Η Flexis, η κοινοπραξία για ηλεκτρικά vans που ιδρύθηκε το 2024 από τη Renault, τον όμιλο Volvo και την εταιρεία logistics CMA CGM, ανακοίνωσε τρία μοντέλα με αυτονομία WLTP έως 450 χιλιόμετρα. Η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2026, με την DB Schenker, την Colis Privé και την HIVED να είναι μεταξύ των πρώτων πελατών που κατονομάζονται.
Η Flexis ιδρύθηκε με την υπόσχεση να δημιουργήσει μια νέα γενιά καινοτόμων ηλεκτρικών vans. Οι μέτοχοι είναι η Renault, ο όμιλος Volvo (που δεν πρέπει να συγχέεται με τη Volvo Cars) και η CMA CGM, με τους δύο κατασκευαστές να κατέχουν το 90% της κοινοπραξίας. Η παραγωγή των φορτηγών Flexis θα ξεκινήσει το 2026 σε εργοστάσιο της Renault στη Νορμανδία. Αυτή την εβδομάδα, η κοινοπραξία παρέδωσε για πρώτη φορά μια έκθεση σχετικά με τη διαδικασία ανάπτυξης και προετοιμασίας. Σύμφωνα με την έκθεση, μέχρι σήμερα έχουν επενδυθεί 350 εκατομμύρια ευρώ στην έρευνα και ανάπτυξη του Flexis. Το κύριο βάρος δίνεται στην EV πλατφόρμα τύπου “skateboard”. Παρόλο που η κοινοπραξία εξακολουθεί να κρατάει χαμηλούς τόνους όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η Flexis τονίζει ορισμένα άγνωστα μέχρι σήμερα στοιχεία και σε αυτά περιλαμβάνεται η αυτονομία των 450 χιλιομέτρων.
Επιπλέον, θα υπάρξουν αρχικά τρεις τύποι μοντέλων που θα βασίζονται στην πλατφόρμα: Το Step-in Van, το Panel Van και το Cargo Van. Όπως υποδηλώνει το όνομα, το Step-in Van χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι, στα 1,9 μέτρα ύψους, ο εσωτερικός χώρος φόρτωσης είναι αρκετά ψηλός ώστε να μπορούν να στέκονται οι εργαζόμενοι. Ωστόσο, η Flexis δεν έχει ακόμη διευκρινίσει τις ακριβείς διαστάσεις. Η πρόσβαση γίνεται μέσω συρόμενων πλευρικών θυρών και μιας πίσω κυλιόμενης πόρτας. Ο οδηγός μπορεί επίσης να έχει πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης από την καμπίνα. Η Flexis αναφέρεται σε ένα μεσαίου μεγέθους φορτηγάκι, το οποίο συνήθως σημαίνει ότι ανήκει στην κατηγορία βάρους 2,8 τόνων.
Ένα από τα βασικά στοιχεία που παρέχει σήμερα η Flexis είναι ότι τα φορτηγάκια της είναι «300 κιλά ελαφρύτερα» από παρόμοια ηλεκτρικά μοντέλα (που όμως βασίστηκαν σε ήδη υπάρχουσες “θερμικές” πλατφόρμες). Τέτοια μοντέλα αποτελούν το E-Transit Custom της Ford ή τα ηλεκτρικά vans της Stellantis. Η Flexis δεν αναφέρει το μήκος του οχήματος, αλλά το συγκρίνει με τον ανταγωνισμό: είναι «25 εκατοστά μικρότερο από τα παραδοσιακά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα» και ο κύκλος στροφής είναι 10,3 μέτρα.
Αυτός ο κύκλος στροφής είναι πιθανό να αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα του λεγόμενου Panel Van ειδικότερα. Η Flexis περιγράφει αυτή την παραλλαγή ως ιδιαίτερα κατάλληλη για αστικές περιοχές και ευέλικτη. Εδώ, το ύψος ολόκληρου του οχήματος είναι 1,90 μέτρα, «επιτρέποντάς του να εισέρχεται εύκολα σε υπόγειους χώρους στάθμευσης και γκαράζ της πόλης». Η Flexis δεν διευκρινίζει τον όγκο φορτίου κανενός από τα τρία μοντέλα της.
Τρίτο στην ομάδα είναι το Cargo Van, ειδικά σχεδιασμένο για last-mile αστικές παραδόσεις. Μεταξύ άλλων, διαθέτει ένα παραμετροποιήσιμο “box” που μπορεί να ενσωματώσει διαφορετικά πλάτη, ύψη και χώρους φόρτωσης, καθώς και modular λύσεις, όπως χώρους ψύξης.
Η πλατφόρμα χαρακτηρίζεται από τον επίπεδο σχεδιασμό της – με μια μπαταρία τοποθετημένη οριζόντια στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Είναι γνωστό εδώ και αρκετό καιρό ότι η τάση του συστήματος θα είναι 800V, γεγονός που θα οδηγήσει, μεταξύ άλλων, σε γρήγορους χρόνους φόρτισης. Η Flexis δηλώνει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί «κατά 80% σε λιγότερο από 20 λεπτά». Επιπλέον, η αυτονομία WLTP των 450 χιλιομέτρων θα τοποθετούσε το Flexis πολύ ψηλά στην κατηγορία του.
Η Flexis θα πωλεί τα οχήματά της απευθείας σε παρόχους logistics και διαχειριστές στόλων και θα τα προμηθεύει στον όμιλο Renault και στη Renault Trucks, «οι οποίοι θα τα διανέμουν με τα δικά τους εμπορικά σήματα στα δίκτυα πωλήσεών τους». Μέχρι τότε, η εταιρεία δοκιμάζει επί του παρόντος «20 αντιπροσωπευτικά πρωτότυπα».
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
elvoX, η ελληνική εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικό mini-van!
Πηγή: Electrive