Αρχική EVs e-Cars “Πακτωλός” χρημάτων από VW και Geely για μπαταρίες EVs

“Πακτωλός” χρημάτων από VW και Geely για μπαταρίες EVs

μπαταρίες

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον των μεταφορών και ήδη μπαίνει δυναμικές στις ζωές μας. Εκατοντάδες κατασκευαστές παγκοσμίως ήδη γνωρίζουν οργασμό δραστηριότητας στις κατηγορίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σκούτερ, ποδηλάτων, πατινιών. Ωστόσο, το “κλειδί” για όλα τα παραπάνω είναι ένα: Οι μπαταρίες. Όποιος κατασκευαστής μπορέσει να “αυτονομηθεί” και να παράγει τις δικές του μπαταρίες, αυτομάτως αποκτά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού του. Γι’αυτά (και άλλα πολλά) θα μιλήσουμε, άλλωστε, στο επερχόμενο Electric + Micro Mobility Forum 2021 που θα διεξαχθεί online στις 31 Μαρτίου! Σε κάθε περίπτωση, αυτό το γνωρίζουν καλά τόσο η VW, όσο και η κινέζικη Geely, έτσι επενδύουν άφθονο χρήμα ώστε να κυριαρχήσουν στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

6 νέα Gigafactories από τη VW

Η VW παρουσίασε εχθές τα πλάνα της για την κατασκευή 6 “gigafactories” στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Τα εργοστάσια αυτά θα κατασκευάζουν μπαταρίες για τα οχήματα του ομίλου VW (και όχι μόνο). Η συνολική τους παραγωγή θα αγγίζει τις 240 GWh ετησίως, χωρητικότητα που ισοδυναμεί με τις μπαταρίες 4 εκατομμυρίων VW ID.3, για παράδειγμα! Τα πρώτα δύο εργοστάσια θα λειτουργήσουν στη Σουηδία και στο Salzgitter της Γερμανίας.

Επιπλέον, η VW θα επενδύσει στην ταχεία ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα. Ήδη συνεργάζεται στενά με τις BP, Iberdrola και Enel για τη λειτουργία 18.000 νέων, κοινόχρηστων σημείων φόρτισης μέχρι το 2025 (από 3.600 που είναι τώρα). Υπολογίζεται οτι θα καλύπτουν το 1/3 των συνολικών αναγκών φόρτισης της Ευρώπης, όταν ολοκληρωθούν. Στις ΗΠΑ η VW προσπαθεί να επεκτείνει το δίκτυο φόρτισης μέσω της θυγατρικής της, Electrify America (3.500 νέοι σταθμοί μέσα στο 2021). Στην Κίνα, ο στόχος είναι οι 17.000 ταχυφορτιστές μέχρι το 2025.

Η στρατηγική της εταιρείας βασίζεται στη χρήση ενός “universal” στοιχείου μπαταριών που θα είναι έτοιμο το 2023 και θα τοποθετείται στο 80% των EVs της. Επίσης, στοχεύει να ανακυκλώνει έως και το 95% των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή μπαταριών. Απώτερος σκοπός, η μείωση του κόστους μπαταριών και κατ’επέκταση του κόστους των οχημάτων. Σύμφωνα με τoν CEO της, Herbert Diess, το κόστος των μπαταριών θα μειωθεί έως και 50% στα entry-level μοντέλα και έως 30% στα μεσαία μοντέλα, χάρη στις κινήσεις αυτές.

Η VW θα προσπαθήσει να ξεπεράσει την Tesla σε πωλήσεις EVs. Μέσα στο 2020 η εταιρεία κατασκεύασε 231.600 EVs, λιγότερα από τα μισά σε σχέση με της Tesla αλλά αυξημένα κατά 214% σε σχέση με το 2019.

Στις μπαταρίες επενδύει και η Geely

Δεκάδες χιλιόμετρα πιο μακριά, όμως, η κινέζικη Geely δε μένει άπραγη. Μόλις ανακοίνωσε την επένδυση €3,87 δις για την κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών στην Κίνα. Το εργοστάσιο θα έχει δυναμικότητα 42 GWh ετησίως και θα δώσει στη Geely ένα σαφές πλεονέκτημα στην εγχώρια αγορά EVs. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένονται να αγγίξουν τα 6 εκατομμύρια μέχρι το 2025, σύμφωνα με την S&P Global Platts.
Geely

Παράλληλα, η Tesla αντιμετωπίζει δυσκολίες στην Κίνα, παρ’ότι μέχρι πρόσφατα ήταν το #1 στην αγορά EVs (έχασε πρόσφατα την πρωτιά από την BYD του Warren Buffet). Πέντε ρυθμιστικές αρχές της Κίνας κάλεσαν της Tesla να δώσει εξηγήσεις για αρκετά περιστατικά που προέκυψαν εξ’αιτίας της ποιότητας κατασκευής και συναρμολόγησης των μοντέλων της στη χώρα.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!

Δείτε επίσης:

1ο σε πωλήσεις στην Ευρώπη το VW ID.3 για τον Οκτώβριο

Πηγή: CNN (1), (2)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.