Συνεχώς μεγαλώνει η λίστα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι επιλέξιμα για επιδοτήσεις στην Γαλλία, όμως από την 1η Ιανουαρίου κάτι αλλάζει. Εν ολίγοις, δεν θα βρείτε σε αυτή τη λίστα κάποιο μοντέλο από την Κίνα.
Το “bonus écologique”, η επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γαλλία, ευνοεί σαφώς τα μοντέλα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη. Αυτό φαίνεται από τη λίστα με τα επιλέξιμα οχήματα που δημοσιεύθηκε. Με βάσει τους τελευταίους υπολογισμούς, περίπου το 65% των ηλεκτρικών μοντέλων που πωλούνται στη Γαλλία είναι επιλέξιμα και περιλαμβάνονται πολλά από τον Όμιλο Stellantis, τη Renault και τους Γερμανούς κατασκευαστές. Το Tesla Model Y, το οποίο κατασκευάζεται κυρίως στο Grünheide, εξακολουθεί να είναι επίσης επιλέξιμο για την επιδότηση. Ωστόσο, το Tesla Model 3 που κατασκευάστηκε στην Κίνα, το Dacia Spring και το MG4 δεν είναι πλέον επιλέξιμα. Τα ηλεκτρικά μοντέλα που προσφέρει η BYD στη Γαλλία επίσης δεν περιλαμβάνονται στη λίστα.
Πως το αιτιολόγησε αυτό η κυβέρνηση; “Μέχρι τώρα, το κράτος δεν είχε θέσει όρους ως προς τον τρόπο κατασκευής των οχημάτων που αγοράζονται με το μπόνους. Ως εκ τούτου, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος διοχετεύθηκαν σε οχήματα με πολύ κακό ισοζύγιο CO2. Αυτό ανήκει πλέον στο παρελθόν”, ανέφερε σε δήλωσή του ο Υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας, Μπρούνο Λεμέρ.
Οι αλλαγές για το περιβαλλοντικό μόνους θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2024. Ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν είχε ήδη ανακοινώσει τον Μάιο ότι ήθελε να εξαρτήσει την κρατική επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τις εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή οχημάτων και μπαταριών. Από την αλλαγή του έτους, θα βασίζεται σε ένα σύστημα σημείων που περιλαμβάνει διάφορα περιβαλλοντικά κριτήρια – συμπεριλαμβανομένου του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του εργοστασίου συναρμολόγησης και των διαδρομών μεταφοράς προς το σημείο πώλησης. Καθώς η Κίνα παράγει περίπου το 60% της ηλεκτρικής της ενέργειας από άνθρακα, τα οχήματα που κατασκευάζονται εκεί “τιμωρούνται”. Αυτό έχουν αντιληφθεί και οι Κινέζοι κατασκευαστές, οι οποίοι σχεδιάζουν νέα εργοστάσια παραγωγής EV σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Ραγδαίες εξελίξεις, όμως, έχουμε και στη Γερμανία. Η επιδότηση για αγορά EV διεκόπη απότομα και απροειδοποίητα από την κυβέρνηση, με άμεση ισχύ από τις 17 Δεκεμβρίου. Οι αντιδράσεις είναι πολλές και ήδη πολλοί κατασκευαστές “απορροφούν” το κόστος αυτό, ώστε η διαφορά να μην γίνει εμφανής στους πελάτες τους.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
“Κοινωνικό” leasing ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη Γαλλία, από €40 το μήνα