Η πολιτεία της California, ως γνωστόν, ήταν πρωτοπόρα στην ηλεκτροκίνηση στις ΗΠΑ και παγκοσμίως. Από την εποχή που το πρώτο Toyota Prius έγινε μόδα μεταξύ των επωνύμων, χρειάστηκε να περάσουν πάνω από 10 χρόνια για να φτάσει το ορόσημο του 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους. Μόλις τα κατάφερε, όμως, ενώ σχεδόν τα 250.000 εξ’αυτών ταξινομήθηκαν μέσα σε ένα έτος, το 2021!

Για να έχετε μια καλύτερη εικόνα, η California έχει πληθυσμό σχεδόν 40 εκατομμυρίων. Χάριν σύγκρισης, η χώρα με τα περισσότερα EVs στην Ευρώπη είναι η Γερμανία. Η οποία έφτασε το 1 εκατομμύριο μετά το καλοκαίρι του 2021, έχοντας υπερδιπλάσιο πληθυσμό (83 εκατομμύρια).

BEVs vs PHEVs και ο χαμένος χρόνος που πρέπει να καλυφθεί 

Επιστρέφοντας στην δυτική ακτή των ΗΠΑ, ακριβώς τα 2/3 των EVs στους δρόμους της California είναι αμιγώς ηλεκτρικά (BEVs), ενώ το 1/3 είναι plug-in υβριδικά (PHEVs). Εντός του 2021 ταξινομήθηκαν 183.000 BEVs και 63.000 PHEVs, με την αναλογία τους στο 75-25 (%). Σαν ποσοστό επι του συνόλου των επιβατικών που διατέθηκαν το 2021, όμως, τα ηλεκτρικά παραμένουν λίγα, “μόλις” στο 12%. Ποσοστό που είναι χαμηλότερο από πολλών ευρωπαϊκών χωρών αυτή τη στιγμή. Επιπλέον, σχεδόν 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους της πολιτείας. Έτσι, τα EVs αποτελούν σχεδόν το 3,3% του συνόλου. Η αμέσως επόμενη πολιτεία των ΗΠΑ είναι η Florida, με σχεδόν το 1/8 των EVs της California.

Δίκτυο κοινόχρηστων φορτιστών στην California
Δίκτυο κοινόχρηστων φορτιστών στην California

Τα παραπάνω δεν προκαλούν ιδιαίτερη εντύπωση. Παρά την “πράσινη” συνείδηση των κατοίκων της California αλλά και τους αυστηρότατους περιορισμούς για τις εκπομπές ρύπων από παλαιότερα, θερμικά οχήματα, όπως και παρά το ότι “δίπλα” της βρίσκεται το Texas, όπου χτυπά η “καρδιά” της Tesla, οι ΗΠΑ είναι ακόμα σχετικά “πίσω” όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση. Μόλις τα τελευταία χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία της άρχισε να επενδύει σε αυτήν, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, όπως το Chevrolet Bolt. Το αποτέλεσμα ήταν οι εγχώριες ανάγκες να καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό από Ιαπωνικά και λοιπά μοντέλα, όπως το Nissan Leaf, το Toyota Prius κ.λπ. Η κατάσταση αλλάζει άρδην, όμως, και τα επόμενα χρόνια οι ΗΠΑ σίγουρα θα καλύψουν ένα τμήμα του χαμένου χρόνου.

Να σημειωθεί, τέλος, οτι η California θέλει να μηδενίσει τις πωλήσεις θερμικών μοντέλων μέχρι το 2035. Για να το πετύχει, προσφέρει κίνητρα και φοροαπαλλαγές για την αγορά BEVs αλλά και PHEVs, όπως και μερικά επιπλέον προνόμια. Για παράδειγμα, τη δυνατότητα κίνησης στις λεγόμενες “carpool lanes”, λωρίδες όπου η κίνηση επιτρέπεται μόνο σε οχήματα με πολλούς επιβαίνοντες, λεωφορεία κ.λπ.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Επιδότηση EVs στις ΗΠΑ με $12.500 μέχρι το 2032!

Πηγή: Bloomberg via MercuryNews

Προηγούμενο άρθροΈρχεται το ηλεκτρικό KTM e-Duke με μεγάλη αυτονομία!
Επόμενο άρθροΗ Rivian κινδυνεύει να γίνει η πρώτη “φούσκα” της ηλεκτροκίνησης
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.