Η τελευταία γενιά μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου με τεχνολογία Short Blade (κοντής λεπίδας) της Geely, προσφέρει καλύτερη διάρκεια ζωής μπαταρίας, υψηλότερη ταχύτητα φόρτισης και απόλυτη ασφάλεια. Η τεχνολογία Short Blade, που ήδη εφαρμόζεται στο νέο Geely ΕΧ5, έχει γίνει το νέο σημείο αναφοράς για τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων καθώς παρέχει κορυφαία ασφάλεια, συμπαγές μέγεθος, υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, καλύτερη αξιοποίηση όγκου και μεγάλη διάρκεια ζωής.
Νέα πρότυπα ασφάλειας
Η νέα τεχνολογία Short Blade χρησιμοποιεί ένα διάφραγμα υψηλής θερμικής σταθερότητας και αντοχής, όπου σε συνδυασμό με ασφαλή ηλεκτρόδια, έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και ασφάλεια. Επιπλέον, η Geely έχει εφαρμόσει την τεχνολογία αυτο-τήξης στις επιφάνειες των ηλεκτροδίων για να εμποδίσει βραχυκυκλώματα σε περίπτωση ατυχημάτων. Εάν το στοιχείο της μπαταρίας τρυπηθεί κατά τη διάρκεια ακραίων συνθηκών διάτρησης, ένα στρώμα φύλλου αλουμινίου συντήκεται στο διάφραγμα της μπαταρίας για να δημιουργήσει ένα μονωτικό στρώμα, αποτρέποντας βραχυκυκλώματα και θερμικές διαφυγές.
Μέχρι σήμερα, η τυπική διαδικασία για την πιστοποίηση ασφάλειας των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, είναι η δοκιμή διάτρησης με μία μόνο βελόνα. Ωστόσο, η Geely, με την νέα τεχνολογία Short Blade πραγματοποιεί δοκιμές διάτρησης με οκτώ βελόνες ταυτόχρονα, οι οποίες προσομοιώνουν ένα σημαντικά αυξημένο μέγεθος ζημιάς που προκαλείται σε ακραίες καταστάσεις σύγκρουσης. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η μπαταρία Short Blade τρυπήθηκε ταυτόχρονα από οκτώ χαλύβδινες βελόνες, η καθεμία με διάμετρο 5 χιλιοστών, χωρίς αρνητικές επιπτώσεις.
Επιπλέον, η Geely πραγματοποίησε δοκιμές διείσδυσης σφαίρας πυροβόλου όπλου διαμέτρου 5,8 χιλιοστών, χωρίς να καταγραφεί συμβάν θερμικής ανάφλεξης.
Χάρη στο σχεδιασμό grid-frame design των μπαταριών Short Blade (κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας), στην κοιλότητα απορρόφησης ενέργειας, στην προστατευτική πλάκα τριών στρώσεων τύπου σάντουιτς, στην ενσωμάτωση τεχνολογίας Cell-to-Body (με την μπαταρία να αποτελεί δομικό στοιχείο του αμαξώματος), στο σύστημα ελέγχου θερμικής διαφυγής και πολλά άλλα χαρακτηριστικά ασφαλείας, η μπαταρία πέρασε με επιτυχία και την πρώτη στην αυτοκινητοβιομηχανία σειριακή δοκιμή «Ακραίων Συνθηκών». Οι έξι δοκιμές περιλαμβάνουν βύθιση σε θαλασσινό νερό, παραμονή σε ακραίο περιβάλλον ψύχους, χτύπημα του κελύφους της μπαταρίας με μεγάλη πίεση, αντοχή σε πίεση βάρους 26 τόνων, πλευρική σύγκρουση και έκθεση στη φωτιά.
Με την πραγματοποίηση δοκιμών σε συνθήκες εκθετικά υψηλότερες από τα πρότυπα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Geely επιβεβαίωσε ότι η μπαταρία που υιοθετεί την νέα τεχνολογία Short Blade, παραμένει ασφαλής και αξιόπιστη στις πιο ακραίες συνθήκες.
Οδήγηση για 1.000.000 χιλιόμετρα
Η χρήση υλικών με πρόσμιξη πολλαπλών στοιχείων στα ηλεκτρόδια, σε συνδυασμό με το μικρότερο μέγεθος της μπαταρίας και τη χαμηλή εσωτερική αντίσταση, έχει δώσει μειωμένο ρυθμό εσωτερικής χημικής αντίδρασης, παρατείνοντας σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας Short Blade της Geely.
Σύμφωνα με τις δοκιμές της Geely, η διάρκεια ζωής της μπαταρίας με τεχνολογία Short Blade μπορεί να φτάσει τους 3.500 κύκλους φόρτισης, που ισοδυναμούν με φόρτιση και οδήγηση για 1.000.000 χιλιόμετρα, με ελάχιστη επίδραση στην αυτονομία της μπαταρίας. Με βάση τη μέση οικογένεια που οδηγεί 20.000 χιλιόμετρα ετησίως, η μπαταρίας Short Blade μπορεί να λειτουργεί έως και 50 χρόνια, παρατείνοντας σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, βελτιώνοντας την υπολειμματική αξία των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων και μειώνοντας τις εκπομπές άνθρακα κατά περισσότερο από 80.000 τόνους ετησίως.
Υπερταχεία φόρτιση και σταθερή απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες
Η νέα τεχνολογία Short Blade της Geely έχει λύσει αποτελεσματικά το πρόβλημα της υψηλής εσωτερικής αντίστασης που υπάρχει στις μπαταρίες Long Blade (μακριάς λεπίδας) που διατίθενται στην αγορά. Η νεότερη μπαταρία χρησιμοποιεί επίσης μακριούς, λεπτούς νανοσωλήνες άνθρακα για να δημιουργήσει μια «λεωφόρο» για τη μετάδοση ιόντων, καθώς και πρόσθετα για τη βελτίωση της διαπερατότητας του φιλμ, διευκολύνοντας τα ιόντα λιθίου να «ταξιδεύουν» μεταξύ των ηλεκτροδίων, βελτιώνοντας έτσι σημαντικά την απόδοση γρήγορης φόρτισης.
Τα δεδομένα δοκιμών δείχνουν ότι σε μπαταρίες λεπίδων με την ίδια χωρητικότητα, ο μέσος χρόνος φόρτισης 10%-80% της μπαταρίας Long Blade είναι 26 λεπτά, ενώ με την τεχνολογία Short Blade, ο μέσος χρόνος ήταν 17 λεπτά και 4 δευτερόλεπτα.
Επιπλέον, σε συνθήκες ιδιαίτερα χαμηλών θερμοκρασιών, η τεχνολογία Short Blade έχει ισχυρή αντίσταση στην αποφόρτιση και μεγαλύτερη αυτονομία οδήγησης σε σχέση με τις τις μπαταρίες Long Blade. Σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος -30°C, ο ρυθμός διατήρησης χωρητικότητας της μπαταρίας Long Blade μειώθηκε κατά μέσο όρο στο 78,96%, ενώ η τεχνολογία Short Blade της Geely διατήρησε το 90,54% της χωρητικότητάς της.