Αρχική EVs “Επίσημες” οι επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έως €10.000

“Επίσημες” οι επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έως €10.000

Με φόντο το ελληνικής κατασκευής ηλεκτρικό Enfield 8000 και κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξήγγειλε τις κρατικές επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και τα υπόλοιπα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση.

«Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει τη ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά  στο μέσο εισόδημα».

Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού και για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης, στις αντίστοιχες επί πληρωμή θέσεις. Επιπλέον, θα εξαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για την φόρτισή τους.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ.Μητσοτάκης δήλωσε πως θα επιδοτείται το 15% της αγοράς ή μίσθωσης αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών και το 25% του κόστους αγοράς ηλεκτρικών ταξί.

Σε συνέχεια των παραπάνω, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, διευκρίνησε:

«Τα κίνητρα για τα Ι.Χ. είναι ένα ποσό που θα φτάνει μέχρι τις 5.500 ευρώ και θα είναι περίπου στο 15% της λιανικής τιμής του αυτοκινήτου προ φόρων. Προβλέπεται  χωριστή ενίσχυση έως 400 ευρώ εάν κάποιος θέλει να αγοράσει φορτιστή, άρα 6.000 ευρώ αθροιστικά». Προβλέπεται επίσης μπόνους απόσυρσης 1.000 ευρώ για την απόσυρση παλαιού συμβατικού αυτοκινήτου και 400 ευρώ για την απόσυρση δικύκλου. 

Όσον αφορά τα εταιρικά οχήματα, από τα έσοδα θα εκπίπτει το 50% (70% στα νησιά) του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου, αυξάνεται ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα, ενώ οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης.

Διαβάστε επίσης: Ανακοινώθηκαν επιδοτήσεις 20-40% για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και ηλεκτρικά ποδήλατα

Επιπλέον, προκειμένου να δημιουργηθούν και οι αντίστοιχες υποδομές, κάθε νέα οικοδομή στη χώρα μας θα πρέπει να έχει ηλεκτρολογική υποδομή για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ αντίστοιχες μετατροπές θα μπορούν να γίνουν και σε υφιστάμενα κτίρια χωρίς την ανάγκη απόφασης της Γενικής Συνέλευσης των ιδιοκτητών/ενοίκων, όπως συμβαίνει με την περίπτωση της εγκατάστασης Φυσικού Αερίου δηλαδή.

Παρακολουθήστε ολόκληρη την ομιλία εδώ:

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Το οφελος οτι θα αγγιζει τα 10000 ευρω ειναι μια μπαρουφα 15% επιδοτηση για αυτοκινητα που τα μικρα 208 οπελ κορσα κ.α κανουν 29990 και θα παει στα 25.500 ευρω δεν ειναιφθηνα για τον λαο.κοροιδευομαστε.

    • Τα 10.000 είναι το ανώτατο δυνατό όφελος και δεν αφορά τα απλά ΙΧ, όντως. Ο στόχος σε πρώτη φάση, σε όλες τις χώρες και όχι μόνο στην Ελλάδα, είναι οι τιμές των ηλεκτρικών να είναι τουλάχιστον ίσες με των συμβατικών (π.χ. το ηλεκτρικό 208 με το απλό 208). Ας φτάσουμε εκεί και βλέπουμε… σίγουρα τα καινούρια αυτοκίνητα παραμένουν ακριβά για πολλούς Έλληνες αλλά αυτό ίσχυε ανέκαθεν, δυστυχώς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.