Κατά 61% αυξήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2ο τρίμηνο του 2022, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό (YoY). Ανήλθαν συνολικά στις 2,18 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της έγκυρης Counterpoint. Να σημειωθεί οτι στα νούμερα περιλαμβάνονται αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και plug-in υβριδικά (PHEV) μοντέλα. Τα BEVs αποτέλεσαν το 72% των πωλήσεων ενώ τα υπόλοιπα ήταν PHEVs.
Αν σας παραξενεύουν τα νούμερα, μην ξεχνάτε οτι μιλάμε για την παγκόσμια αγορά. Η οποία, φυσικά, περιλαμβάνει την Κίνα. Οι πωλήσεις EVs στην Κίνα ανήλθαν στις 1,24 εκ., σχεδόν διπλάσιες από το Q2 2021. Σε όγκο πωλήσεων ακολουθούν Ευρώπη και ΗΠΑ. Έτσι, πολλά brands και μοντέλα που μας είναι άγνωστα στην Ευρώπη, σπάνε τα ρεκόρ πωλήσεων στην Κίνα.
Οι κορυφαίοι κατασκευαστές
Κάπως έτσι βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων παγκοσμίως η BYD Auto, ξεπερνώντας την Tesla. Με 354.000 πωλήσεις μέσα στο 2ο τρίμηνο (+266% YoY), η BYD βασίστηκε κυρίως στα Top 3 μοντέλα της. Το Song, το Han και το Qin. Η εταιρεία έχει διακόψει πλήρως τις πωλήσεις θερμικών οχημάτων από το Μάρτιο και σταδιακά εισχωρεί και στην Ευρώπη, έχοντας ξεκινήσει από Γερμανία, Σουηδία και Ολλανδία.
Σημαντική αύξηση πωλήσεων και για την Tesla (+27% YoY) που έφτασε τις 254.000. Η εταιρεία κάνει θραύση στη Δύση αλλά αντιμετώπισε προβλήματα στην Κίνα και έτσι διέθεσε “μόνο” 98.000 οχήματα εκεί. Παρά ταύτα, παραμένει 1η παγκοσμίως σε πωλήσεις BEVs, άλλωστε δεν διαθέτει plug-ins στη γκάμα της.
Η κινέζικη Wuling (κοινοπραξία SAIC, GM και Wuling) κατέκτησε την 3η θέση παγκοσμίως, χάρη κυρίως σε ένα μικρό μοντέλο. Το Wuling Hongguang Mini EV είναι ένα BEV πόλης και εξαιρετικά δημοφιλές στην Κίνα, με αποτέλεσμα η Wuling να φιγουράρει στους κορυφαίους κατασκευαστές EVs παγκοσμίως.
Στην 4η θέση βρίσκουμε την BMW (η οποία επίσης τα πάει πολύ καλά στην Κίνα, μια χώρα “βαρόμετρο”). Οι Βαυαροί σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 18% YoY αλλά με τα BEVs της BMW να αυξάνονται κατά 18%, έναντι των σχεδών στάσιμων (+2%) PHEVs. Κορυφαία της μοντέλα είναι η BMW X3 και τα i-series μοντέλα (BEV), αλλά και τις σειρές 5, 3 και X5 στην κατηγορία των PHEVs.
Στην 5η θέση το Group VW, το οποίο αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα διαθεσιμότητας το τελευταίο τρίμηνο και αυτό αποτυπώθηκε στις πωλήσεις (-9% YoY). Η μείωση δεν υφίσταται στην Κίνα αφού ο όμιλος έδωσε μεγάλο βάρος στην αγορά αυτή (+115%), ενώ σε Ευρώπη και ΗΠΑ η μείωση έφτασε το 44% και 74% αντίστοιχα.
Τα κορυφαία μοντέλα
Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Top 10 EVs σε πωλήσεις παγκοσμίως, στο Q2 2022. Τα μοντέλα αυτά κατέλαβαν το 30% των συνολικών πωλήσεων. Το Model Y της Tesla παραμένει στην κορυφή, με το “μικρό” της Wuling κατά πόδας. Η 3η θέση ανήκει και πάλι στην Tesla με το Model 3, ενώ ακολουθούν τα 3 EVs της BYD που προαναφέραμε, συν ένα ακόμα! Ακολουθεί το VW ID.4 (που αποδεικνύεται εξαιρετικά δημοφιλές στην Κίνα), άλλο ένα μοντέλο της BYD και τέλος, ένα μοντέλο της κινέζικης Li Auto.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Counterpoint, η έλλειψη ημιαγωγών θα συνεχιστεί μέσα στο 2023, αν και η κατάσταση βελτιώνεται. Η Κίνα παρουσιάζει τεράστια αύξηση πωλήσεων EVs, καθώς είναι η πιο ώριμη (μεγάλη) αγορά παγκοσμίως. Εξακολουθεί να προσφέρει κίνητρα στους τελικούς καταναλωτές αλλά τα αποσύρει σταδιακά, όμως δίνει και σημαντική βοήθεια στους ίδιους τους κατασκευαστές. Δεν είναι τυχαίο οτι πολλοί ευρωπαίοι κατασκευαστές δίνουν μεγαλύτερο βάρος στην Κίνα, πλέον, απ’ότι στην ίδια την Ευρώπη. Ο όγκος πωλήσεων (και άρα τα κέρδη) από την ασιατική αγορά είναι αξιοσημείωτος. Οι Κινέζοι έχουν “αγκαλιάσει” την ηλεκτροκίνηση πλήρως και αυτό οδήγησε σε μια αύξηση πωλήσεων 90% YoY. Στην Ευρώπη, αντιθέτως, η αύξηση ήταν μόλις 16%, για λόγους που προαναφέραμε και όχι μόνο. Τα νέα κίνητρα για αγορά EV στις ΗΠΑ δημιουργούν προσδοκίες για μεγάλη αύξηση πωλήσεων. Τέλος, οι πωλήσεις EVs για όλο το 2022 δεν αναμένονται να ξεπεράσουν τα 10.000.000.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Counterpoint