Η υδρογονοκίνηση προωθείται ως εναλλακτική της “μπαταριοκίνησης” στις βαρέες μεταφορές (και όχι μόνο), αλλά βρισκόμαστε ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο. Οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου είναι ελάχιστοι στην Ευρώπη αλλά αυτό δεν εμποδίζει τους κατασκευαστές από το να πειραματίζονται, να εξελίσσουν την τεχνολογία και να επιτυγχάνουν “ρεκόρ”. Ένα τέτοιο πέτυχε πριν λίγες μέρες και το 2ης γενιάς υδρογονοκίνητο φορτηγό της Daimler Truck, καλύπτοντας πάνω από 1.000 Km με ένα “γέμισμα”.

Το φορτηγό ξεκίνησε με μικτό βάρος 40 τόννων από το Wörth και κατέληξε στο Βερολίνο, μέσω Ντόρτμουντ, Ανόβερου και Αμβούργου. Πριν ξεκινήσει, οι δύο δεξαμενές του, χωρητικότητας 40 Κg έκαστη, πληρώθηκαν με υγρό υδρογόνο σε θερμοκρασία σχεδόν απολύτου μηδενός (-253 βαθμών Κελσίου). Η θερμομόνωση των δεξαμενών διατηρεί τη χαμηλή θερμοκρασία για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, κάτι το ιδιαίτερο σημαντικό.

Με τα παραπάνω δεδομένα, το φορτηγό κάλυψε συνολικά 1.047 Km, ώστε να φθάσει στον τερματισμό, όπου το περίμεναν άνθρωποι της εταιρείας, κοινό και δημοσιογράφοι, μεταξύ άλλων. Ο Andreas Gorbach, μέλος του ΔΣ της Daimler Truck AG, δήλωσε οτι δεν υπάρχει λόγος να αμφιβάλλουμε για την υδρογονοκίνηση και οτι το κύριο εμπόδιο για την υιοθέτησή της θα είναι οι υποδομές και όχι τα οχήματα καθαυτά. Σημαντικότερες, ωστόσο, ήταν δύο άλλες παραδοχές του. Πρώτον, το οτι οι μεταφορές με diesel πρέπει να γίνουν ακριβότερες, αυτό είναι το τίμημα των μηδενικών εκπομπών. Δεύτερον, οτι η βιωσιμότητα της υδρογονοκίνησης και του υγρού υδρογόνου ως πηγής ενέργειες στις βαρέες μεταφορές. θα αποδειχθεί τα επόμενα χρόνια. Τίποτα δεν είναι σίγουρο, λοιπόν, ειδικά με το αμιγώς ηλεκτρικό eActros 600 της ίδιας της Daimler να παρουσιάζεται σε 2 εβδομάδες. Το ποια τεχνολογία θα επικρατήσει, θα φανεί εν καιρώ…

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Θεσμικό πλαίσιο για την υδρογονοκίνηση στην Ελλάδα

Πηγή: Electrive

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.