγουρα θα… γυρίσει κεφάλια και στην Ελλάδα, όχι μόνο χάρη στην αισθητική του αλλά και με τις τιμές του. Η διαθεσιμότητά του έχει οριστεί για τον Μάρτιο και η Core έκδοση θα κοστίζει 38.990 ευρώ προ επιδότησης ενώ η More θα κοστίζει 42.990 ευρώ προ επιδότησης. Ξανά έγινε αναπόφευκτα η σύγκριση με το EX30 που είναι ακριβότερο, με την ίδια μπαταρία, ειδικά στην πλούσια έκδοσή του, συνεπώς έχουμε λόγους να πιστεύουμε οτι το 02 θα έχει μια καλή πορεία στην Ελλάδα και θα απασχολήσει αρκετούς υποψήφιους αγοραστές. Εν αναμονή του στη χώρα μας και φυσικά θα σας έχουμε μια πλήρη και αναλυτική δοκιμή του, όταν έρθει η ώρα…

Βρείτε περισσότερα για το Lynk & Co 02 εδώ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.