Οι διαστάσεις των τροχών των αυτοκινήτων έχον πάρει την… ανιούσα τα τελευταία χρόνια και πλέον δεν προκαλούν την εντύπωση οι ζάντες των 18, 19 ή και 20″, ακόμα και σε μικρά ή μεσαία μοντέλα. Οι μεγαλύτεροι τροχοί, όμως, ειδικά σε συνδυασμό με φαρδύτερα ελαστικά, αυξάνουν τις τριβές και την περιστρεφόμενη, μη αναρτώμενη μάζα, αυξάνοντας την κατανάλωση και μειώνοντας τις επιδόσεις. Τι κάνουμε με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λοιπόν, όταν πρέπει να διαλέξουμε διάσταση τροχών; Πόσο επηρεάζεται η αυτονομία τους και ποια είναι η “σωστή” επιλογή;

Ας πάρουμε για παράδειγμα (στις ΗΠΑ) το Lucid Air Dream Edition. Έχει αυτονομία έως 836 Km με μία φόρτιση, την κορυφαία παγκοσμίως. Ωστόσο, με τους προαιρετικούς τροχούς των 21″, αυτή μειώνεται κατά 7,5%, στα 774 Km.

Οι αγοραστές premium EVs “θυσιάζουν” αυτονομία

Στη θεωρία θέλουμε μικρή διάμετρο ζάντας, όχι πολύ φαρδύ πέλμα ελαστικού, αεροδυναμικό σχεδιασμό της ζάντας ή του καλύμματός της και… όχι μεγάλη πρόσφυση. Βέβαια, χρειαζόμαστε την πρόσφυση για λόγους ασφάλειας και επιδόσεων. Άρα και φαρδύτερο λάστιχο, ενίοτε. Μπορούμε, όμως, να “υποχωρήσουμε” όσον αφορά τη διάμετρο των τροχών. Στην πράξη, μιλώντας για μεγάλα και ισχυρά, EVs, οι περισσότεροι κάτοχοι προτιμούν την ωραία εμφάνιση, με μεγαλύτερους τροχούς, θυσιάζοντας λίγη αυτονομία.

4 στους 5 αγοραστές του Hyundai Ioniq 5 επιλέγουν τους μεγαλύτερους τροχούς του. Το 40% των αγοραστών του VW ID.4 επιλέγουν τους τροχούς 20″ έναντι των 19″. Μόνο το 33% των πελατών της Polestar επιλέγουν τους 19″ τροχούς έναντι των 20″, για να κερδίσουν 5% αυτονομία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.