Όχι ένα, ούτε δύο αλλά τρία νέα “N” μοντέλα αποκάλυψε η Hyundai, με το πιο “απτό” να είναι το Ioniq 5 N, η σπορ εκδοχή του δημοφιλούς EV των Κορεατών.
Στην εκδήλωση που έλαβε χώρα στη Ν.Κορέα, η εταιρεία αποκάλυψε επίσης δύο concepts. Το Hyundai RN22e και το Hyundai N Vision 74. Είναι κάτι μεταξύ οχημάτων παραγωγής και αγωνιστικών μοντέλων και θα χρησιμοιηθούν ως πλατφόρμες δοκιμών για τα επόμενα χρόνια, μέχρι η τεχνολογία τους να είναι αρκετά ώριμη και προσιτή για την αγορά.
Hyundai RN22e
Το RN22e είναι ένα ηλεκτρικό σπορ σεντάν που βασίζεται σε μια πιο αεροδυναμική εκδοχή του Ioniq 6. Μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το εμπορικό μοντέλο, την E-GMP και έχει αρχιτεκτονική 800V, με τετρακίνηση και δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνολικά 577 ίππους, αντίστοιχο νούμερο με του Kia EV6 GT. Ενσωματώνει μπαταρία 77,4 kWh και διαθέτει dual-clutch torque vectoring ώστε να περάσει τη δύναμή του στο δρόμο αποτελεσματικά, εκμεταλλευόμενο και το regenerative braking κατά το αρχικό turn-in. Ας το δούμε σαν ένα αυτόματο, ηλεκτρικό “trail-braking”!
Εξωτερικά είναι επιθετικό και εντυπωσιακό, ενώ “κάθεται” σχεδόν 2cm πιο χαμηλά από το Ioniq 6 παραγωγής. Το φάρδος του οχήματος είναι μεγάλο, όπως και των ελαστικών του (275/35ZR-21 Michelin Pilot Sport 4S). Οι αναρτήσεις του ρυθμίζονται ανεξάρτητα ως προς τη συμπίεση και το rebound, αλλά και καθ’ύψος. Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, οι τετραπίστονες δαγκάνες μαζί με τους δίσκους των 400mm εμπρός αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο, μαζί με μικρότερους δίσκους και μονοπίστονες δαγκάνες στο πίσω μέρος.
Hyundai N Vision 74
Πάμε και στο πιο “μακρινό” N Vision 74. Είναι διθέσιο, πισωκίνητο και αποδίδει 671 ίππους, αλλά “καίει” και… υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας! Εξ’ορισμού κεντρομήχανο, βέβαια, θυμίζει αρκετά τις BMW M1 και Lancia 037, χάρη και στο σχεδιασμό του. Ο αριθμός 74 στην ονομασία του προέρχεται από το 1974, το έτος που ο Giugiaro σχεδίασε το Hyundai Pony αλλά και το Pony Concept Coupe, από το οποίο δανείστηκε στοιχεία το N Vision 74. Μια ιδιαιτερότητά του είναι οτι δεν διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος αλλά δύο, έναν σε κάθε τροχό. Έτσι μπορεί να ρυθμίσει ανεξάρτητα την απόδοση του καθενός για το torque vectoring, χωρίς ανάγκη ύπαρξης συμπλέκτη/διαφορικού.
Η Hyundai ανακοίνωσε 0-100 Km/h σε κάτω από 4″ και αυτονομία έως 600 Km κατά WLTP. Αυτό χάρη και στη μπαταρία των 62,4 kWh που επαναφορτίζεται με τον κλασικό τρόπο στα 800V, αλλά συνδυαζόμενη και με το 85 kW fuel-cell υδρογόνου. Οι δύο δεξαμενές υδρογόνου δέχονται 4,2 Kg H2 έκαστη και γεμίζουν σε 5′. Εντυπωσιακό και το aero package του N Vision 74 για μέγιστο downforce, αλλά και οι τεράστιοι αεραγωγοί για ψύξη των ηλεκτρικών υποσυστημάτων του.
Δυστυχώς δεν έχουμε περισσότερες πληροφορίες για το Ioniq 5 N που θα έρθει στην αγορά το 2023, αλλά το σίγουρο είναι οτι η Hyundai έχει σκοπό να εδραιωθεί και στην sport κατηγορία EVs.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Caranddriver.com