Αν παρακολουθείτε στενά τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση και το δίκτυο φόρτισης στην Ελλάδα, θα διαβάσατε μάλλον ήδη για τον νέο 480 KW ταχυφορτιστή της nrg και του δικτύου incharge, ο οποίος ξεκίνησε τη λειτουργία του στο Μαρούσι. Μια μέγιστη τιμή ισχύος ενός φορτιστή, όμως, ξέρουμε οτι μπορεί να παραπλανήσει, σε μερικές περιπτώσεις. Τι ακριβώς μπορεί να κάνει, λοιπόν, αυτός ο 480 KW φορτιστής; Θα το μάθετε στη συνέχεια…
Ο εν λόγω ταχυφορτιστής προέρχεται από τη Sungrow και πρόκειται για το μοντέλο IDC480E. Είναι μόλις 1 από τους 5 τέτοιους φορτιστές που έχουν εγκατασταθεί στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή και αυτό είναι αρκετά ενθαρρυντικό για το δίκτυο φόρτισης της χώρας μας. Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, η εγκατάσταση αποτελείται από 2 pillars, τα οποία μάλιστα είναι αρκετά μικρά σε διαστάσεις, σε σχέση με άλλους ταχυφορτιστές που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Ο λόγος είναι οτι τα pillars αυτά είναι ουσιαστικά τα “end points” της συνολικής εγκατάστασης, αφού η “ντουλάπα” με τα σημαντικότερα υποσυστήματα βρίσκεται σε ξεχωριστό σημείο και επικοινωνεί με τα pillars υπογείως. Η εικόνα από το site της Sungrow θα σας βοηθήσει να έχετε μια εικόνα της εγκατάστασης.
Καλά μέχρι εδώ; Ας δούμε, λοιπόν, κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά. Ο νέος φορτιστής της incharge αποδίδει έως 480 KW στα δύο pillars, με μέγιστη τάση εξόδου τα 1.000V. Αυτό σημαίνει οτι πρέπει να έχετε ένα από τα 800V ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς για να εκμεταλλευθείτε την υψηλή ισχύ του, ενώ ελάχιστα είναι τα EVs που υποστηρίζουν 1.000V (και δεν θα τα βρείτε, προς το παρόν, στην Ελλάδα). Ίσως από το 2026…
Εκ των δύο pillars, το ένα (αριστερά) επωφελείται από υδρόψυξη και μπορεί να δώσει μέχρι 500A ρεύματος σε CCS2 υποδοχή. Αυτό σημαίνει οτι ένα 800V EV μπορεί να “λάβει” περίπου 400 KW από το συγκεκριμένο plug, αν το υποστηρίζει ο κατασκευαστής του, ενώ ένα 400V EV μπορεί να “τραβήξει” 200KW.
Το δεξί pillar είναι αερόψυκτο και διαθέτει δύο καλώδια με CCS2 βύσμα, ώστε να φορτίζονται δύο οχήματα ταυτόχρονα. Λόγω της απουσίας υδρόψυξης, το κάθε plug εδώ μπορεί να προσφέρει μέχρι 400A, άρα σε ένα 800V όχημα μπορεί να προσφέρει 300-320KW ισχύος και σε ένα 400V όχημα, περίπου 150-160ΚW.
Μια χαρά! Τι γίνεται, όμως, όταν δύο η τρία οχήματα φορτίζουν ταυτόχρονα σε αυτά τα pillars; Εδώ λοιπόν έρχεται στην κουβέντα η δυναμική κατανομή ισχύος (dynamic power allocation) που κάνει ο συγκεκριμένος φορτιστής των 480KW. Αθροιστικά και τα 3 plugs δεν μπορούν να δώσουν πάνω από 480KW. Άρα, τρία EVs που φορτίζουν ταυτόχρονα με μεγάλη ισχύ, στη θεωρία θα μπορούν να “τραβήξουν” 160KW έκαστο. Αν δύο EVs φορτίζουν στο “αερόψυκτο” pillar, θα μπορούν να λάβουν μέχρι 240KW έκαστο, και πάλι θεωρητικά. Όσον αφορά το τι γίνεται στην πράξη και πως κατανέμει ο φορτιστής την ισχύ του σε 2-3 αυτοκίνητα ταυτόχρονα, αυτό δυστυχώς δεν το γνωρίζουμε στην παρούσα φάση και θα φανεί… στις δοκιμές, το επόμενο διάστημα!
Αν σας κεντρίσαμε το ενδιαφέρον και θέλετε να τον δοκιμάσετε, ο 480άρης της nrg βρίσκεται στη Λεωφ. Κηφισίας 221, Mαρούσι 15124 στο parking της Optima Bank και είναι προσβάσιμος 24/7, ενώ προφανώς ισχύουν οι τιμές DC ταχείας φόρτισης της εταιρείας, όπως για όλους τους ταχυφορτιστές της.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
800 Km με ηλεκτρικό βαν! EV roadtrip στο Μέτσοβο με την incharge