Επιστροφή στα e-bikes! Τα ηλεκτρικά ποδήλατα, αργά αλλά σταθερά, κερδίζουν τη θέση που τους αξίζει ως μέσα καθημερινής μετακίνησης στην πόλη (και όχι μόνο), ενώ διαρκώς βλέπουμε νέα, βελτιωμένα μοντέλα να έρχονται στην αγορά. Η τιμή παραμένει “αγκάθι” για αρκετούς αλλά ελπίζουμε οτι η κρατική επιδότηση του επερχόμενου “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” θα αποδίδεται πιο εύκολα και γρήγορα στον δικαιούχο, ώστε το κόστος του ποδηλάτου να είναι σαφώς μικρότερο. Τα Crussis e-Coyntry 7.8 και e-City 1.15 είναι δύο νέα e-bikes που ήρθαν στην Ελλάδα και η τελική τους τιμή είναι αρκετά δελεαστική ώστε να διεκδικούν value for money “τίτλους”! Πάμε να τα δούμε…
Crussis e-Country & e-City video
Τo Crussis e-Country 7.8 έρχεται σε μέγεθος 19″, σε ένα χρωματικό συνδυασμό, με τροχούς 27,5″. Τo Crussis e-City 1.15 έρχεται σε μέγεθος 17″, σε ένα χρωματικό συνδυασμό, με τροχούς 26″. Είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα από την VeloGreen, η οποία και μας τα παραχώρησε για τη δοκιμή. Μπορείτε να τα δείτε στο επίσημο site της, αλλά και να το δοκιμάσετε στο νέο της εκθεσιακό χώρο, ο οποίος βρίσκεται Κερκύρας 14, στα Γλυκά Νερά. Η τιμή τους αυτή τη στιγμή είναι στα €1.999 και €1.349 αντίστοιχα, προ της όποιας επιδότησης, με εγγύηση 2 ετών για το ποδήλατο και 1 έτους για τη μπαταρία.
Κατασκευή, φρένα
Το μήκος του e-Country είναι 153cm και το προτείνουμε σε αναβάτες ύψους 1,65 έως 1,95cm περίπου. Μπορεί να υποστηρίξει αναβάτες βάρους έως 120 Kg και συνολικά η κατασκευή του κρίνεται αρκετά καλή, με όμορφο φινίρισμα. Το βάρος του είναι 24 Kg με τη μπαταρία, αρκετά καλό δεδομένου του μεγέθους της.
Το σασί είναι ποιοτικό, low-step, 19″, με μεγάλη απόσταση της μεσαίας τριβής από το έδαφος. Θα βρείτε quick release στον εμπρός τροχό, ενώ το τιμόνι είναι και αυτό της Crussis, όπως και η ντίζα της σέλας, αλλά και η σέλα (Selle Royal) και τα χερούλια, τα οποία προσφέρουν εξαιρετικό grip.
Όσο για τα φρένα, είναι υδραυλικά της SRAM με δίσκους 180mm εμπρός και 160mm πίσω. Προσφέρουν εξαιρετική αίσθηση στις μανέτες, ενώ είναι και αποτελεσματικά, σε συνδυασμό με τα ελαστικά.
Περνώντας στο Crussis e-City, το οποίο είναι και σαφώς πιο προσιτό μοντέλο, απευθύνεται περισσότερο στους commuters και είναι σχεδιασμένο για άνετη, χαλαρή ποδηλάτηση. Προφανές από το “cruiser” τιμόνι του, το διαφανές προστατευτικό αλυσίδας και δισκοβραχίονα και τo hub motor στον πίσω τροχό, για μείωση του κόστους (αλλά παραμένει της Bafang, το οποίο είναι θετικό). Το σασί του είναι 17″, επίσης low-step και οι τροχοί μικρότεροι οπότε είναι κατάλληλο για αναβάτες έως 1,85m ύψους περίπου.
Στο e-City βρίσκουμε v-brakes, μια λύση που βλέπουμε όλο και συχνότερα στη low-end κατηγορία, αλλά αν υλοποιηθεί σωστά προσφέρει πολύ καλά αποτελέσματα. Αυτό ισχύει στην περίπτωσή μας αφού τα φρένα δίνουν σχετικά καλή αίσθηση στις μανέτες, δεν παράγουν ενοχλητικό θόρυβο και ακινητοποιούν άνετα το ποδήλατο.
Αξίζει να σημειωθεί οτι αμφότερα τα ποδήλατα έρχονται με ενσωματωμένα φτερά εμπρός και πίσω αλλά και την πολύτιμη σχάρα για να μεταφέρετε το φορτίο σας καθημερινά (έως 25 Kg).
Άνεση
Τα ελαστικά του e-Country είναι της γερμανικής Schwalbe (Big Ben) με φάρδος 2″ και κυρίως προορίζονται για χρήση δρόμου και μικρές τριβές αλλά και πιο αθόρυβη και ήρεμη κύλιση. Ναι, θα μπορέσετε να πάτε και στο χώμα αλλά μην το παρακάνετε, για ήπιες καταστάσεις θα είστε ασφαλείς.
Ένα από τα highlights του ποδηλάτου, το οποίο το ξεχωρίζει, είναι το εμπρός πηρούνι της Suntour (XCT-ATB) με διαδρομή 100/80mm, το οποίο μπορεί να “κλειδώσει” και να ρυθμιστεί η προφόρτισή του. Παρ’ότι μη full-suspension, το e-Country μας ικανοποίησε χάρη στο πηρούνι αυτό και θα σας προσφέρει αρκετά ξεκούραστη χρήση, για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Σε γενικές γραμμές, ο συνδυασμός ελαστικών και ανάρτησης είναι πολύ καλός για χρήση δρόμου στην Ελλάδα. Σε αυτό βοηθούν και οι ακτινωτές ζάντες της Crussis, οι οποίες έχουν μερίδιο στην απόσβεση των κραδασμών.
Το e-City έχει τροχούς 26″ και ελαστικά της Kenda με φάρδος 1,75″, για ακόμα λιγότερες τριβές. Το περιστασιακό off-roading είναι εφικτό, χωρίς υπερβολές και πάλι, ενώ το εμπρός πηρούνι είναι ένα “κλικ” κάτω από του e-Country, από την Suntour (CR7V), με μικρή διαδρομή (40mm). Ακτινωτές ζάντες και εδώ, γενικά μια καλή απόσβεση κραδασμών αλλά μην περιμένετε θαύματα σε ανώμαλο έδαφος και μεγάλες, εγκάρσιες ανωμαλίες στο οδόστρωμα.
Ισχύς και αυτονομία
Το μεγάλα “όπλο” του Crussis e-Country 7.8 είναι ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία. Η Bafang είναι από τα κορυφαία ονόματα στο χώρο και το M400 μοτέρ μεσαίας τριβής της είναι αρκετά ισχυρό για κάθε χρήση, με 80 Nm ροπής να σας ανεβάζουν ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις με αποδεκτή ταχύτητα. Αν θέλετε κάτι ακόμα ισχυρότερο μην ξεχνάτε οτι υπάρχει πάντα και το Crussis e-Largo με το Bafang M500, το οποίο σας έχουμε ήδη παρουσιάσει. Το e-Country μεταδίδει την κίνηση στον πίσω τροχό μέσω αλυσίδας, φυσικά, με τη μετάδοση να είναι 8 σχέσεων της SRAM (X4). Δεν είναι πολλές και έτσι δεν θα έχετε υψηλή ταχύτητα με την 8η σχέση σε ευθεία (25-27 Km/h), αλλά στις ανηφόρες έχετε αρκετά “κοντές” σχέσεις για να σας βοηθήσουν.
Όσον αφορά τη μπαταρία του ποδηλάτου, είναι αφαιρούμενη με κλειδί και “κουμπώνει” στην διαγώνιο, της οποίας πρακτικά αποτελεί τμήμα. Έτσι, αφ’ενός δεν χαλά την αισθητική του ποδηλάτου, αφ’ετέρου αποτελεί και δομικό τμήμα του. Έχει χωρητικότητα 522 Wh (14,5 Ah – 36V) και προσφέρει έως 130 Km αυτονομίας στο μικρό επίπεδο υποβοήθησης. Φυσικά, αυτό εξαρτάται από το βάρος σας, τις διαδρομές που κάνετε και το αν επιλέγετε μεγάλα επίπεδα υποβοήθησης, αλλά ακόμα και σε αυτά, άνετα θα καλύψετε 50 Km. Ο παρεχόμενος φορτιστής είναι 2Α και απαιτούνται περίπου 7,5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.
Στην περίπτωση του Crussis e-City, το μοτέρ βρίσκεται ενσωματωμένο στον τροχό, είναι επίσης της Bafang και προσφέρει μεν λιγότερη ροπή, αλλά ικανοποιητική για τυπική χρήση. Αυτό χάρη και στο 7άρι σασμάν της Shimano το οποίο θα σας βοηθήσει στις ανηφόρες αλλά και πάλι δεν προσφέρεται για υψηλές ταχύτητες κίνησης (25-26 Km/h).
Η μπαταρία του είναι ελαφρώς μικρότερη, 36V – 13Ah, με στοιχεία της Samsung και μπορεί να του προσφέρει μια αυτονομία έως 105 Km περίπου, στο μικρότερο επίπεδο υποβοήθησης. Αφαιρούμενη, με το κλειδάκι της, όποτε θα περιμέναμε, ενώ αποτελεί επίσης μέρος του σασί και επαναφορτίζεται σε περίπου 6,5 ώρες.
Οθόνη, χειριστήρια
Κλείνουμε με τα υπόλοιπα περιφερειακά και εξαρτήματα. Στο e-Country η οθόνη της Bafang για το M400 είναι η νέου τύπου, έγχρωμη, ευκρινής μέρα και νύχτα, ενώ δείχνει σε πραγματικό χρόνο και τα Watts που αποδίδει το μοτέρ. Κάτω από την οθόνη υπάρχει και μια USB θύρα για να φορτίζετε το κινητό σας, το Bluetooth ηχείο σας ή ό,τι άλλο θέλετε.
Στο αριστερό σας χέρι θα βρείτε ένα μικρό, διακριτικό χειριστήριο με 5 πλήκτρα. Μέσω αυτού επιλέγετε ένα από τα 5 επίπεδα υποβοήθησης, αλλάζετε την ένδειξη της οθόνης, ανάβετε/σβήνετε το φως (αν έχετε συνδέσει κάποιο) και φυσικά, ενεργοποιείτε/απενεργοποιείτε την οθόνη/υποβοήθηση.
Το e-City δεν έχει οθόνη παρά μόνο ένα μικρό χειριστήριο στο αριστερό σας χέρι, με LED ενδείξεις για το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και το επίπεδο υποβοήθησης, έντονες και ευδιάκριτες. Διαθέτει 3 πλήκτρα με το πάνω να χρησιμεύει και για ενεργοποίηση του φωτός, ενώ το κάτω και για walk assist. Να τονίζουμε οτι δεν υπάρχουν ενσωματωμένα φώτα στα ποδήλατα αλλά η Velogreen τα παραδίδει με εμπρός και πίσω φωτάκια με μπαταρίες.
Συμπέρασμα
Τα Crussis e-Country και e-City έρχονται στη νευραλγική κατηγορία μεταξύ €1.000 και €2.000 ώστε να προσφέρουν δύο νέες, ποιοτικές λύσεις για commuting αλλά και αναψυχή, με μεγάλες μπαταρίες, αρκετά ισχυρή υποβοήθηση και ικανοποιητικά περιφερειακά και εξαρτήματα. Ειδικά το e-City προσφέρει πολύ υψηλό value for money ενώ το e-Country απευθύνεται σε πιο απαιτητικούς ποδηλάτες και ουσιαστικά ξεχωρίζει για το mid-drive μοτέρ, το καλύτερο εμπρός πηρούνι και τα υδραυλικά δισκόφρενά του.
Βρείτε το Crussis e-Country 7.8 εδώ και το Crussis e-City 1.15 εδώ
Crussis e-Country & e-City photo gallery