Τη στιγμή που η Γερμανία αποφάσισε κάπως… άγαρμπα να διακόψει τις επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η Γαλλία συνεχίζει με τα δικά της κίνητρα, τα οποία είναι ιδιαίτερα ελκυστικά για τους νέους, καθώς προσπαθεί να τους στρέψει μακριά από τα μεγάλα, παλιά, θερμικά Ι.Χ. Το πλάνο επιδοτήσεων της κυβέρνησης Μακρόν θέλει να βοηθήσει τους νέους και γενικά όσους έχουν χαμηλότερα εισοδήματα, να χρησιμοποιήσουν ένα EV.

Το “κοινωνικό leasing”, όπως μπορεί να χαρακτηριστεί, προσφέρει σε ορισμένες κατηγορίες πολιτών τη δυνατότητα μίσθωσης EV από €40 το μήνα. Ενδεικτικά αναφέρουμε οτι στην Ελλάδα ακόμα και το φθηνότερο leasing EV δεν βρίσκεται κάτω από τα €300 το μήνα (χωρίς ΦΠΑ), ενώ κοντά στα €200/μήνα βρίσκουμε microcars. Ο αρχικός στόχος είχε τεθεί κοντά στα €100/μήνα αλλά χάρη και στην προσπάθεια των κατασκευαστών, ξεπεράστηκε με άνεση.

Όσοι έχουν ετήσιο εισόδημα κάτω των €15.400, μάλιστα, δεν χρειάζεται καν να καταβάλουν προκαταβολή για το leasing. Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει την 1/1/2024. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν το Renault Twingo E-Tech στα €40/μήνα, με δωρεάν φόρτιση για 6 μήνες. Επίσης το Fiat 500e στα €89/μήνα, το Peugeot e-208 στα €99/μήνα και το Opel Corsa-e στα €94/μήνα, με το επίσης “εγχώριο” Citroen e-C3 στα… €54 το μήνα. Προφανώς η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία στήριξε τον Μακρόν όσο περισσότερο μπορούσε στο πρόγραμμα αυτό, εξ’ου και οι χαμηλές τιμές. Στόχος του Γάλλου Προέδρου η κατασκευή 1.000.000 EVs από τους εγχώριους κατασκευαστές μέχρι το 2027.

Υπάρχουν και άλλα κριτήρια για να δικαιούται κάποιος το κοινωνικό leasing, όπως μια ελάχιστη διανυθείσα απόσταση ετησίως αλλά και μια ελάχιστη απόσταση από το χώρο εργασίας του. Η διάρκεια του lease θα είναι 3 έτη, μαζί με ασφάλιση και τη δικαίωμα εξαγοράς στο τέλος της τριετίας. Η κυβέρνηση υποστηρίζει οτι περίπου 4-5 εκατομμύρια πολίτες της χώρας θα είναι επιλέξιμοι, αν και ορισμένοι ασκούν κριτική για το μέγιστο εισόδημα που πρέπει να έχει το νοικοκυριό (€5.000 κάτω από τον βασικό μισθό ετησίως).

Εκτός των παραπάνω, η Γαλλία προσπαθεί να προωθήσει γενικότερα τις εναλλακτικές μετακινήσεις με τα ΜΜΜ και μικρά, ελαφρά, ατομικά μέσα, τα επόμενα χρόνια.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Νέο, πιο “δίκαιο” πρόγραμμα για επιδότηση EV ετοιμάζει η Γαλλία

Πηγή: ArenaEV

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.