Η Honda μόλις παρουσίασε πανευρωπαϊκά το νέο, υβριδικό HR-V e:HEV, επεκτείνοντας τη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της.
Το νέο, ηλεκτρικό urban crossover συνδυάζει τους όγκους ενός SUV με τις γραμμές ενός coupe αλλά η Honda προσπάθησε να διατηρήσει τα χαρακτηριστικά που έχουν κάνει το HR-V δημοφιλές επί αρκετά χρόνια, με εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως.
Tech Specs και σχεδιασμός
Εξωτερικά, μια μεγάλη μάσκα με γρίλιες περικλείει το logo της Honda, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι αρκετά πιο αεροδυναμικά. Έχουμε μεγαλύτερη γωνία για το A-pillar και έχει δοθεί προσοχή στην ορατότητα του οδηγού. Το ύψος από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 10 mm ενώ τα πίσω LED φώτα “ενώνονται” με μια LED “μπάρα”, κατά πλάτος του πορτ-μπαγκάζ. Τα χερούλια των πίσω πορτών είναι κρυφά ενώ υποστηρίζεται keyless entry. Μειωμένο είναι το ύψος της οροφής, κατά 20 ολόκληρα mm, σε σχέση με το προηγούμενο HR-V.
Στο εσωτερικό δεν έχουμε κάτι… επαναστατικό, με το στρογγυλό τιμόνι να δείχνει οικείο και ποιοτικό. Στο κέντρο, μια κανονικού μεγέθους οθόνη 7″ αναλαμβάνει το infotainment. Το σημαντικό είναι πως αποφεύχθηκαν τα πολλά πλήκτρα και διακόπτες, έτσι ο οδηγός δεν έχει πολλά να κάνει ενώ οδηγεί. Επίσης, διατηρούνται φυσικά πλήκτρα και περιστροφικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και όχι μόνο. Το infotainment υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto. Η νέα κεντρική κονσόλα αυξάνει το διαθέσιμο χώρο για τους επιβαίνοντες ενώ ο χώρος αποσκευών είναι πολύ μεγάλος, με αυτόματο άνοιγμα και κλείσιμο της πίσω πόρτας για εύκολο φόρτωμα-ξεφόρτωμα. Μάλιστα, η εταιρεία έδειξε πως δύο 28″ mountain bikes χωρούν στο πίσω μέρος. Το ρεζερβουάρ καυσίμων έχει μεταφερθεί κάτω από τα πόδια οδηγού και συνοδηγού, για αυξημένο χώρο αποσκευών αλλά και αυξημένο χώρο στα πόδια των πίσω επιβατών.
Πάμε και στους κινητήρες. Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας έχει χωρητικότητα 1.500cc και συνδυάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες, με τη συνολική απόδοση να αγγίζει τους 131 ίππους και τη ροπή τα 253 Nm στις 4.500 rpm. Τα τρία διαθέσιμα modes είναι τα Econ, Normal και Sport. Το HR-V εκκινεί με ηλεκτρική λειτουργία περνώντας ομαλά σε υβριδική λειτουργία, όταν ο οδηγός πατά περισσότερο το γκάζι (αυξημένο φορτίο). Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται περισσότερο κατά την οδήγηση σε υψηλότερες, πιο σταθερές ταχύτητες. Το πρόσθετο drive mode B μπορεί να επιλέγεται μέσω του επιλογέα σχέσεων για ισχυρότερη αναγεννητική πέδηση και μία πιο “ηλεκτρική” οδηγική εμπειρία. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επιβράδυνση προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του οδηγού μέσω του Deceleration Selector πίσω από το τιμόνι.
Honda Sensing και λοιπά assists
Η τεχνολογία Honda Sensing της εταιρείας δηλώνει “παρούσα”, με αισθητήρες να αναγνωρίζουν το περιβάλλον του οχήματος, για πρόληψη ατυχημάτων, προειδοποιώντας τον οδηγό εγκαίρως. Το Honda SENSING έχει αναβαθμιστεί για το νέο Honda HR-V e:HEV, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μιας νέας, ευρυγώνιας, μονοεστιακής, εμπρός κάμερας υψηλής ανάλυσης και εγκεφάλου υψηλής υπολογιστικής ισχύος. Το σύστημα είναι πολύ καλύτερο από τον προηγούμενο συνδυασμό κάμερας και αισθητήρα ραντάρ. Επίσης περιλαμβάνει βελτιωμένη νυχτερινή λειτουργία των Pedestrian Collision Mitigation Steering System και Collision Mitigation Brake System (CMBS), που πλέον ανιχνεύουν επερχόμενα οχήματα, ποδήλατα και μοτοσικλέτες, ώστε να ενεργοποιήσουν τα φρένα.
Η νέα τεχνολογία Adaptive Cruise Control (ACC) βελτιώνει την ασφάλεια κατά την αλλαγή λωρίδων και τις προσπεράσεις. Η γωνία διεύθυνσης και η πλευρική επιτάχυνση αξιολογούνται σε συνδυασμό με τις βελτιωμένες εικόνες από την κάμερα ώστε το όχημα να επιταχύνει νωρίτερα κατά τους ελιγμούς αυτούς. H αλλαγή λωρίδας για λόγους προσπέρασης γίνεται πλέον πιο ομαλά και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Το ACC προσφέρει επίσης λειτουργία παρακολούθησης σε χαμηλές ταχύτητες και έλεγχο πέδησης σε κατηφόρα ώστε να διατηρείται η επιλεγμένη ταχύτητα.
Ένα σύστημα Blind Spot Information διατίθεται τώρα με το νέο HR-V. Αυτό χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ για την ανίχνευση οχημάτων στο τυφλό σημείο του οδηγού, τον οποίο και προειδοποιεί μέσω ενός συμβόλου στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη. Η απόσταση ανίχνευσης έχει βελτιωθεί από 3m σε 25m για μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση του οδηγού.
Το Cross Traffic Monitor (Σύστημα Παρακολούθησης Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας) έχει επίσης αναβαθμιστεί με πίσω πλευρικούς αισθητήρες ραντάρ. Έτσι, προειδοποιεί τον οδηγό όταν πλησιάζουν οχήματα από αριστερά ή δεξιά όταν κινείται με όπισθεν. Το σύστημα εκδίδει μία ηχητική και οπτική προειδοποίηση.
Το Hill Descent Control (Σύστημα Ελέγχου Καθόδου), για πρώτη φορά στο HR-V, λειτουργεί από την ταχύτητα των 3 km/h. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει καλύτερο και πιο ομαλό έλεγχο σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής και απότομες κατηφόρες.
Το νέο Honda HR-V e:HEV θα διατίθεται στην Ευρώπη στα τέλη του 2021.