Στην εποχή που το diesel… τείνει να πέσει σε μονοψήφια μερίδια και η ηλεκτροκίνηση διαρκώς ανεβαίνει (τουλάχιστον σε Ασία και Ευρώπη), συμβαίνει κάτι το αναπάντεχο: Η Κίνα συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης, τόσο diesel, όσο και βενζίνης, φθάνοντας την αποδοτικότητά τους σε απίστευτα υψηλά επίπεδα. Ο λόγος είναι απλός: Ο συνδυασμός τους με ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες για τη δημιουργία υβριδικών συστημάτων κίνησης που θα έχουν συνδυαστικά μια πολύ υψηλή αποδοτικότητα και άρα, χαμηλή κατανάλωση.
Έχουμε αρκετές φορές αναφερθεί στα υβριδικά οχήματα, τόσο τα “απλά” HEVs και τα mild hybrids, όσο και τα plug-ins, φυσικά. Τα τελευταία θεωρούνται ό,τι πιο κοντινό σε ένα EV, αλλά με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όμως κατηγορούνται συχνά για μεγάλη απόκλιση από την κατανάλωση και τους ρύπους που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, πολύ απλά διότι οι κάτοχοί τους δεν τα φορτίζουν τακτικά και τα χρησιμοποιούν κυρίως με καύσιμο.
Σε ένα μη-PHEV, όμως, δεν υπάρχει αυτό το ενδεχόμενο. Το όχημα θα λειτουργήσει υβριδικά, είτε το θέλει ο κάτοχος, είτε όχι. Έτσι η αποδοτικότητά του θα είναι αυτή που προβλέπει ο κατασκευαστής, αρκεί βέβαια να οδηγείται οικονομικά. Δεν είναι τυχαίο οτι ακόμα και στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή, τα υβριδικά μοντέλα βενζίνης κυριαρχούν σε μερίδιο αγοράς. Επιτυγχάνουν πραγματική εξοικονόμηση καυσίμου, τουλάχιστον σε συνθήκες εκτός αυτοκινητόδρομου.
Ας επιστρέψουμε όμως στην Κίνα και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης της, με κάποια παραδείγματα. Τον περασμένο Απρίλιο, η κινέζικη Weichai Power παρουσίασε τον πιο αποδοτικό diesel κινητήρα που έχει φτιαχτεί ποτέ, με αποδοτικότητα 53%. Αυτό πιστοποιήθηκε και από την TUV SUD ενώ ο κινητήρας προορίζεται κυρίως για χρήση από φορτηγά και σε “βαριές” μεταφορές. Οι diesel κινητήρες έχουν εξ’ορισμού υψηλότερη αποδοτικότητα από τους βενζινοκινητήρες αλλά ακόμα κι έτσι, το 53% είναι ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό.
Στην “βενζίνη”, ένα καλό παράδειγμα που μάλιστα έχουμε ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας αυτή τη στιγμή (και είναι στα χέρια μας για αναλυτική δοκιμή, με τη μορφή του Seal U DM-i), είναι ο κινητήρας Xiaoyun 1.5 της BYD. Στην “ατμοσφαιρική” μορφή του έχει θερμική αποδοτικότητα έως και 43%, στο ίδιο ή υψηλότερο επίπεδο με τους καλύτερους βενζινοκινητήρες των Ιαπώνων κατασκευαστών, οι οποίοι είναι πασίγνωστοι για το thermal efficiency που διαρκώς αυξάνουν. Στο συγκεκριμένο μοντέλo (Seal U) η BYD επέλεξε την PHEV εκδοχή, συνδυάζοντας τον κινητήρα με μια LFP μπαταρία των 18,3 KWh, ώστε συνδυαστικά να υπάρχει μια αρκετά υψηλή αποδοτικότητα. Αλλά η εταιρεία έχει ανακοινώσει εδώ και μήνες την 5η γενιά της Super DM τεχνολογίας της, με βενζινοκινητήρα αποδοτικότητας 46,06%. Πάλι σε συνδυασμό με ηλεκτρική κίνηση, για υβριδικά οχήματα εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης.
Ωστόσο, “πρωταθλήτρια” στην θερμική αποδοτικότητα των βενζινοκινητήρων είναι η Geely, η οποία μόλις πριν λίγες μέρες ανακοίνωσε ένα νέο, 4κύλινδρο μοτέρ που θα βρίσκεται σε υβριδικά μοντέλα του brand Galaxy, με αποδοτικότητα… 46,5%. Όπως καταλαβαίνετε, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης όχι απλά δεν “πέθαναν” αλλά συνέβη το απίστευτο: Η Ασία (και κυρίως η Κίνα) είναι αυτή που επενδύει ώστε να κρατηθούν στη ζωή, πιο αποδοτικοί από ποτέ και για αρκετά χρόνια ακόμη. Ποιος να το περίμενε…
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης: