Πρόσφατα σας παρουσιάσαμε αναλυτικά τη νέα “κορωνίδα” της σειράς ηλεκτρικών πατινιών της Xiaomi, το Electric Scooter 5 Max. Είναι μόλις το ένα, όμως, από τα τέσσερα νέα πατίνια της εταιρείας και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε… παραπονεμένα τα υπόλοιπα! Τα Electric Scooter 5 Pro, Electric Scooter 5 και Electric Scooter Elite ήταν επίσης στα χέρια μας για δοκιμή και αποφασίσαμε να σας τα παρουσιάσουμε μαζί, σε μια κοινή δοκιμή-megatest, βάζοντάς τα δίπλα-δίπλα, για να σας δείξουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές τους. Πάμε να τα δούμε…
Xiaomi Electric Scooter MEGATEST video!
Σημειώνουμε πως τα ηλεκτρικά πατίνια της Xiaomi διανέμονται στην Ελλάδα από την Info-Quest Technologies και έρχονται με δύο (2) χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας. Η τιμή του Xiaomi Electric Scooter 5 Pro στην Ελλάδα είναι €649, του Xiaomi Electric Scooter 5 είναι €529 και του Xiaomi Scooter Elite είναι €449.
Επίσης να αναφέρουμε οτι στη γκάμα της Xiaomi θα βρείτε πλέον και τα νέα της αξεσουάρ, όπως την 2ης γενιάς ηλεκτρική τρόμπα της εταιρείας (Xiaomi Portable Electric Air Compressor 2), που είναι εξαιρετικά χρήσιμη για κάθε κάτοχο πατινιού και ποδηλάτου, αλλά και το κράνος της (Mi Commuter Helmet) που αφ’ενός είναι υποχρεωτικό βάση του Κ.Ο.Κ. για τους αναβάτες πατινιών, αφ’ετέρου μπορεί να σας σώσει από μια δυσάρεστη κατάσταση σε περίπτωση πτώσης.
Xiaomi Electric Scooter 5 Pro
Ξεκινάμε με το “μεγαλύτερο” εκ των τριών (αλλά ένα “κλικ” κάτω από το 5 Max), το 5 Pro. Με μια πρώτη ματιά, μοιάζει αρκετά με το μεγάλο αδερφάκι του, αλλά υπάρχει διαφορά στην τιμη, άρα κάπου πρέπει να διαφέρουν, έτσι δεν είναι; H απάντηση έρχεται γρήγορα, αν προσέξετε την πίσω ανάρτηση. Τα διπλά (και πολύ όμορφα) αμορτισέρ ελατηρίου του 5 Max δίνουν τη θέση τους σε ένα, μονό ελατήριο, με διαφορετική έδραση, στο 5 Pro. Επιπλέον, άλλη μια διαφορά εντοπίζεται (όχι οπτικά) στην εμπρός ανάρτηση. Δεν είναι υδραυλική και με ελατήρια όπως στο 5 Max αλλά απλώς με ελατήρια, τουλάχιστον με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Στην πράξη, το 5 Pro κάνει ελαφρώς υποδέεστερη απόσβεση κραδασμών σε σχέση με το 5 Max, όπως φάνηκε στο δρόμο. Ίσως η διαφορά δεν είναι τόσο μεγάλη, αλλά είναι υπαρκτή και οφείλεται κυρίως στην πίσω ανάρτηση.
Η δεύτερη σημαντική διαφορά φαίνεται κυρίως… το βράδυ! Ο όμορφος ambient φωτισμός του 5 Max δεν υπάρχει στο 5 Pro και μπορεί για κάποιους αυτό να μην είναι “deal breaker”, αλλά σίγουρα επηρεάζει επίσης τον τομέα της εμφάνισης και της ορατότητας.
Κατά τα άλλα, τα δύο πατίνια είναι σχεδόν όμοια. Οι διαστάεις διαφέρουν, κυριολεκτικά, κατά 1-2 χιλιοστά σε κάθε “άξονα” των τριών διαστάσεων, τα περιφερειακά και η κατασκευή είναι ίδια, το deck είναι ίδιο, οι τροχοί ίδιοι (10″ tubeless CST) και το βάρος ίδιο (22,4 έναντι 22,3 Kg). Το πατίνι είναι στεγανό κατά IPX5 και υποστηρίζει φορτίο 120 Kg, διαθέτει τα ίδια φώτα-φλας εμπρός και πίσω, ενώ έχει και τον ίδιο μηχανισμό αναδίπλωσης.
Η ισχύς του πίσω ηλεκτροκινητήρα είναι ίδια (400W nominal, 1.000W peak) και έτσι θα ανέβει σε κλίση 10% με αναβάτη 80 Kg, ενώ περίπου στο 13% θα βρείτε το όριό του. Η μπαταρία είναι επίσης η ίδια (10,2Ah – 477Wh) και η πραγματική του αυτονομία, όπως θα μαντέψατε, σχεδόν ίδια με του 5 Max (γύρω στα 33-35 Km, σε “δύσκολες” συνθήκες). Όσο για τη φόρτιση, απαιτούνται περίπου 8,5 ώρες, με τον παρεχόμενο φορτιστή του 1,3A. Σημειώνουμε οτι τα 5 Pro και 5 έχουν ακριβώς τον ίδιο φορτιστή, όμως το 5 Max έχει άλλο βύσμα.
Φυσικά δεν έχουμε διαφορά ούτε στα φρένα, με ταμπούρο εμπρός και e-brake με E-ABS πίσω, επαρκέστατα για το πατίνι.
Xiaomi Electric Scooter 5
Κατεβαίνοντας σε… τιμή (€529) και επίπεδο specs, βρίσκουμε το “απλό” Xiaomi Electric Scooter 5. Εδώ οι διαφορές γίνονται ορατές εύκολα, ενώ πρέπει να σημειώσουμε οτι είναι το μικρότερο σε μήκος (και βάρος, όπως αποδείχθηκε) πατίνι εκ των τεσσάρων νέων μοντέλων της Xiaomi. Έχει μήκος 114,2cm, πλάτος 56,6cm και ύψος 127,5cm (56,6cm αναδιπλωμένο), ενώ το ζυγίσαμε στα 19,5 Kg, περίπου 3 Kg λιγότερα από τα 5 Pro/5 Max και (παραδόξως) 0,5 Kg ελαφρύτερο από το Elite! Ο λόγος είναι η απουσία της πίσω ανάρτησης, καθώς το 5 Pro διαθέτει μόνο εμπρός πηρούνι, το ίδιο με του 5 Pro. Συνεπώς, είναι πιο compact και βολικό για μεταφορά και αποθήκευση, αλλά χάνετε αισθητά σε απόσβεση κραδασμών. Αν κινείστε συχνά σε κακό οδόστρωμα, σίγουρα θα εκτιμήσετε την πίσω ανάρτηση στα μεγαλύτερα μοντέλα. Αν όχι, τότε θα είστε μια χαρά με το εμπρός πηρούνι μόνο.
Διαφορετικό είναι και το deck, σε διαστάσεις, αφού είναι στενότερο, στα όρια του ανεκτού για όσους έχουν μεγάλα κάτω άκρα. Το πίσω φτερό είναι ελαφρώς διαφορετικό αλλά με το ίδιο LED φως, όπως ίδιο είναι και το εμπρός φως, η οθόνη, τα φλας, τα χερούλια κ.λπ. Τα ελαστικά είναι ίδια (10″ tubeless CST), τα φρένα είναι ίδια, το μέγιστο φορτίο είναι ίδιο, το IP rating είναι ίδιο. Τι αλλάζει, όμως; Η ισχύς, είναι η απάντηση.
Βλέπετε, το Electric Scooter 5 έχει μέγιστη ισχύ 700W και nominal ισχύ 350W, από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Αυτό περιορίζει (στα “χαρτιά”) την μέγιστη κλίση που μπορεί να ανέβει το πατίνι στο 18% και στην πράξη, δύσκολα θα ανεβείτε σε κλίση 10% με αναβάτη 75-80 Kg. Συνεπώς, αν έχετε μεγάλες ανηφόρες στην καθημερινότητά σας, θα προτείναμε κάποιο από τα άλλα μοντέλα της εταιρείας, αυτή τη στιγμή.
Η αυτονομία είναι παρεμφερής (ελαφρώς μεγαλύτερη λόγω της μικρότερης ισχύος-κατανάλωσης) καθώς η μπαταρία είναι ίδια με των 5 Pro/5 Max και επαναφορτίζεται ξανά σε 8,5 ώρες. Πρακτικά μπορείτε να περιμένετε γύρω στα 38-40 Km πραγματικής αυτονομίας, στο Sport mode, σε περιοχές με έντονες υψομετρικές. Τι κερδίζετε με το Electric Scooter 5; Είναι προσιτό, ελαφρύ, μικρό σε μήκος και έχει εμπρός ανάρτηση και μεγάλη μπαταρία.
Xiaomi Electric Scooter Elite
Πάμε και στο μικρό… στο μάτι (αλλά μεγάλο στην ψυχή) Electric Scooter Elite! Δεν έχει τον αριθμό “5” στην ονομασία του και είναι το φθηνότερο όλων των νέων πατινιών, με αισθητή διαφορά από το μεγαλύτερο «αδερφάκι» του, στα €449 και αρκετές διαφορές, εμφανισιακά και… “εσωτερικά”. Είναι μακράν το μικρότερο σε πλάτος πατίνι εκ των τεσσάρων, με πλάτος στο τιμόνι μόλις 52,5cm, άρα και πιο βολικό στην αποθήκευση. Ωστόσο, είναι πιο μακρύ από το Electric Scooter 5 (117,5cm) και έχει κατά 1 cm πιο πλατύ deck, κάτι που δεν περιμέναμε. Άλλο ένα “παράδοξο” αφορά το ύψος του και τη διαφορά ύψους των χερουλιών από το deck, που είναι αισθητά μεγαλύτερη από του Electric Scooter 5. Αυτό σημαίνει οτι το Elite είναι πιο κατάλληλο για ψηλότερους αναβάτες (1,90-2 m ύψους), όπως και τα 5 Pro/5 Max. Το ζυγίσαμε στα 20 Kg, παρά την αισθητά μικρότερη μπαταρία του, κάτι που αποδίδουμε στο μεγαλύτερο (σε διαστάσεις, άρα και βάρος) σασί του.
Διαφορές θα εντοπίσετε γενικά αρκετές, τόσο στο σασί, όσο και σε λοιπά σημεία του πατινιού. Τα 10άρια tubeless ελαστικά έχουν ίδιες διαστάσεις με των υπόλοιπων μοντέλων αλλά διαφορετική χάραξη πέλματος (για μικρότερες απώλειες κύλισης και τριβές). Το εμπρός φως είναι projector, μεν, αλλά όχι ενσωματωμένο στην κολώνα του τιμονιού και έχει τη δυνατότητα ρύθμισης του ύψους της δέσμης του (αλλά είναι και πιο ευαίσθητο σε εξωτερικά χτυπήματα/πιέσεις). Σημαντική διαφορά βρίσκουμε στο τιμόνι και την οθόνη, αφού έχουμε ενα κυλινδρικό κέντρο και μια στρογγυλή οθόνη, καμία σχέση με την κλασική μακρόστενη οθόνη στην οποία μας έχει συνηθίσει η εταιρεία. Επίσης, το πλήκτρο δεν βρίσκεται πάνω σε αυτήν αλλά προς το μέρος του αναβάτη, πάνω στο κυλινδρικό κέντρο. Τα χερούλια είναι ελαφρώς διαφορετικά, όπως και τα φλας, ακόμα και ο μηχανισμός αναδίπλωσης είναι διαφορετικός (με βίδα αντί για “μπίλια” εσωτερικά και μια επιπλέον ασφάλεια, εξωτερικά).
Αν νομίζατε οτι οι διαφορές τελειώνουν εδώ, κάνετε λάθος. Η εμπρός ανάρτηση θυμίζει αυτή των 5/5 Pro αλλά έχει αισθητά μικρότερη διαδρομή, όπως φαίνεται ξεκάθαρα και στις φωτογραφίες. Πίσω ανάρτηση δεν υπάρχει, φυσικά, έτσι το Elite κάνει την μικρότερη απόσβεση κραδασμών από όλα τα νέα πατίνια της εταιρείας. Το θετικό, όμως, είναι οτι μάλλον δεν θα ξαναδούμε ποτέ πατίνι χωρίς έστω εμπρός ανάρτηση από την Xiaomi και ελπίζουμε αυτό να ισχύσει για όλους τους κατασκευαστές (εξαιρούμε τα παιδικά ηλεκτρικά πατίνια).
Τα φρένα αποτελούνται από ταμπούρο εμπρός και e-brake πίσω με E-ABS, αν και η αίσθηση στη μανέτα είναι ελαφρώς υποδέεστερη απ’ότι θα θέλαμε (ωστόσο η αποτελεσματικότητα είναι μια χαρά). Στον τομέα της ισχύος, το Electric Scooter Elite αποδίδει 700W peak και 400W nominal, σχεδόν όπως και το Scooter 5. Εδώ μας εξέπληξε ευχάριστα, όμως, καθώς οι επιδόσεις του στις ανηφόρες θύμιζαν περισσότερο τα 5 Pro/5 Max και ανεβήκαμε σε κλίση 10% με σχετική άνεση, κάτι που σίγουρα δεν περιμέναμε, ειδικά από τη στιγμή που είναι ένα 36V πατίνι. Ίσως αυτό έχει να κάνει με τον ηλεκτροκινητήρα του (με επιφύλαξη), ίσως με την ρυθμισή των παραμέτρων του, ίσως και με το οτι σίγουρα λειτουργεί σε υψηλότερα αμπέρ σε σχέση με το Electric Scooter 5, για να αποδώσει τα ίδια Watts με χαμηλότερη τάση λειτουργίας. Αλλά είναι γεγονός οτι αποδείχθηκε πιο ισχυρό και πιο κατάλληλο για μεγάλες ανηφόρες. Και πάλι με επιφύλαξη, το τονίζουμε, αφού μπορεί με ένα νέο firmware αυτό να αλλάξει από την Xiaomi, ή μπορεί να “έτυχε” στα πατίνια της δοκιμής μας, αν και ήταν όλα “του κουτιού”, με όλα τα updates.
Κλείνουμε με την αυτονομία, η οποία σαφώς είναι μικρότερη από των άλλων μοντέλων, καθώς η μπαταρία είναι 36V και 10 Ah (360Wh). Η Xiaomi ανακοινώνει 45 Km αυτονομίας (έναντι 60 Km των υπολοίπων) σε ιδανικές συνθήκες και μπορείτε να περιμένετε περίπου 25 Km σε πραγματικές συνθήκες. Ωστόσο, επαναφορτίζεται ταχύτερα από τα άλλα πατίνια, χάρη στον 1,5A φορτιστή του, σε περίπου 7,5 ώρες. Αν θέλετε ένα πατίνι με μικρό πλάτος αλλά άνετο για χρήση από ψηλούς αναβάτες και με επαρκή ισχύ, αλλά δεν καλύπτετε μεγάλες αποστάσεις καθημερινά, ίσως βρήκατε το ιδανικό μοντέλο!
Συμπέρασμα
Μαζί με το Electric Scooter 5 Max, τα νέα ηλεκτρικά πατίνια της Xiaomi προσφέρει κάτι διαφορετικό, το καθένα τους, στην αγορά. Το Electric Scooter 5 Pro σαφώς προσφέρει ένα εξαιρετικό value for money στην τρέχουσα τιμή του, όπως και το Electric Scooter Elite που μας εξέπληξε ευχάριστα με τις δυνατότητές του. Ωστόσο, για τον ελάχιστο δυνατό όγκο και βάρος θα επιλέγαμε σίγουρα το Electric Scooter 5 και για την καλύτερη δυνατή απόσβεση κραδασμών και την ελκυστική του εμφάνιση, με ambient φωτισμό «bonus», το Electric Scooter 5 Max. Η επιλογή, δική σας!
Photo gallery (Xiaomi Electric Scooter 5 Pro, 5, Elite)