Οι διαστάσεις των τροχών των αυτοκινήτων έχον πάρει την… ανιούσα τα τελευταία χρόνια και πλέον δεν προκαλούν την εντύπωση οι ζάντες των 18, 19 ή και 20″, ακόμα και σε μικρά ή μεσαία μοντέλα. Οι μεγαλύτεροι τροχοί, όμως, ειδικά σε συνδυασμό με φαρδύτερα ελαστικά, αυξάνουν τις τριβές και την περιστρεφόμενη, μη αναρτώμενη μάζα, αυξάνοντας την κατανάλωση και μειώνοντας τις επιδόσεις. Τι κάνουμε με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λοιπόν, όταν πρέπει να διαλέξουμε διάσταση τροχών; Πόσο επηρεάζεται η αυτονομία τους και ποια είναι η “σωστή” επιλογή;
Ας πάρουμε για παράδειγμα (στις ΗΠΑ) το Lucid Air Dream Edition. Έχει αυτονομία έως 836 Km με μία φόρτιση, την κορυφαία παγκοσμίως. Ωστόσο, με τους προαιρετικούς τροχούς των 21″, αυτή μειώνεται κατά 7,5%, στα 774 Km.
Οι αγοραστές premium EVs “θυσιάζουν” αυτονομία
Στη θεωρία θέλουμε μικρή διάμετρο ζάντας, όχι πολύ φαρδύ πέλμα ελαστικού, αεροδυναμικό σχεδιασμό της ζάντας ή του καλύμματός της και… όχι μεγάλη πρόσφυση. Βέβαια, χρειαζόμαστε την πρόσφυση για λόγους ασφάλειας και επιδόσεων. Άρα και φαρδύτερο λάστιχο, ενίοτε. Μπορούμε, όμως, να “υποχωρήσουμε” όσον αφορά τη διάμετρο των τροχών. Στην πράξη, μιλώντας για μεγάλα και ισχυρά, EVs, οι περισσότεροι κάτοχοι προτιμούν την ωραία εμφάνιση, με μεγαλύτερους τροχούς, θυσιάζοντας λίγη αυτονομία.
4 στους 5 αγοραστές του Hyundai Ioniq 5 επιλέγουν τους μεγαλύτερους τροχούς του. Το 40% των αγοραστών του VW ID.4 επιλέγουν τους τροχούς 20″ έναντι των 19″. Μόνο το 33% των πελατών της Polestar επιλέγουν τους 19″ τροχούς έναντι των 20″, για να κερδίσουν 5% αυτονομία.
Έτσι, καταλήγουμε σε ελαστικά “αυτονομίας” και ελαστιικά επιδόσεων/αισθητικής. Τα 17άρια Michelin Energy Saver του Chevrolet Bolt, για παράδειγμα, ανήκουν στην πρώτη κατηγορία. Στο άλλο άκρο, έχουμε παραδείγματα όπως τα τεράστια ελαστικά του GMC Hummer EV. Κάπου ενδιάμεσα, υπάρχουν οι λύσεις που ψάχνουμε…
Ας πάρουμε ένα άλλο παράδειγμα, την BMW i4 M50. Έχει αυτονομία έως 436 Km με τους τροχούς 19″ της. Με τους τροχούς των 20″, μαζί με ελαστικά υψηλών επιδόσεων, αυτή μειώνεται κατά… 16%, στα 365 Km! Στην περίπτωση του Tesla Model S, οι μεγαλύτεροι τροχοί μειώνουν την αυτονομία κατά 7,5% περίπου. Έτσι, οι κατασκευαστές ελαστικών προσπαθούν να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας που οφείλεται σε αυτά. Κάτι που συμβαίνει αρκετά αργά, ωστόσο. Η Michelin, για παράδειγμα, κατάφερε να μειώσει την κατανάλωση ενός ελαστικού κατά 20%, χωρίς να θυσιάσει grip και απόδοση. Αυτό, όμως, της πήρε 20 χρόνια…
Πηγή: Bloomberg
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης: