Η JiYue, ένα κινέζικο EV brand που γεννήθηκε το 2021 από τη σύμπραξη Geely και Baidu, παρουσίασε το υπεραυτοκίνητο ROBO X, σχεδιασμένο για αγωνιστική χρήση και υψηλές ταχύτητες. Και με αυτό εννοούμε το εντυπωσιακό 0-100 Km/h σε 1,9″, μεταξύ άλλων.
To brand ξεκίνησε αρχικά ως JIDU με 300 εκατομμύρια δολάρια σε κεφάλαιο πριν συγκεντρώσει επιπλέον 400 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση (Series A), με επικεφαλής την Baidu, τον Ιανουάριο του 2022.
Τον Αύγουστο του 2023, η Geely ανέλαβε μεγαλύτερο ρόλο στην JIDU αλλά και μεγαλύτερο μερίδιο, ενώ η μάρκα επαναπροσδιορίστηκε ως JiYue, κληρονομώντας το λογότυπο JIDU και το κορυφαίο μοντέλο της, το 01 ROBOCAR.
Τον Δεκέμβριο του 2023, η Baidu και η Geely παρουσίασαν ένα δεύτερο μοντέλο με την ονομασία JiYue 07. Γεννήθηκε από την ιδέα ROBO-02 της JIDU, η οποία έκανε το ντεμπούτο της το 2023 και σχεδιάστηκε για να ανταγωνιστεί το Tesla Model 3 στην Κίνα. Το 07 κυκλοφόρησε τελικά στην Κίνα νωρίτερα φέτος με αυτονομία πάνω από 900 Km.
Όσον αφορά το ROBO X, η JiYue το περιγράφει ως ένα “υπεραυτοκίνητο έξυπνης οδήγησης AI” που, για πρώτη φορά, συνδυάζει την τεχνητή νοημοσύνη και την αυτόνομη οδήγηση σε ένα EV υψηλών επιδόσεων, έτοιμο για αγώνες.
Όταν λέμε «υψηλές επιδόσεις», εννοούμε ένα υγρόψυκτο σύστημα κίνησης με 4 κινητήρες, ένα σε κάθε τροχό. Ο διευθύνων σύμβουλος της JiYue, Joe Xia, ήταν τολμηρός στις δηλώσεις του για το ROBO X:
“Για τα επόμενα 20 χρόνια, ο σχεδιασμός των supercars θα φέρει τη σκιά του Robo X. Πρόκειται για την καλύτερη σχεδίαση στην ιστορία των κινεζικών αυτοκινήτων σήμερα και είναι μια παρουσία ορόσημο.”
Οι αεραγωγοί τύπου μαχητικού ενισχύουν την αεροδυναμική, την αποδοτικότητα και το downforce του EV. Σύμφωνα με την JiYue, το διθέσιο ROBO X αναμένεται να προσφέρει μέγιστη αυτονομία άνω των 650 Km.
Το νέο υπεραυτοκίνητο διαθέτει πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, πλαίσιο από ανθρακονήματα και σύστημα ασφαλείας HALO που προσφέρει υποστήριξη 360°. Το εσωτερικό διαθέτει ένα έξυπνο πιλοτήριο AI με feedback σε πραγματικό χρόνο για να προσφέρει στους οδηγούς μια καθηλωτική αγωνιστική εμπειρία.
Επιπλέον, η JiYue δήλωσε ότι το όχημα θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Apollo της μητρικής εταιρείας Baidu, η οποία θα μπορούσε να το καταστήσει το πρώτο ηλεκτρικό supercar που θα εφαρμόσει τεχνολογία ADAS και αυτόνομη οδήγηση σε επίπεδο πίστας.
Μετά τα σημερινά αποκαλυπτήρια του ROBO X, η JiYue άνοιξε επίσημα τις προπαραγγελίες στην Κίνα. Τούτου λεχθέντος, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να είναι υπομονετικοί, καθώς η JiYue δεν αναμένει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή του ROBO X μέχρι το 2027.
Υπερβολικό hype ή όντως ένα εξωπραγματικό hypercar;
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Electrek