Λίγοι κατασκευαστές έχουν “αγγίξει” την τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης, όμως η Nissan προοδεύει και δείχνει σίγουρη για την ανάπτυξή της. Μάλιστα, έχουν ξεκινήσει εργασίες σε ένα δοκιμαστικό εργοστάσιο όπου θα τελειοποιηθεί η διαδικασία παραγωγής.
Αυτό το εργοστάσιο θα είναι έτοιμο σε 2 χρόνια και η Nissan στοχεύει να τελειοποιήσει την μαζική παραγωγή έως το 2026. Μέχρι το 2028 η Nissan θέλει να παρουσιάσει στην αγορά ένα EV με δική της solid-state μπαταρία.
Ας μην ξεχνάμε ότι η Nissan έφερε το πρώτο BEV στην αγορά, το Nissan Leaf του 2010. Έπρεπε να φτάσουμε στο 2012 για να δούμε το Tesla Model S, έτσι η Nissan μπορεί να δηλώνει “πρώτη”.
Τι πρόοδος έχει γίνει όσον αφορά τις solid-state μπαταρίες; Σύμφωνα με τη Nissan, τα νυν στοιχεία της μπαταρίας της έχουν διάμετρο περίπου 10cm. Το τελικό προϊόν θα έχει περίπου το μέγεθος ενός φορητού υπολογιστή. Αυτά τα στοιχεία είναι συμπαγή, δεν υπάρχει απολύτως κανένα υγρό μέσα, ως ηλεκτρολύτης.
Η Nissan δεν θέλει μόνο να εξαλείψει τα υγρά και να κάνει τις μπαταρίες ασφαλέστερες και πιο ενεργειακά πυκνές. Θέλει επίσης να πετύχει μείωση κόστους 50% σε σύγκριση με τις τρέχουσες μπαταρίες λιθίου. Αυτό φαντάζει αρκετά δύσκολο αλλά σύμφωνα με τον David Moss, αντιπρόεδρο έρευνας και ανάπτυξής της, το κάνει ήδη.
Η νέα solid-state μπαταρία όχι μόνο προσφέρει περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα, αλλά μπορεί να επαναφορτιστεί έως και 3 φορές πιο γρήγορα. Αυτό μεταφράζεται σε μικρότερες μπαταρίες για ένα δεδομένο όχημα και χρόνος επαναφόρτισης συγκρίσιμος με τον ανεφοδιασμό καυσίμων. Επίσης, αυτό θα οδηγήσει και σε ελαφρύτερα EVs, με την ίδια αυτονομία.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία δεν σταματά την ανάπτυξη της τρέχουσας τεχνολογίας μπαταριών. Μάλιστα αναμένουμε τουλάχιστον 2 ακόμη γενιές μπαταριών λιθίου πριν δούμε τις πρώτες solid-state.
Γιάννης Τσομπάνογλου
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: ArenaEV