Η Berg Insight μόλις δημοσίευσε τα νέα της ευρήματα σχετικά με την αγορά υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Ο αριθμός των connected σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική εκτιμάται ότι σε 7,4 εκατομμύρια μονάδες. Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος τους, που περιλαμβάνει περίπου 5,5 εκατομμύρια από αυτά. Στη Βόρεια Αμερική, περίπου 1,9 εκατομμύρια του συνολικού αριθμού των σημείων φόρτισης είναι σε λειτουργία. Με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 37%, ο αριθμός των συνδεδεμένων σημείων φόρτισης στις δύο περιοχές αναμένεται να φθάσει τα 35,7 εκατομμύρια το 2028.
Η αγορά των συνδεδεμένων σταθμών φόρτισης EV εξυπηρετείται από διάφορους παίκτες που απευθύνονται σε διαφορετικά τμήματα. Οι πλατφόρμες λογισμικού back-office για τη διαχείριση σταθμών φόρτισης προσφέρονται από διάφορες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων εταιρειών λογισμικού που ειδικεύονται στη διαχείριση σταθμών φόρτισης, παρόχων υλικού και διαχειριστών σημείων φόρτισης (CPO). Οι πλατφόρμες back-office που αναπτύσσονται εσωτερικά από τους CPOs προσφέρονται σε ορισμένες περιπτώσεις και ως λύσεις “white-label” σε άλλους CPOs. Η ChargePoint είναι ένας κορυφαίος CPO στη Βόρεια Αμερική που χρησιμοποιεί ιδιόκτητες λύσεις και τις προσφέρει επιπλέον σε άλλους CPO. Η εταιρεία κατέχει επίσης ηγετική θέση όσον αφορά τα σημεία φόρτισης που συνδέονται με την πλατφόρμα λογισμικού της στη Βόρεια Αμερική. Στις πρόσθετες εταιρείες που διαθέτουν αξιοσημείωτο αριθμό συνδεδεμένων σταθμών φόρτισης στις πλατφόρμες τους στην περιοχή περιλαμβάνονται οι Blink Charging, Flo, EV Connect, Shell Recharge Solutions και Tesla. Η ChargePoint και η Enel X Way αντιπροσωπεύουν επίσης την πλειονότητα των συνδεδεμένων ιδιωτικών φορτιστών στην περιοχή.
Τα παραδείγματα εξειδικευμένων προμηθευτών λογισμικού με σημαντικό αριθμό σταθμών φόρτισης συνδεδεμένων στις πλατφόρμες τους είναι πιο διαδεδομένα στην Ευρώπη και περιλαμβάνουν τις Last Mile Solutions, Virta, GreenFlux, Driivz και AMPECO. Ορισμένοι φορείς που επικεντρώνονται περισσότερο στο υλικό, όπως οι Easee, Zaptec και Pod Point, διαθέτουν πολλά συνδεδεμένα σημεία φόρτισης, αλλά συνήθως υποστηρίζουν ένα λιγότερο ολοκληρωμένο σύνολο περιπτώσεων χρήσης με την προσφορά λογισμικού τους. Οι πάροχοι πλήρους υπηρεσίας όπως η Shell Recharge Solutions και η EVBox (Engie) έχουν γίνει σημαντικοί παράγοντες στην Ευρώπη και διαθέτουν αξιοσημείωτο αριθμό σημείων φόρτισης συνδεδεμένων με τις πλατφόρμες back-office τους. Αρκετοί ευρωπαίοι CPOs έχουν επίσης αναπτύξει ιδιόκτητες λύσεις λογισμικού με πολυάριθμα σημεία φόρτισης υπό διαχείριση, με παραδείγματα όπως οι Vattenfall, Innogy και Allego.
«Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας επικοινωνιών στους σταθμούς φόρτισης EV μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στο ενεργειακό κόστος που σχετίζεται με έναν σταθμό φόρτισης EV», δήλωσε ο Caspar Jansson, IoT Analyst, Berg Insight. Οι συνδεδεμένοι σταθμοί φόρτισης μπορούν να συμπεριληφθούν σε λύσεις εξυπηρέτησης δικτύου για τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, όπου η φόρτιση μπορεί να μειωθεί προσωρινά για να μειωθεί η στιγμιαία πίεση στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας. Η διαχείριση του φορτίου μπορεί επίσης να μειώσει την πίεση στα δίκτυα, επιτρέποντας τη διατήρηση της φόρτισης εντός της χωρητικότητας της σύνδεσης δικτύου.
«Τα συνδεδεμένα σημεία φόρτισης επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες τους να υποστηρίζουν τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας με προγράμματα απόκρισης στη ζήτηση και έτσι να μειώνουν και το δικό τους κόστος φόρτισης. Η αυξανόμενη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων σε συνδυασμό με τις υψηλές τιμές ενέργειας θα ενισχύσει την υπόθεση των συνδεδεμένων και έξυπνων λύσεων φόρτισης», συνέχισε ο κ. Jansson. Προσθέτει ότι μπορεί να είναι χρήσιμη και η συνδεσιμότητα οικιακών φορτιστών. «Ο αριθμός των συνδεδεμένων οικιακών σταθμών φόρτισης αυξάνεται και στις δύο περιοχές. Οι συνδεδεμένοι φορτιστές επιτρέπουν, για παράδειγμα, στους ιδιοκτήτες σπιτιού να αποζημιώνονται για τη φόρτιση του ηλεκτρικού οχήματος που σχετίζεται με τις μετακινήσεις τους στην εργασία, μειώνοντας έτσι την ανάγκη για δημόσια φόρτιση και το σχετικό κόστος», κατέληξε ο κ. Jansson.
Κατεβάστε το φυλλάδιο της έκθεσης εδώ