Ένας από τους μεγαλύτερους προβληματισμούς των όσων διστάζουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο (μετά το range anxiety, φυσικά), είναι ο ρυθμός μείωσης της χωρητικότητας της μπαταρίας. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό όχημα που, αν συντηρείται σωστά, έχει την ίδια αυτονομία επ’αόριστον, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων “πέφτουν” μετά από κάθε χρήση/φόρτιση, εξ’ορισμού.
Αρκετοί κατασκευαστές, βέβαια, προσφέρουν εγγυήσεις που φτάνουν τα 160.000-200.000 Km ή/και τα 8 χρόνια για τις μπαταρίες των οχημάτων τους. Μια νέα έρευνα, όμως, δείχνει τον πραγματικό ρυθμό “πτώσης” της μπαταρίας για πολλά, διαφορετικά μοντέλα της αγοράς.
Η έρευνα προέρχεται από μια καναδική εταιρεία, την GeoTab που συλλέγει δεδομένα από ένα στόλο 6.300 ηλεκτρικών αυτοκίνητων και αναφέρει πως, κατά μέσο όρο, “χάνουν” περίπου το 2% της χωρητικότητάς τους κάθε 12 μήνες χρήσης.
Δείτε επίσης: Κάθε πότε να φορτίζω τη μπαταρία λιθίου του οχήματός μου;
Ιδού τα Top 14 μοντέλα όσον αφορά το ρυθμό μείωσης της χωρητικότητας της μπαταρίας τους μέσα σε 12 μήνες.
Στην καλύτερη περίπτωση, λοιπόν, η χωρητικότητα των μπαταριών ενός EV μπορεί να μειωθεί 1,5-3% μέσα στην πρώτη 5ετία χρήσης, ενώ στη χειρότερη περίπτωση το ποσοστό μπορεί να φτάσει το 20%. Να σημειωθεί πως μια μπαταρία ηλεκτρικού οχήματος κρίνεται “νεκρή” όταν η χωρητικότητά της πέσει κάτω από το 70% και τότε πρέπει να αντικατασταθεί.
Δείτε επίσης: Πως να αυξήσετε την αυτονομία του ηλεκτρικού σας οχήματος!
Αν θέλετε να μάθετε για τη μεθοδολογία που χρησιμοποιεί η GeoTab, κάντε κλικ εδώ.